И пилотите в Lufthansa планират да стачкуват

Ако авиокомпанията не удовлетвори искането им за повишение на заплатите, рискува още полети да бъдат отменени

Lufthansa вече анулира около 7000 полета това лято заради проблеми с персонала
Lufthansa вече анулира около 7000 полета това лято заради проблеми с персонала
Lufthansa вече анулира около 7000 полета това лято заради проблеми с персонала    ©  Reuters
Lufthansa вече анулира около 7000 полета това лято заради проблеми с персонала    ©  Reuters

На водещата германска авиокомпания Lufthansa може да ѝ се наложи да отмени още полети, след като нейните пилоти заплашиха със стачки, ако не бъдат удовлетворени исканията им за повишение на възнагражденията. В неделя профсъюзът гласува с голямо мнозинство в полза на стачни действия, които могат да засегнат дейността на превозвача още този месец. Lufthansa вече анулира около 7000 полета това лято заради проблеми с персонала.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На водещата германска авиокомпания Lufthansa може да ѝ се наложи да отмени още полети, след като нейните пилоти заплашиха със стачки, ако не бъдат удовлетворени исканията им за повишение на възнагражденията. В неделя профсъюзът гласува с голямо мнозинство в полза на стачни действия, които могат да засегнат дейността на превозвача още този месец. Lufthansa вече анулира около 7000 полета това лято заради проблеми с персонала.

Разриви в дейността на най-голямата авиокомпания в Европа биха засилили вече съществуващия хаос в авиотранспорта на континента. Летищата и превозвачите едва успяват да поемат големия поток от пътници през настоящия сезон след спада по време на пандемията, когато индустрията съкрати значителна част от персонала си. Заплахата от нови прекъсвания идва дни след стачка на наземния персонал на 27 юли, която причини смущения в германския въздушния трафик.

Исканията - по-високи заплати

97.6% от гласувалите пилоти на германския превозвач са подкрепили идеята за стачни действия. Техният синдикат VC настоява за увеличение на заплатите с 5.5% тази година и автоматична индексация за инфлацията. Профсъюзът иска и гаранция за размера на флота на Lufthansa, за да има сигурност за работните места. Около 5500 пилоти превозват пътници и товари за авиокомпанията. Служителите казват, че са понесли тежестта на драстичните съкращения на разходите, които позволиха на превозвача да оцелее по време на пандемията.

Гласуването не води непременно до стачни действия, каза синдикатът пред Bloomberg, но то е безпогрешен сигнал, че компанията трябва да приеме сериозно нуждите на персонала. "Нуждаем се от модерна и справедлива, международно конкурентна структура на възнагражденията", каза Марсел Гроелс, главен преговарящ на VC. От Lufthansa заявиха, че уважават резултата от гласуването и разчитат на "конструктивен диалог" за разрешаване на конфликта. Инфлацията в Германия, която се ускорява до почти двуцифрени стойности, кара работниците в страната да настояват за по-високи заплати и води до заплаха от стачки в различни сектори. С недоволство от страна на персонала вече се сблъскаха редица превозвачи като Ryanair, easyJet и British Airways, а Lufthansa доскоро успяваше да избегне подобни проблеми.

Главният изпълнителен директор Карстен Шпор цели да повиши маржа на печалбата на авиокомпанията до минимум 8% до 2024 г., което според него е необходимо за намаляване на дълга. Това може да се окаже по-трудно, докато компанията се опитва да балансира нуждата от повече персонал с натиска за намаляване на разходите. Все пак Lufthansa този месец заяви, че очаква да отчете печалба за април -юни, която би била вторият ѝ положителен тримесечен финансов резултат от началото на пандемията.

Все още няма коментари
Нов коментар