Мостът Пелешац - европейско финансиране и китайско изпълнение

Само за 4 години Хърватия реализира най-мащабния си инфраструктурен проект

Мостът Пелешац в Хърватия свързва двете части от страната
Мостът Пелешац в Хърватия свързва двете части от страната
Мостът Пелешац в Хърватия свързва двете части от страната    ©  Капитал
Мостът Пелешац в Хърватия свързва двете части от страната    ©  Капитал
Темата накратко
  • Цената на целия проект е 525 млн. евро, от които 357 млн. са осигурени от европейските фондове
  • Обществената поръчка се печели от китайската China Road and Bridge Corporation
  • Инфраструктурният проект е постоянна тема на спор между Хърватия и Босна и Херцеговина, но в крайна сметка решение е намерено
  • Паралели с България са възможни за изграждане на ключова инфраструктура с еврофондове, но не в наша полза

Над 500 млн. евро инвестиции, завършен за 36 месеца с много ползи за икономиката на Хърватия. Така най-накратко може да бъде представен най-големият инфраструктурен проект на най-младия член на ЕС и вече на еврозоната - мостът Пелешац. Той ще сложи край на дългите часове опашки, в които местни жители, търговци и туристи бяха принудени да чакат на границата с Босна и Херцеговина и беше определен като основен приоритет за Загреб. След разпадането на бивша Югославия през 90-те години на миналия век Босна запази крайбрежния си достъп, но това раздели хърватска територия, отрязвайки град Дубровник от останалата част на страната.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.