Uber в помощ на пътната инфраструктура
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber в помощ на пътната инфраструктура

Uber Movement ще бъде постоянно внедрен навсякъде, където е активна услугата за споделено пътуване

Uber в помощ на пътната инфраструктура

Чрез услугата си Uber Movement компанията предоставя данни за трафика в градовете

6154 прочитания

Uber Movement ще бъде постоянно внедрен навсякъде, където е активна услугата за споделено пътуване

© В© Toby Melville / Reuters


Uber Movement ще може да се ползва навсякъде, където е активна услугата за споделено пътуване

Внедряването на иновации и технологии в градското придвижване продължава да бъде сред основните цели на американската компания Uber. Макар проблемите, с които се сблъсква компанията, забранена в редица държави, сред които и България, основно заради недоволство от страна на таксиметровите шофьори, тя няма намерение да се откаже от битката. Нещо повече - тя продължава да разширява основния си бизнес - споделените пътувания, в посока събиране на информация от тях за натовареността по пътищата, като по този начин предоставя добавена стойност не само на клиентите си, но и на градовете, в които оперира.

Данни на всеки метър

Чрез новата услуга, наречена Uber Movement, още при поръчване на кола през приложението потребителите могат да проверят колко натоварен е избраният от тях маршрут в реално време. Информацията е публично достъпна и представлява голяма база данни за пътната инфраструктура и функционирането й в различни части от деня, която се събира именно от пътуванията на шофьорите на Uber. Тя може да бъде използвана за анализиране на средните дължини и най-често използваните маршрути от различните шофьори. Така освен за потребителите новата услуга може да бъде от полза и на траспортните власти, подобрявайки трафика в големите градове.

Uber Movement ще може да се ползва навсякъде, където е активна услугата за споделено пътуване. Сред първите получили възможността да я тестват са градовете Вашингтон, Сидни и Манила. "Умните технологии и правилното използване на базите данни е от изключително значение за успеха на градовете в страната ни, затова и Вашингтон се ангажира с използването на тези инструменти, за да можем да реагираме на бързото нарастване на кварталите ни. Искаме да използваме колкото се може повече източници на данни, за да се намалят задръстванията, да се подобри инфраструктурата и да направим нашите улици по-безопасни за всеки посетител и пребиваващ в столицата на САЩ", казва в коментар за услугата на Uber кметът на Вашингтон Мюриел Боусер. Градовете с голям брой население и засилено използване на автомобили търсят именно подобни "умни" решения освен за улеснено и по-бързо придвижване чрез оптимизация на транспорта, така и за борба със замърсяването.

Друго популярно приложение, когато говорим за пътна информация в реално време, е Waze. То разчита на своите потребители да споделят информация за пътната обстановка, цените на горивата и други детайли от ежедневието на шофьорите. Колкото по-активен е потребителят, толкова повече възможности и правомощия получава. Waze има и удобна функция да предлага алтернативен маршрут, когато често използван път е затворен или трафикът по него е затруднен. Приложението е безплатно и налично за iOS, Android и Windows Phone.

Самостоятелни умни коли

Умните решения за градски условия на Uber не спират единствено до проследяване на пътното движение и трафика в градовете. Огромна част от инвестициите на компанията са насочени към разработването на технология за автономни автомобили. Работата в тази посока обаче съвсем не е малко, защото, от една страна, са конкурентите, сред които и Google, които дишат във врата на Uber, а от друга - са регулаторните органи, които в редица държави правят всичко възможно за ограничаване на бързия растеж от услуги и иновации на компанията. Следствие именно от проблеми с регулаторни органи в щата Калифорния Uber прекрати тестовете си на автономните коли по улиците на Сан Франциско. Малко след това отново една от тестовите коли на компанията предизвика лека катастрофа в щата Аризона, което отново не помогна на американската компания по пътя й за установяване на технологията и използването й при каране на пътници.

В началото на годината производителят на Mercedes – Daimler, подписа споразумение с Uber Technologies и по този начин автономните коли на германската компания ще се използват от фирмата за споделени пътувания през следващите години. Това е поредната стъпка към бъдеще с безпилотни автомобили. Така Uber активно продължава да разработва и тества своята технология за автономни автомобили, докато Mercedes вече обяви своите планове да започне масово производство след няколко години. За да се случи всичко това обаче, първо трябва да се създаде работещо законодателство за новите технологични иновации в градовете.

Uber Movement ще може да се ползва навсякъде, където е активна услугата за споделено пътуване

Внедряването на иновации и технологии в градското придвижване продължава да бъде сред основните цели на американската компания Uber. Макар проблемите, с които се сблъсква компанията, забранена в редица държави, сред които и България, основно заради недоволство от страна на таксиметровите шофьори, тя няма намерение да се откаже от битката. Нещо повече - тя продължава да разширява основния си бизнес - споделените пътувания, в посока събиране на информация от тях за натовареността по пътищата, като по този начин предоставя добавена стойност не само на клиентите си, но и на градовете, в които оперира.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Аве тия чалгаджии Убер що не се захванат с бизнеса който най им приляга... а именно доставка на прости тутки..
    Трафични данни щели да доставят.. на пенсиите вестника с промоциите..
    Хем не оперират в БГ /за добро/ - хем капитал им прави скрита продуктова реклама..
    Като усети в Европа властта такива таксижии - направо сваля номерата на колата, суха пара глоба и 3 м. затвор...

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    тъпият бакшиш немой вдене, че убър нее таксижийска, ми информационна компания... :)

  • 3
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Е, кат е инфурмационна, как тъй Каланик им определя цените а?
    Баш таксиджийска са си - *споделена* тарифа на км и никви застраховки, лицензи, осигуровки, отпуски..
    И в Китай, и в Тайван им биха шут в гъза миналата година.
    Такси Ми е информационна компания. Убер е финансова американска иновация... Къш от Европа - вий в тръмпланд можете и на Марс..

  • 4
    gost22 avatar :-P
    gost22

    До коментар [#3] от "Da be.. da..":
    Порасна ти работата, забрави кога въртеше собствения москвич като КООП-такси без фирма без застраховки, с "минат преглед" и ароматизиран от газовото в багажника... е, разбира се и без данъци.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK