Търговията с емисии ще се разшири към морския транспорт, автомобилите и сградите

Евродепутатите решиха още въглеродният данък да обхване нови сектори, ще се изискват и сертификати на CO2 отпечатък при внос от трети страни на определени стоки

Темата накратко
  • От втория път Европарламентът успя да постигне компромис относно реформата на Европейската схема за търговия с емисии (СТЕ) и предстоящия въглероден данък на блока (CBAM).
  • Евродепутатите залагат по амбициозни цели от тези на ЕК и искат да реализират "Готови за 55" още през 2030 г.
  • Заради инфлацията и енергийната криза гражданите на ЕС няма да плащат за емисиите от частните автомобили и сгради преди 2029 г., но за бизнеса датата е 1 януари 2024 г.

"Изминаха почти три години, откакто за първи път говорихме за Европейския Зелен договор. Три години, в които бяхме свидетели на най-горещото лято, тежки бури и опустошителни суши. Достигнахме най-високото ниво на въглероден диоксид през последните 4 милиона години", каза евродепутатът Николае Стефанута ("Обнови Европа", Румъния) в сряда, след като Европейският парламент най-сетне гласува докладите си за промяната в Системата за търговия с емисии на ЕС, новия Механизъм за корекция на въглеродните емисии на границите (CBAM) и Социалния фонд за климата


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.