София ще брои пътниците в градския транспорт

Общината ще оборудва 206 превозни средства с датчици за 2 млн. лв.

Автоматична система ще брои пътниците в градския транспорт в София, става ясно от обществена поръчка на общината, публикувана в края на февруари. Датчиците ще бъдат монтирани над вратите на превозните средства и ще измерват броя на влизащите и излизащите хора, като изпращат информацията в реално време до контролен център. По първоначална прогноза проектът ще струва малко над 2 млн. лв. без ДДС. Това значи, че поставянето на датчиците ще струва средно по 9.8 хил. лв. на автобус.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    redstar avatar :-(
    redstar
    • - 1
    • + 9

    Да въведът системата за електронни билети, стига от СО са харчили парите на данъкоплатеца за вторични технологии със спорна ефективност.

    Нередност?
  • 2
    gsg1468932124501864 avatar :-|
    Radostin Velchev
    • - 2
    • + 6

    9708,74лв на превозно средство за няколко датчика. 'баси

    Нередност?
  • 3
    dokker avatar :-|
    dokker
    • - 2
    • + 9

    В описаните превозни средства има камери поне на вратите. Това е напълно достатъчно да се измерва пътникопоток. И не струва 9000 лв. Във Виена така измерват натовареност и ефективност. Може би са по-прости, а ?

    Нередност?
  • minuva4a
    • - 2
    • + 6

    Поредната корпулентна поръчка, включваща дискриминационно задание и с европейско финансиране. Няма ли най-после от ЕС да започнат да проверяват всички търгове, които са платени от тях?!!!!

    Нередност?
  • 5
    temmy avatar :-|
    temmy
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#4] от "minuva4a":

    Точно това е задачата на ОЛАФ, обаче не знам дали работят по сигнал, например от гарждани, или как решават кои финансирани от ЕС проекти да проеверяват...

    Нередност?
  • 6
    minuva4a avatar :-|
    minuva4a
    • - 2
    • + 5

    До коментар [#5] от "temmy":

    Всичко е толкова калпаво, че в крайна сметка заставам на позицията на Уолтопия, че еврофондовете са хранилка за близки до овластените и са повече вредни отколкото полезни. Дават се едни пари, на документи всичко звучи добре, но накрая изпълнението е една грозна кражба.

    В крайна сметка само свободата на движение е важна, защото поне имаш възмоност да се спасиш от този пост-комунистически 'рай на земята'.

    Нередност?
  • 7
    tulup avatar :-|
    tulup
    • + 5

    Че общината нали потроши няколко милиона за система за електронно таксуване, която щеше уж и да брои пътниците.

    Пък и какво като ги преброи? Само в общината са достатъчно напред с мисленето да смятат, че когато в един автобус, който е на 30 минути, няма хора, трябва да го пуснат на 50. А това, че може би хората не го ползват, защото трябва да зъзнат по 30 минути на спирката, а не защото не им върши работа, въобще няма кой да го осъзнае.

    Нередност?
  • 8
    starlighter avatar :-|
    starlighter
    • + 2

    Аз мисля, че поръчката за тикет системата ще се изгражда от румънците, които подменят светофари през договор за поддръжка

    Нередност?
  • 9
    starlighter avatar :-|
    starlighter
    • - 1
    • + 2

    А за таблата по спирките- няма такава трагедия - но пък ги слагат нашите хора от кипър

    Нередност?
  • 10
    ltoshev avatar :-P
    Lubomir Toshev
    • - 2
    • + 4

    Преди да се похарчат едни милиони за броене, да се сложат контрольори и да броят. Примерно на спирка Х в продължение на 5 дни слизат толкова, качват се толкова и това да се прави само в час пик като за начало.

    Ако има камери още по/лесно може да се брои. Мирише на яка корупция.

    И аз мисля че Евро Фондовете изкривяват пазара, правят една фирма по-успешна от друга, но за кратко докато има пари. Така се убиват другите бизнеси. Проблема е че ако България не го прави, Европа го/прави и така на глобално ниво сме по-неконкурентни. Трябва цяла Европа да не го прави.

    Не мога да разбера тия земеделци, дето обработват земи или гледат животни заради субсидиите. Това е сбъркан модел. Трябва да го правят заради бизнес/а, защото ги кефи, а не заради някакви фондове!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал