Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Франция забранява кратките полети в страната, за да стимулира използването на влакове

Вече няма да има такива от парижкото летище "Орли" до Нант, Бордо и Лион

Забраната за полети, които могат да бъдат заместени от жп връзки, които не са по-дълги от два часа и половина, беше одобрена от ЕК
Забраната за полети, които могат да бъдат заместени от жп връзки, които не са по-дълги от два часа и половина, беше одобрена от ЕК
Забраната за полети, които могат да бъдат заместени от жп връзки, които не са по-дълги от два часа и половина, беше одобрена от ЕК    ©  Shutterstock
Забраната за полети, които могат да бъдат заместени от жп връзки, които не са по-дълги от два часа и половина, беше одобрена от ЕК    ©  Shutterstock

Франция официално забрани кратките полети в страната, като вече ще трябва да се използват железопътните връзките между различните градове. Решението беше окончателно одобрено и от Европейската комисия (ЕК), която имаше крайната дума.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Франция официално забрани кратките полети в страната, като вече ще трябва да се използват железопътните връзките между различните градове. Решението беше окончателно одобрено и от Европейската комисия (ЕК), която имаше крайната дума.

Първоначално са премахнати полетите от парижкото летище "Орли" до Нант, Бордо и Лион. В случай че жп услугите в страната станат по-добри, още три маршрута може да бъдат добавени в забранителния списък - тези от другото парижко летище "Шарл дьо Гол" до Рен и Лион, както и курсът Лион - Марсилия.

Причината за поетапното прилагане на решението е пояснение от ЕК, в което се изисква забраната да бъде налагана единствено в случай че има по няколко влака на ден, които директно да обслужват маршрута. Брюксел трябваше да вземе позиция по въпроса, защото когато планът беше представен, Съюзът на френските летища, както и европейският клон на Международния съвет на летищата се обявиха против и обжалваха. Това наложи и разследването от страна на ЕК.

Първоначално френските власти искаха осем маршрута да бъдат спрени, като в сила остава изискването пътуването с влак да не отнема повече от два часа и половина.

"Това е голяма стъпка напред и аз се гордея, че Франция е пионер в тази област", каза министърът на транспорта Клеман Бон пред The Telegraph. Забраната е част от закон за борба с климатичните промени, който беше приет от френския парламент миналата година.

В подкрепа на решението се обявиха редица партии и организации, като най-сериозен застъпник на плана е Зелената партия във Франция. Както тя, така и няколко екологични организации обаче описаха сегашния вид на забраната като начало и заявиха, че очакват нейното разширяване.

"Френската забрана за полети на къси разстояния, където има бързи влакови връзки, е малка стъпка, но е в правилната посока", каза Томас Гелин, екоактивист от Greenpeace в ЕС. Карима Дели, която е част от квотата на френската Зелена партия в Европейския парламент, описа решението на комисията като "победа". Тя добави, че законодателството е трябвало да бъде разширено, за да обхване полети, които могат да бъдат заменени с 4-часово пътуване с влак.

Скоро и в цяла Европа

Френската забрана се смята като предшественик на общоевропейска, като според статистиката на ЕС 17 от 20-те най-натоварени въздушни маршрута в Европа покриват разстояния, по-малки от 434 мили. Според проучвания на експерти това са разстояния, при които междуградските влакове могат да предложат по-бързи, по-чисти и по-устойчиви пътувания.

В момента се изграждат нови високоскоростни железопътни линии по целия континент, като това се случва като част от проекта на ЕС TEN-T. Преди две седмици Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) одобри бюджет 1.1 млрд. евро за модернизиране на железопътната линия Белград - Ниш в Сърбия, като това също беше част от проекта за развиване на жп връзките в региона.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qvy471149733 avatar :-|
    qvy471149733
    • - 1

    Тъжно е, че за българските читатели разстоянията се дават в "мили", а разделителя за десетични дроби е точка (вместо запетая).
    Поне се утешавам, че думата "влакове" още не е заменена с "тренове".

    Нередност?
  • 2
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba

    Боже, Боже.
    То остава Сф-Вн и Сф-Бс да забранят.
    А, най-вече и Сф-Скопие :)

    Нередност?
  • 3
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba

    Забравих и Сф-Русе, извинявам се.
    Събев докъде докара нещата там, ще има ли полети?..

    Нередност?
  • 4
    qjd24566910 avatar :-|
    Тангра

    Няма ли ЕС да ни компенсира със задна дата, че сме ползвали твърде малко къси полети в България. Все пак, ние сме си зелени от време оно.

    Нередност?
Нов коментар