С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 15 май 2017, 18:03, 24074 прочитания

София подменя перфораторите с е-система за билети срещу 88 млн. лв.

Столичната община обяви търг за електронно таксуване в градския транспорт, което трябва да заработи от 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До 2020 г. приблизително София трябва да замени хартиените билети и перфораторите с електронна система за таксуване на пътниците в градския транспорт, която ще струва малко под 90 млн. лв. Това става ясно от публикуваната в понеделник обществена поръчка на Центъра за градска мобилност.

За проекта се говори от повече от година, като при първоначалното му представяне в началото на 2016 г. той трябваше да струва 20.5 млн. лв., които Столичната община да изплаща в продължение на три години.
Няколко седмици по-късно обаче кметът Йорданка Фандъкова смени ръководството на Центъра за градска мобилност. С идването на новия изпълнителен директор Христиан Петров се смени и концепцията за новата тикет система. Според обявената поръчка сега общината ще се обвърже с фирмата, която ще изгради системата, за срок от 10 години, в които ще й плаща по 730 хил. лв. на месец - или общо 88 млн. лв.


Параметрите

Според условията на поръчката общо 1300 надземни превозни средства ще бъдат оборудвани с устройства за продажба на електронни превозни документи, валидиращи устройства, комплекти за видеонаблюдение и централни бордови устройства. Трябва да бъде подменена мрежата за издаване на билети и карти на Центъра за градска мобилност. Ще бъдат монтирани и нови автомати за продажба на билети.

В метрото също ще бъде въведена новата система за таксуване на пътници, става ясно от документацията на Столичната община. При предишния вариант на проекта от 2016 г. се предвиждаше съществуващата система на "Метрополитен" да бъде запазена. Според новите условия обаче бъдещият изпълнител ще трябва да достави 422 броя нови валидатори за билети, както и нови устройства за издаване на билети на касите в метрото, които да работят паралелно с вече съществуващата система в метрото.



Ще бъде създаден и уебсайт за онлайн продажба на билети и карти за градския транспорт.
Поръчката включва и обучение на около 450 души в Центъра за градска мобилност и Столичната община за работа с новата система. По информация на "Дневник" за целта ще бъдат отделени около 10 млн. лв. от стойността на обществената поръчка.

Условията

Столичната община трябва да избере изпълнител в поръчката през лятото, като оферти се събират до средата на юли. Най-голяма тежест в оценките ще има техническото предложение на участниците - 70%, докато цената ще определи 30% от представянето им. Фирмите ще се конкурират по критериите "план и концепция за доставка на системата", "стратегия за увеличаване на приходите от продажби", "качествено ниво на организацията на изпълнение", "подход за извършване на аналитични услуги" и "стратегия за управление на риска".

Участниците в поръчката трябва да имат минимален оборот от 30 млн. лв. за последните три години и да са създали поне три системи за електронно таксуване на пътници в градския транспорт в последните десет години. При подобно изискване български фирми трудно ще успеят да се явят самостоятелно в търга и вероятно ще трябва да търсят европейски партньори. Въпреки че изискването за електронно таксуване бе част от европейските проекти за интегриран градски транспорт в няколко града, засега обаче сред единиците, в които процесът е успешно и цялостно завършен, е Бургас.

Историята

За въвеждане на цялостна билетна система в градския транспорт се заговори през пролетта на 2016 г. от тогавашния директор на ЦГМ Симеон Арнаудов. Тогавашната идея включваше устройства във всички превозни средства, видеонаблюдение, мобилно приложение за разписание на автобусите и продажба на билети, и предоставяне на данни и анализ за използването на градския транспорт.

Според Столичната община новата концепция е различна. "Този път се предлага съвсем различна система. Разчетът на предишното ръководство беше направен само за три години и онази система щеше да излезе по-скъпо за период от десет години", коментира преди няколко месеца председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.

Столична община обаче все още не е решила как ще бъдат таксувани пътниците с новата тикет система. За момента вариантите са два - на изминато разстояние или на време, като окончателното решение ще бъде взето от Столичния общински съвет. Все още няма и подробен разчет как ще бъдат финансирани изграждането и поддръжката на тикет системата. По думите на директора на ЦГМ Христиан Петров това ще става със собствени средства на общинското дружество.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове" 1 Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"

Френският концерн представи официално в страната програмата си ELIOT за Internet of Things

18 юни 2017, 10121 прочитания

Конкурсът ClimateLaunchpad търси най-добрите зелени бизнес идеи Конкурсът ClimateLaunchpad търси най-добрите зелени бизнес идеи

Крайният срок за кандидатстване е 14 май

3 май 2017, 5521 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Умни градове" Затваряне
Какъв е холандският опит в умните градове

През следващите месеци в България ще се проведат серия от събития по темата

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10