Проблемите на авиотранспорта удрят търсенето на полети

Данните за резервациите на големите авиокомпании показват отчетлив спад в началото на юли

Резервациите през първата седмица на юли за полети в Европа този и следващия месец, са с 44% под нивата от 2019 г.
Резервациите през първата седмица на юли за полети в Европа този и следващия месец, са с 44% под нивата от 2019 г.
Резервациите през първата седмица на юли за полети в Европа този и следващия месец, са с 44% под нивата от 2019 г.    ©  Reuters
Резервациите през първата седмица на юли за полети в Европа този и следващия месец, са с 44% под нивата от 2019 г.    ©  Reuters

Някои от най-големите авиокомпании в Европа изпитват спад на потребителското търсене в началото на юли. Основната причина вероятно са множеството отменени и закъсняващи полети поради липсата на персонал в авиоиндустрията, а по-високите цени също оказват натиск върху търсенето. Резервациите, направени през първата седмица на юли за полети в Европа през този и следващия месец, са с 44% под нивата от 2019 г. според данни на ForwardKeys, цитирани от Financial Times. Числата очертават отлив в сравнение с последната седмица на май, когато резервациите за юли и август бяха близки до нивата от 2019 г. Въздушният транспорт започна ударно сезона след премахването на ограниченията за пътуване в Европа, но не успя достатъчно бързо да разшири капацитета си и да отговори на възстановяващото се търсене.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Някои от най-големите авиокомпании в Европа изпитват спад на потребителското търсене в началото на юли. Основната причина вероятно са множеството отменени и закъсняващи полети поради липсата на персонал в авиоиндустрията, а по-високите цени също оказват натиск върху търсенето. Резервациите, направени през първата седмица на юли за полети в Европа през този и следващия месец, са с 44% под нивата от 2019 г. според данни на ForwardKeys, цитирани от Financial Times. Числата очертават отлив в сравнение с последната седмица на май, когато резервациите за юли и август бяха близки до нивата от 2019 г. Въздушният транспорт започна ударно сезона след премахването на ограниченията за пътуване в Европа, но не успя достатъчно бързо да разшири капацитета си и да отговори на възстановяващото се търсене.

Цитираните числа са от база данни, която обхваща билетите на голяма част от индустрията и включва всички големи национални превозвачи като Lufthansa, British Airways и Air France. В нея обаче не влизат нискотарифни превозвачи като Ryanair или EasyJet, които се радват на засилен интерес това лято.

Забавянето на продажбите идва на фона на десетки хиляди анулирани полети и допълнително влошава перспективите пред авиоиндустрията. "Високото ниво на смущения значително намалява търсенето, виждаме драстично забавяне на резервациите, направени в последната минута, както и ръст на анулациите", каза Оливие Понти, изпълнителен директор на ForwardKeys.

Забавяне спрямо преди пандемията

Към 30 май общите резервации за полети в Европа през юли и август, направени от началото на годината, са със 17% под нивата от 2019 г. Седем седмици по-късно разликата е нараснала до 22%. Лондон и Амстердам, където летищата претърпяха сериозни проблеми, са и най-тежко засегнати - със забавяне от 11 и 13 процентни пункта. Повечето авиокомпании по-рано очакваха потребителското търсене да се запази на високи нива въпреки смущенията. На самите превозвачи обаче им се наложи да съкратят графиците за следващите месеци, за да избегнат проблеми в последния момент, a някои летища поставиха ограничение за броя на пътниците. Анулираните полети само на British Airways са около 30 хил., a съкратените от Lufthansa полети до август нараснаха до близо 6 хил.

Главният изпълнителен директор на EasyJet Йохан Лундгрен каза, че операциите, които са "под контрола" на авиокомпанията, са стабилизирани. Но някои проблеми остават, добави той, включително такива в контрола на въздушното движение и закъснения от пренатоварени компании за обработка на багаж.

Президентът на Emirates сър Тим Кларк смята, че индустрията ще трябва да "се стегне" до следващата година, докато възстановява силите си след пандемията.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал