Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 20 окт 2016, 15:43, 22898 прочитания

Директорът на ЦГМ обеща "отворени данни" за столичния транспорт

Догодина отсечките от велоалеи, които сега са разпокъсани из целия град, трябва да бъдат обединени в обща мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Информацията за това къде се намират превозните средства от градския транспорт в София в реално време скоро ще бъде достъпна като "отворени данни", пое ангажимент директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Християн Петров по време на "Форум Градът". По думите му общинското транспортно дружество ще "отвори" и данните за това колко места в синя и зелена зона са свободни, веднага щом изгради цялостна система за събиране на такава информация. В момента ЦГМ е поставила 42 камери, които следят броя на колите в паркоместата за краткотраен престой. Идеята на "отварянето" на такъв тип данни е бизнесът да ги използва за създаването на приложения и услуги в полза на гражданите.

Умните светофари


Проектът за поставяне на "умни" светофари трябва да приключи в началото на 2017 г., когато съоръженията ще работят на 160 кръстовища. Към момента са поставени 120 такива светофара. Заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев призна, че пешеходните бутони на някои от тях все още не работят, тъй като уредбите все още не са свързани със системата за управление. "Бутоните са нужни, за да се адаптират фазите на светофара, да се повиши сигурността на гражданите и да се подобри управлението на трафика," коментира той.

Според изчисленнията на Центъра за градска мобилност смяната на светофарите трябва да съкрати времето за придвижване в града с 30%, както и да намали вредните емисии и разходите за гориво.

Транспортните планове



Догодина отсечките от велоалеи, които сега са разпокъсани из целия град, трябва да бъдат обединени в обща мрежа, пък пое ангажимент заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев. Предстои общината да започне втората фаза от проекта за интегриран градски транспорт. Той ще включва обновяването на трамвайните трасета по бул. "Цар Борис" III и ул. "Каменоделска" и закупуване на нови трамвайни мотриси.

Столична община разработва и схема за поставяне на зарядни станции за електромобили, съобщи още Крусев. "Дори в момента всеки електромобил може да получи от Центъра за градска мобилна безплатен стикер за паркиране в синя и зелена зона, без значение дали е регистриран в София," уточни и директорът на ЦГМ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове" 1 Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"

Френският концерн представи официално в страната програмата си ELIOT за Internet of Things

18 юни 2017, 10665 прочитания

Какъв е холандският опит в умните градове

През следващите месеци в България ще се проведат серия от събития по темата

12 юни 2017, 4871 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Умни градове" Затваряне
Революцията в градския транспорт в София идва през 2019 г.

Перфораторите си отиват, идват е-билетите. Системата ще струва около 80 млн. лв., които ще бъдат финансирани от Центъра за градска мобилност със собствени средства

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10