С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 13 мар 2017, 17:35, 31186 прочитания

София ще брои пътниците в градския транспорт

Общината ще оборудва 206 превозни средства с датчици за 2 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автоматична система ще брои пътниците в градския транспорт в София, става ясно от обществена поръчка на общината, публикувана в края на февруари. Датчиците ще бъдат монтирани над вратите на превозните средства и ще измерват броя на влизащите и излизащите хора, като изпращат информацията в реално време до контролен център. По първоначална прогноза проектът ще струва малко над 2 млн. лв. без ДДС. Това значи, че поставянето на датчиците ще струва средно по 9.8 хил. лв. на автобус.

Обхват


Системата ще обхване 206 от всички над 800 коли на градския транспорт в София - 80 тролея "Шкода Соларис" и 126 автобуса MAN Lion's City G. "Ясно е, че това няма да ни дава цялостна картина, но като първа стъпка е разумно да се започне да се работи в тази посока и после да се върви към разширение", коментира заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев. По думите му в поръчката са включени по-нови превозни средства, тъй като от общината предполагат, че те ще се екплоатират за по-дълъг период от време. "Няма смисъл да слагаме датчик на автобус, който ще се бракува след три години", обясни Крусев. "В някои страни си поръчват превозните средства с тези датчици от завода, но тъй като нашите не са поръчани по този начин, ги дооборудваме тук", каза още той.

Фирмата, която спечели обществената поръчка, ще има година и половина, за да инсталира новата система. Според плановете на общината тя трябва да работи за следващите поне 10 години.

С две системи срещу гратиса



Така на практика след около две години в София трябва да има две системи за броене на пътници. Едната ще е свързана с настоящата поръчка, а другата - с въвеждането на електронни билети в целия градски транспорт. "Билетната система ще брои редовните пътници. Тази система ще брои всички пътници. Разликата между двете системи ще е броят на нередовните пътници", обясни Евгени Крусев. По думите му така от общината ще знаят къде колко нередовни пътници има и ще могат да насочват контрольорския състав по съответните линии на транспорта. Първоначално това обаче няма как да се случи, защото системата за броене на пътници ще е валидна само за една четвърт от колите на градския транспорт.

От Центъра за градска мобилност (ЦГМ) заговориха за електронна билетна система в целия градски транспорт още в началото на 2016 г. След смяната на директора на ЦГМ в средата на годината обаче се промени и концепцията за тази система. Според последните изчисления на общинската фирма проектът ще струва около 88 млн. лв. Тя трябва да позволява пътниците да бъдат таксувани за пропътувано разстояние или за изминало време вместо с твърда цена на билета от 1.60 лв., както е в момента. Каква точно ще бъде тарифата обаче ще бъде определено с решение на Столичния общински съвет (СОС). Обществената поръчка за въвеждането на тикет системата все още не е пусната, въпреки че общината обяви намерението си да го направи през декември 2016 г. Документацията е внесена в СОС и трябва да бъде гледана на някое от следващите заседания на съвета. В момента общинските съветници не провеждат комисии и заседания заради предстоящите парламентарни избори в страната.
Още пари за "интегрирания транспорт" в София
Още 1 млн. лв. ще отдели общината, за да оборудва нови 220 спирки на градския транспорт с електронни информационни табла, показва още регистърът на обществените поръчки. Така броят на спирките с такива табла ще стане малко над 800 от общо над 2000 спирки в столицата. Средната стойност на едно такова табло е около 4500 лв., показват изчисленията на общината. Според изискванията на проекта 33 от новите табла ще трябва да се захранват със слънчева енергия.
Допълнителни 300 хил. лв. са предвидени за датчици, които да пропускат трамвайния транспорт на 20 кръстовища в столицата. По думите на Евгени Крусев системата ще активира трамвайните светофари само когато на кръстовището има превозно средство на градския транспорт, а през останалото време ще пропускат трамвайната фаза.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове" 1 Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"

Френският концерн представи официално в страната програмата си ELIOT за Internet of Things

18 юни 2017, 10096 прочитания

Какъв е холандският опит в умните градове

През следващите месеци в България ще се проведат серия от събития по темата

12 юни 2017, 4538 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Умни градове" Затваряне
Електронни билети в софийското метро

Системата на Tickey е инсталирана на пет станции

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит