Директорът на ЦГМ обеща "отворени данни" за столичния транспорт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Директорът на ЦГМ обеща "отворени данни" за столичния транспорт

Отварянето на данните за местоположението на градския транспорт, свободните места за паркиране и др. е нужно, за да може бизнесът да ги използва за създаването на приложения и услуги в полза на гражданите.

Директорът на ЦГМ обеща "отворени данни" за столичния транспорт

Догодина отсечките от велоалеи, които сега са разпокъсани из целия град, трябва да бъдат обединени в обща мрежа

Мария Манолова
23165 прочитания

Отварянето на данните за местоположението на градския транспорт, свободните места за паркиране и др. е нужно, за да може бизнесът да ги използва за създаването на приложения и услуги в полза на гражданите.

© Цветелина Белутова


Информацията за това къде се намират превозните средства от градския транспорт в София в реално време скоро ще бъде достъпна като "отворени данни", пое ангажимент директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Християн Петров по време на "Форум Градът". По думите му общинското транспортно дружество ще "отвори" и данните за това колко места в синя и зелена зона са свободни, веднага щом изгради цялостна система за събиране на такава информация. В момента ЦГМ е поставила 42 камери, които следят броя на колите в паркоместата за краткотраен престой. Идеята на "отварянето" на такъв тип данни е бизнесът да ги използва за създаването на приложения и услуги в полза на гражданите.

Умните светофари

Проектът за поставяне на "умни" светофари трябва да приключи в началото на 2017 г., когато съоръженията ще работят на 160 кръстовища. Към момента са поставени 120 такива светофара. Заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев призна, че пешеходните бутони на някои от тях все още не работят, тъй като уредбите все още не са свързани със системата за управление. "Бутоните са нужни, за да се адаптират фазите на светофара, да се повиши сигурността на гражданите и да се подобри управлението на трафика," коментира той.

Според изчисленнията на Центъра за градска мобилност смяната на светофарите трябва да съкрати времето за придвижване в града с 30%, както и да намали вредните емисии и разходите за гориво.

Транспортните планове

Догодина отсечките от велоалеи, които сега са разпокъсани из целия град, трябва да бъдат обединени в обща мрежа, пък пое ангажимент заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев. Предстои общината да започне втората фаза от проекта за интегриран градски транспорт. Той ще включва обновяването на трамвайните трасета по бул. "Цар Борис" III и ул. "Каменоделска" и закупуване на нови трамвайни мотриси.

Столична община разработва и схема за поставяне на зарядни станции за електромобили, съобщи още Крусев. "Дори в момента всеки електромобил може да получи от Центъра за градска мобилна безплатен стикер за паркиране в синя и зелена зона, без значение дали е регистриран в София," уточни и директорът на ЦГМ.

Информацията за това къде се намират превозните средства от градския транспорт в София в реално време скоро ще бъде достъпна като "отворени данни", пое ангажимент директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Християн Петров по време на "Форум Градът". По думите му общинското транспортно дружество ще "отвори" и данните за това колко места в синя и зелена зона са свободни, веднага щом изгради цялостна система за събиране на такава информация. В момента ЦГМ е поставила 42 камери, които следят броя на колите в паркоместата за краткотраен престой. Идеята на "отварянето" на такъв тип данни е бизнесът да ги използва за създаването на приложения и услуги в полза на гражданите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev

    Това е похвално, но крайно недостатъчно.

    Градския транспорт не се ползва, защото не е удобен! А именно колите му не се движат с необходимата честота от една кола на 5-8 минути в пиков час. Има цели квартали които имат по един автобус, който няма как да превози 10 000 - 20 000 души в пиков час. Има нужда от нови линии и маршрути. Има нужда от връзка на кв. Витоша/бул. Симеоновско Шосе с новата метро станция на бул. Черни Връх при мол Парадайз.

    Велоалеите са малко - има нуда от такива по Симеоновско Шосе, Г.М.Димитров, бул. Св Климент Охридски,

  • 2
    zzdravkov avatar :-|
    Zdravko Z.

    До коментар [#1] от "Lubomir Toshev": Явно живеем в един район :) По Симеоновско и през Ловния парк с малко повече желание, може да се постигне връзка на велоалейте с Евлоги и Христо Георгиеви и с Парадайз. Виж за автобусите ще е много трудно, защото както и да го погледнеш, трудно ще прекараш автобус по уличките в квартал Витоша, без да направиш задръстване в час пик...

  • 3
    dggm avatar :-P
    dggm

    Браво!

  • 4
    mto avatar :-|
    mto

    Приложения и сега има, които работят въпреки усилията и нежеланието на ЦГМ. Надявам се да разберат, че това може само да им помогне. Кога смятат да интегрират информацията в Гугъл Карти? И, ако обичат да прекратят с бановете на ФБ страницата си. По-полезно е да се вслушват в критичните мнения, а не да си заравят главата в земята.

  • 5
    starlighter avatar :-|
    starlighter

    Странно, но не се открива обществена поръчка за:

    Проект за поставяне на "умни" светофари трябва да приключи в началото на 2017 г.,

    Идеи ??

  • 6
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Браво! Харесва ми идеята.

    Колкото до пешеходните бутони на светофарите - това е пълно безумие и трябва моментално да ги махнат!

    За велоалеите - ще видим как ще се развият процесите. Ако се изгради отлична веломрежа в целия град, това ще е много голям плюс и аз горещо го подкрепям.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK