Авиационният сектор се изправя пред недостиг на механици

Търсят се кадри за кабинен екипаж и пилоти

Две години, след като ковид почти изцяло спря авиоиндустрията, превозвачите и доставчиците се борят да наемат млади студенти без опит. Бързото наемане на неопитен екипаж е доказателство за по-рязко от очакваното възстановяване на въздушния транспорт, но също така сигнализира за задаващ се недостиг на работна ръка, който повишава разходите на компаниите и има потенциала да удължи възстановяването на сектора.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Две години, след като ковид почти изцяло спря авиоиндустрията, превозвачите и доставчиците се борят да наемат млади студенти без опит. Бързото наемане на неопитен екипаж е доказателство за по-рязко от очакваното възстановяване на въздушния транспорт, но също така сигнализира за задаващ се недостиг на работна ръка, който повишава разходите на компаниите и има потенциала да удължи възстановяването на сектора.

Въпреки че недостигът на кабинен персонал доминира в заглавията поради стотиците отменени и закъсняващи полети, намирането на механици също е огромен проблем за индустрията, съобщава Reuters. Недостигът на инженери по поддръжката на авиацията, които удостоверяват летателната годност на самолета, може да доведе до отменени полети или забавяне на насрочен ремонт, казват ръководители.

Търсят се механици

Съкращенията на работни места заради ковид ускориха предпандемичната тенденция на работници, които се пенсионират или преминават към други индустрии като автомобилостроенето, а университетите не произвеждат достатъчно висшисти, които да ги заменят.

Механиците, сертифицирани от Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ, средно са на 53 години, или 11 години по-възрастни от средния работник в Америка, съобщава от Бюрото по трудова статистика. Записването в училищата за техници по авиационна поддръжка в САЩ е нараснало с 0.55% през 2020 г., в сравнение с 13% през 2019 г., според Съвета за образование на авиационни техници (ATEC).

Канадската Cascade Aerospace, която ремонтира военни самолети, е успяла да привлече около 100 работници годишно по време на пандемията, когато търговската авиация спадна и работната ръка беше налична, каза изпълнителният директор на компанията Скот Кадуел. Сега, "полето за опитни работници е напълно тихо."

Маркетинг кампания

В Квебек търговската група Aero Montreal планира първата си рекламна кампания, използвайки традиционни и дигитални медии, заедно с инфлуенсъри, за да привлече повече студенти. Записването в ÉNA е намаляло с 20% в сравнение с 2019 г., което е тревожен знак за Монреал, третият по големина аерокосмически център в света.

"След две години, след три години, ако нищо не се промени, ако младите хора продължат да изпитват липса на интерес към нашия сектор, ние няма да можем да доставяме нашите продукти", предупреждава президентът на Aero Montreal Сузан Беноа.

Проучване на Wells Fargo сред доставчиците на услуги за поддръжка, ремонт и основен ремонт на самолети показва, че кризата с работната ръка се влошава през юли, като 60% от анкетираните казват, че виждат "значително въздействие" от недостига.

За разлика от пилотите, които могат да получават заплати до шестцифрени суми, механиците и другите професии получават значително по-ниско възнаграждение и често имат късни смени. Според проучване на ATEC средната начална часова ставка за механик е била $22.36 през 2021 г.

Constant Aviation, която обслужва частни самолети, наскоро повиши заплащането на техниците с 10% и въведе бонуси от $15 000 за подписване за квалифицирани ветерани, за да отговори на нарастващото търсене.

Резервации на слотовете за поддръжка, които някога изискваха предизвестие от няколко седмици, сега трябва да бъдат направени шест месеца предварително.

Предлагаме обучение

Прогноза от тази година на Канадския съвет за авиация и космонавтика очаква недостиг на 58 000 квалифицирани работници до 2028 г. И все пак училищата, обучаващи в поддръжка, осигуряват по-малко от една четвърт от необходимите висшисти поради ограничения капацитет и ниските нива на завършване.

"Индустрията трябва да разработи свои собствени програми за обучение, защото колежите нямат капацитет да обучат това, от което тя има нужда", казва Робърт Доналд, изпълнителен директор на съвета. Канадската KF Aerospace, която извършва тежка поддръжка и модификации за търговската авиация, е една от компаниите, които обучават кадрите си от нулата, без предишен опит или знания в сектора.

Все още няма коментари
Нов коментар