Стрийминг бизнесът на Disney се разширява с цената на рекордна загуба от 1.5 млрд. долара

Моделът, залагащ на високи разходи за съдържание и маркетинг, може да е към края си

Ръстът на потребителите надхвърля очакванията и броят им достига 235.7 млн. общо за стрийминг платформите на Disney
Ръстът на потребителите надхвърля очакванията и броят им достига 235.7 млн. общо за стрийминг платформите на Disney
Ръстът на потребителите надхвърля очакванията и броят им достига 235.7 млн. общо за стрийминг платформите на Disney    ©  Unsplash.com
Ръстът на потребителите надхвърля очакванията и броят им достига 235.7 млн. общо за стрийминг платформите на Disney    ©  Unsplash.com

Walt Disney отчете по-слаба от очакваната печалба за третото тримесечие в резултат на огромна загуба в стрийминг бизнеса. Благодарение на досегашната си стратегия да инвестира в разрастване Disney е добавила нови 14.6 млн. абонати на платформите си за видеосъдържание, но на цената на 1.5 млрд. долара загуба от подразделението. Докато инвеститорите стават все по-скептични към бизнес модела, който трайно е минус, от Disney заявиха, че очакват стрийминг услугите им да излязат на печалба през 2024 г. Акциите на компанията поевтиняха след новините, а от началото на годината са спаднали с над 35%.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Walt Disney отчете по-слаба от очакваната печалба за третото тримесечие в резултат на огромна загуба в стрийминг бизнеса. Благодарение на досегашната си стратегия да инвестира в разрастване Disney е добавила нови 14.6 млн. абонати на платформите си за видеосъдържание, но на цената на 1.5 млрд. долара загуба от подразделението. Докато инвеститорите стават все по-скептични към бизнес модела, който трайно е минус, от Disney заявиха, че очакват стрийминг услугите им да излязат на печалба през 2024 г. Акциите на компанията поевтиняха след новините, а от началото на годината са спаднали с над 35%.

Оперативните загуби на стрийминг дейността са с 800 млн. долара повече основно заради рязко покачващите се разходи за съдържание и маркетинг, които компанията вече планира да съкрати. Disney отчете печалба от 30 цента на акция, доста под очакваните от Уолстрийт 54 цента. Цялостно приходите са нараснали с 9% до 20 млрд. долара, а нетната печалба е 162 млн. долара, което е с 1% повече спрямо година по-рано.

Ръстът на потребителите надхвърля очакванията, като стрийминг услугите Disney Plus, Hulu и ESPN Plus общо достигат 235.7 млн. и изпреварват Netflix, чиито абонати за момента са около 223 млн. Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек защити стратегията на високи разходи и каза, че бързият растеж на Disney Plus е "директен резултат от нашето стратегическо решение да инвестираме сериозно в създаването на невероятно съдържание и разпространението на услугата в международен план". Загубите от стрийминг ще започнат да намаляват и се предвижда Disney Plus да реализира първата си печалба през 2024 г., ако няма "значителна промяна" в икономическата среда, каза още той.

Резултатите са показателни за трудния баланс, който компанията се опитва да постигне между това да инвестира достатъчно в популярни предавания и филми, с които да привлича нови абонати, да диференцира успешно цените на десетките различни пазари и да държи разходите под контрол, така че стриймингът да е печеливш. Disney Plus планира да вдигне цената на абонаментите и да представи нов икономичен план с реклами, след като Netflix вече предприе подобна стъпка.

Парковете носят печалба

Тематичните паркове на Disney отчитат рекордни приходи от 7.42 млрд. долара за тримесечието, или с 36% нагоре на годишна база. Компанията отдава ръста на "структурните промени", направени по време на пандемията, които са помогнали да се ограничат разходите за труд, да се управлява по-добре потокът от хора и са насърчили посетителите да харчат повече. През последната година Disney пусна онлайн система за резервации за парковете, както и функции, които позволяват на гостите да плащат допълнителни такси, за да пропуснат дългите опашки за популярни атракции.