Новият брой: Накъде след вота
Close

Революцията в градския транспорт в София идва през 2019 г.

Перфораторите си отиват, идват е-билетите. Системата ще струва около 80 млн. лв., които ще бъдат финансирани от Центъра за градска мобилност със собствени средства

Председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова, председателят на общинския съвет Елен Герджиков и изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров представиха идеята за нова билетна система в софийския градски транспорт.
Председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова, председателят на общинския съвет Елен Герджиков и изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров представиха идеята за нова билетна система в софийския градски транспорт.
Председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова, председателят на общинския съвет Елен Герджиков и изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров представиха идеята за нова билетна система в софийския градски транспорт.    ©  Юлия Лазарова
Председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова, председателят на общинския съвет Елен Герджиков и изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров представиха идеята за нова билетна система в софийския градски транспорт.    ©  Юлия Лазарова
Между 143 и 250 млн.лв.

са очакванията на ЦГМ за приходите от интернет продажби на билети в рамките на десет години след въвеждане на новата система

Хартиените билети и перфораторите трябва да изчезнат напълно от столичния градски транспорт през 2019 г. Това е оптимистичният сценарий за въвеждане на новата билетна система, която беше представена от директора на Център за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров в петък.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
32 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • - 2
    • + 19

    И какво става с вече инсталираните устройства във трамваите и тролейбусите?

    Нередност?
  • 2
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 4
    • + 11

    А защо не покажат какво става с ДДС при билетите и картите? Колко е? Къде отива, колко се връща и т.н.

    Нередност?
  • 3
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 11
    • + 23

    45% спад на продажбата на билети - къде отидоха тези пътници? Отговор: на личните автомобили - и какво стана - задръствания....

    Нередност?
  • 4
    pur6ing avatar :-|
    pur6ing
    • + 16

    Революция .....
    Прекалената телефонизация не е на добре...
    Трябва да има опция за директно купуване в транспортното средство.
    И как камерите ще спрат гратисчиите....

    Нередност?
  • 5
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi
    • - 2
    • + 21

    В Амстердам пътниците се валидират и на влизане с карта, и на излизане. В Прага има билети за 30 минути и за 90 минути и устройствата печат дата и час на билетите, но може и да се прати съобщение на кратък номер. От гледна точка манталитета на нашите съграждани по-скоро смятам, че трябва да се валидираме на влизане. Ако не се валидираме на слизане ни взимат някаква максимална цена, а ако се валидираме за съответния брой спирки. Камери във всеки момент да проверяват броя хора и ако тези данни се съпоставят лесно с броя чекирания, то във всеки един момент се знае колко са нередовните в съответното превозно средство. Така своевременно на следващата спирка може да чака изненадваща контрола.

    Нередност?
  • 6
    ceco avatar :-|
    Цецо
    • - 3
    • + 14

    До коментар [#5] от "Боян Дуков":

    В колко европейски градове няма хартиени билети? В Амстердам има. Продават се във всеки трамвай.

    Нередност?
  • 7
    convince avatar :-|
    convince
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#5] от "Боян Дуков":

    Да бе да, проверяващи карат по двойки, след всеки автобус, трамвай или тролей и получават данните електронно изпреварват и спират, качватсе и глобяват поголовно по 40 - 50 лева всички до един.
    След акцията преследването продължава с все по-нарастващ ефект.

    Нередност?
  • 8
    convince avatar :-|
    convince
    • - 2
    • + 19

    Цялата работа е, в недопускане качващият се, да не се валидира пред шофьора, щото няма пред кого другиго!
    Това е по целия нормален свят.
    Има ли не валидиран качващ се от другите врати, които са само за слизане, шофьора не тръгва, но и никой не се качва от други врати, а само от ПЪРВАТА ПРИ ШОФЬОРА, който е контрола на всичко ставащо в средството за пътуване.

    Нередност?
  • 9
    convince avatar :-|
    convince
    • - 2
    • + 13

    Това може да се въведе моментално и сега още днес!
    Но тряа компостьори, валидатори, контрольори, коли за контрола, контрольори на контрольорите, билети, хартия, печат, бътки за билети, продавачки и продавачи, билето разпространители и фалшификатори, цяла една огромна армия от въжеиграчи, накачулена върху един прост проблем и т.н.

    Просто трябва ЕДНО-ЕДИНСТВЕНО УСТРОЙСТВО при шофьора, което валидира или издава карта за еднократен превоз.
    Икачване само от ПЪРВАТА ВРАТА.

    Нередност?
  • 10
    vxa15365434 avatar :-?
    Сатана Ликующий
    • - 4
    • + 6

    Глупави идеи. Навсякъде по света се издават и използат и хартиени билети, освен абонаментни карти. Дори абонаментните карти са хартиени - просто вид билет. Купувал съм месечна карта за 74 евро в германски град. Иначе има билети за близко разстояние и такива за далечно еазстояние и важат за всички линии с право на прекачване.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал