Търговията с емисии ще се разшири към морския транспорт, автомобилите и сградите
Евродепутатите решиха още въглеродният данък да обхване нови сектори, ще се изискват и сертификати на CO2 отпечатък при внос от трети страни на определени стоки
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
- От втория път Европарламентът успя да постигне компромис относно реформата на Европейската схема за търговия с емисии (СТЕ) и предстоящия въглероден данък на блока (CBAM).
- Евродепутатите залагат по амбициозни цели от тези на ЕК и искат да реализират "Готови за 55" още през 2030 г.
- Заради инфлацията и енергийната криза гражданите на ЕС няма да плащат за емисиите от частните автомобили и сгради преди 2029 г., но за бизнеса датата е 1 януари 2024 г.
"Изминаха почти три години, откакто за първи път говорихме за Европейския Зелен договор. Три години, в които бяхме свидетели на най-горещото лято, тежки бури и опустошителни суши. Достигнахме най-високото ниво на въглероден диоксид през последните 4 милиона години", каза евродепутатът Николае Стефанута ("Обнови Европа", Румъния) в сряда, след като Европейският парламент най-сетне гласува докладите си за промяната в Системата за търговия с емисии на ЕС, новия Механизъм за корекция на въглеродните емисии на границите (CBAM) и Социалния фонд за климата
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.