Европа заменя руския дизел с кувейтски
През февруари влиза в сила ембаргото за внос на горива от Русия


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Кувейт се готви да изнася значително по-голямо количество дизел за Европа, като по този начин ще компенсира негативните ефекти от забраната на вноса на горива от Русия в ЕК, която влиза в сила през февруари.
- Енергийната криза доведе до рекордно потребление на въглища
- Бъдещето на "Лукойл Нефтохим", "Инса ойл" и износа
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеКувейт се готви да изнася значително по-голямо количество дизел за Европа, като по този начин ще компенсира негативните ефекти от забраната на вноса на горива от Русия в ЕК, която влиза в сила през февруари.
- Енергийната криза доведе до рекордно потребление на въглища
- Бъдещето на "Лукойл Нефтохим", "Инса ойл" и износа
Държавата от Близкия изток очаква да увеличи пет пъти доставките на дизел за Европа от 2022 г. до 2.5 млн. тона, което се равнява на приблизително 50 хил. барела на ден, твърди източник на Bloomberg. Страната също така иска да удвои продажбите на реактивно гориво, което се използва за самолети, до почти 5 млн. тона, допълва източникът на изданието.
Кувейт е похарчил десетки милиарди долари за модернизиране и изграждане на нови рафинерии през последните години. Най-значимата инвестиция е тази в изграждането на Al-Zour. Това е една от най-големите петролни рафинерии в света - проектирана да преработва 615 хил. барела суров петрол всеки ден. Тя направи първия си износ на дизелово и реактивно гориво в края на миналата година.
Плановете на държавната Kuwait Petroleum Corp. за реактивно гориво изключват каквито и да било продажби на спот пазара, казва източникът на агенцията. Това означава, че действителното количество, изпратено до Европа, може да се окаже значително по-голямо от 5 млн. тона.
Първата от трите линии на Zour, известни като влакове в индустрията, работи стабилно и преработва повече от 205 хил. барела на ден, твърди източникът на Bloomberg. Втората трябва да тръгне до средата на февруари, а третата - до април.
И други от Близкия изток гледат към Европа
Общият рафиниращ капацитет на Кувейт ще нарасне до около 1.5 млн. барела на ден, след като Zour заработи напълно. Други производители на петрол от Близкия изток като Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства също се очаква да увеличат износа на гориво за Европа през 2023 г.
Това се дължи на ембаргото за внос на руски горива, което ще влезе в сила на 5 февруари - това е поредният отговор на ЕС на инвазията на Русия в Украйна. ЕС е купил почти 1.3 млн. барела на ден горивни продукти от Русия към края на миналата година, показват данни на анализатори от JPMorgan Chase & Co. Около половината от това количество е било дизел.
Русия от своя страна се очаква значително да увеличи износа на горива през януари, като целта е да бъдат продадени максимално големи количества, докато забраната все още не е влязла в сила. Доставките на гориво от руските пристанища в Балтийско и Черно море ще нараснат до 2.68 млн. тона през януари, което е увеличение от 8% спрямо планираните потоци за декември и най-високото ниво на износ поне от януари 2020 г., съобщава Reuters.
Руските планове включват само износ на дизел, доставен до националните пристанища по тръбопровод, както и някои допълнителни по-малки количества, които могат да бъдат транспортирани чрез железопътен транспорт. Данните за Приморск включват и планиран износ на 120 хил. тона дизел от Беларус.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.