H&M отчете ръст на приходите след период на по-малко промоции

Шведската компания очаква цените да растат, макар и различно на отделните пазари

Компанията очаква цените да продължат да се покачват.
Компанията очаква цените да продължат да се покачват.
Компанията очаква цените да продължат да се покачват.    ©  Reuters
Компанията очаква цените да продължат да се покачват.    ©  Reuters

Вторият най-голям търговец на дрехи в света H&M е постигнал по-добри от очакваните финансови резултати през трите месеца до май, благодарение на това, че е продал повече артикули без намаление на цената. Това става ясно от отчета на компанията за първата половина на годината, цитиран от Financial Times. В сряда шведската група заяви, че брутният ѝ марж се е увеличил до 52.2% през шестте месеца до края на май, спрямо 50.9% през същия период миналата година. От компанията, която развива бизнес и в България, очакват цените да продължат да се покачват.

Нетната печалба на H&M за трите месеца от март до май е 361 млн. долара, което е над прогнозираните на анализаторите 295 млн. долара и е 33% нагоре на годишна база. Продажбите са нараснали със 17%. Акциите на групата, които се търгуват на борсата в Стокхолм, се покачиха с 3.5% в началото на деня в сряда.

През първата половина на годината H&M е повишила цените заради по-високите разходи за транспорт и суровини. Главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон каза пред Reuters, че цените вероятно ще продължат да се повишават и през останалата част от годината. Увеличенията обаче ще варират между отделните пазари. Въпреки че по целия свят ковид ограниченията се облекчават, веригите за доставки все още са под напрежение, а има и значителна инфлация, каза още Хелмерсон. Тя предупреди, че спирането на дейността в Русия, Украйна и Беларус - където групата има общо 181 магазина - ще представлява пет процентни пункта от очакваните 6% спад на продажбите през юни на годишна база.

Най-големият конкурент на H&M, Inditex, който е собственик на Zara, по-рано този месец отчете 80% скок в печалбата за първото си фискално тримесечие на фона на ръст на продажбите.

Регионът на Източна Европа е единственият, където групата отчита спад в продажбите от 23% в местна валута. Това се дължи на спирането на дейността в Украйна, Русия и Беларус заради войната. С най-голям ръст от 39% са продажбите в Южна Европа. Групата отчита значителен ръст на дейността на място в магазините, но посочва, че и онлайн търговията продължава да се представя добре.

H&M заяви, че ще ускори експанзията си в Южна Америка и е подписала голям брой договори за наем. Повечето от 94-те магазина, които планира да отвори тази година, са в страни с развиващи се пазари. За сметка на това обаче се очаква да бъдат затворени 272 магазина, предимно на утвърдени пазари.

Все още няма коментари
Нов коментар