TikTok се прицелва в бизнеса на Spotify

След като стана основна заплаха за Instagram, китайската компания ще се конкурира и с музикалните стрийминг платформи

Документите разкриват, че планираното мобилно приложение ще позволява на потребителите да възпроизвеждат, купуват, споделят и изтеглят музика, песни, албуми и текстове, както и да създават плейлисти и да ги споделят
Документите разкриват, че планираното мобилно приложение ще позволява на потребителите да възпроизвеждат, купуват, споделят и изтеглят музика, песни, албуми и текстове, както и да създават плейлисти и да ги споделят
Документите разкриват, че планираното мобилно приложение ще позволява на потребителите да възпроизвеждат, купуват, споделят и изтеглят музика, песни, албуми и текстове, както и да създават плейлисти и да ги споделят    ©  Reuters
Документите разкриват, че планираното мобилно приложение ще позволява на потребителите да възпроизвеждат, купуват, споделят и изтеглят музика, песни, албуми и текстове, както и да създават плейлисти и да ги споделят    ©  Reuters

След като TikTok стана основен източник на главоболия за Meta и социалните ѝ мрежи Facebook и Instagram, китайската компания се е прицелила и в бизнеса за стрийминг на музика. ByteDance, собственикът на платформата за видеосъдържание, е подал заявка за регистриране на търговската марка TikTok Music в САЩ, съобщи Business Insider. В последно време немалко песни дължат мястото си по върховете на музикалните класации именно на TikTok, където придобиват популярност като част от създадените от потребителите кратки клипове.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

След като TikTok стана основен източник на главоболия за Meta и социалните ѝ мрежи Facebook и Instagram, китайската компания се е прицелила и в бизнеса за стрийминг на музика. ByteDance, собственикът на платформата за видеосъдържание, е подал заявка за регистриране на търговската марка TikTok Music в САЩ, съобщи Business Insider. В последно време немалко песни дължат мястото си по върховете на музикалните класации именно на TikTok, където придобиват популярност като част от създадените от потребителите кратки клипове.

Заявлението за регистрация на марката е подадено в Службата за патенти и търговски марки на САЩ още през май, а в Австралия подобна заявка има от ноември миналата година. Документите разкриват, че планираното мобилно приложение ще позволява на потребителите да възпроизвеждат, купуват, споделят и изтеглят музика, песни, албуми и текстове, както и да създават плейлисти и да ги споделят. Според заявките за разлика от традиционните стрийминг услуги новото приложение може да е ориентирано повече към взаимодействие между потребителите, тъй като вероятно ще има функция за коментиране, каквато не съществува в Spotify и Apple Music.

Макар някои регистрирани търговски марки никога да не влизат в употреба, обикновено компании от ранга на ByteDance предприемат този ход само ако имат сериозни планове, казват експерти.

TikTok може да използва вече широката си база в новите начинания

TikTok вече се позиционира като платформа, която създава хитове или вдъхва нов живот на позабравени стари песни. Много от плейлистите в стрийминг платформите сега се доминират от музика, придобила слава именно в социалната мрежа. През 2021 г. приблизително 430 песни са надхвърлили 1 млрд. прегледа като част от TikTok видеа, а над 175 популярни песни в TikTok са включени в Billboard Hot 100, твърди доклад на социалната мрежа.

Идеята на ByteDance да стартира своя услуга за стрийминг и да се съревновава с утвърдили се играчи като Spotify и Apple Music не е изненадваща. Компанията вече има стийминг приложение с името Resso, което оперира в Индия, Бразилия и Индонезия и успява да грабне значителен пазарен дял през последната година.

TikTok вече има широка база от над 1 млрд. потребители към 2021 г., която би опитала да насочи към музикалното си приложение. Тази стратегия се използва за Resso, като към клиповете в основното приложение се добавя бутон, който отвежда потребителите към стрийминг услугата, където да изслушат цялата песен.

Модел за подражание

Последните резултати на Metа, които за първи път разкриха спад на приходите на компанията, показаха, че TikTok е сериозна заплаха за бизнеса ѝ. Meta все повече се опитва да подражава на китайската социална мрежа, като копира нейни функции. Кратките клипове вече заемат централно място в Instagram, а социалната мрежа все повече препоръчва на потребителите съдържание, подбрано от изкуствен интелект, вместо публикации от следвани акаунти.

Опитите да прилича на TikTok засилват усещането, че Facebook е по-добър в копирането на иновации, отколкото в разработването на свои собствени, смятат анализатори. След недоволство от страна на потребителите, които призоваха Instagram да спре да се опитва да бъде TikTok, платформата отложи някои планирани промени.
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар