София подменя перфораторите с е-система за билети срещу 88 млн. лв.

Столичната община обяви търг за електронно таксуване в градския транспорт, което трябва да заработи от 2020 г.

До 2020 г. приблизително София трябва да замени хартиените билети и перфораторите с електронна система за таксуване на пътниците в градския транспорт, която ще струва малко под 90 млн. лв. Това става ясно от публикуваната в понеделник обществена поръчка на Центъра за градска мобилност.

За проекта се говори от повече от година, като при първоначалното му представяне в началото на 2016 г. той трябваше да струва 20.5 млн. лв., които Столичната община да изплаща в продължение на три години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
25 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • - 2
    • + 5

    С 88 млн.лв ще оборудват 1300 возила и ще обучат 450 човека, докато с 75 млн, щяха да качат две смени кондуктори (това са 2 600 работни места с обилна заплата) в тези 1300 возила и да им изкарат заплатите само от прецакването на гратисчиите. Отделно, че кондукторите щяха да следят и за вандалщини и други простотии дето унищожават, цапат и струват скъпо заради поддръжката и ремонта. Нищо де, то манталитета трудно се променя. В смисъл бой по джоба с 10-20 млн. докато схванат, че не става със самотаксуване.

    Нередност?
  • 2
    knb avatar :-|
    Кнб
    • - 5
    • + 2

    Преди време изследвахме доста подробно въпроса. Няма електронна система която да бие перфорираното билетче. Преди всичко пътниците пропуснати през елекртонната система за еденица време -- както и да се поставя системата все излиза че потока на влизащи и излизащи е много по-малък. Ако се иска да няма неконтролирани пътници около 5 пъти по-малък. Просто влизането на повече от един пътник наведнъж е трудно за контролиране. Сега детекцията на нарушителите е статистическа, но всъщност огромната част от пътниците си е с билетче или карта. дори и при минимални мерки за контрол над 80% от пътниците не нарушават правилата. Няма загуби.
    Това в София ще стане като американските толове -- повечето от задръстванията стават защото плащането е бавно. И не им липсват електронни системи.

    Изобщо тази система ще е един голям европейски разход за да се затрудни живота на хората. На запад където пъбличния транспорт обслужва около 20% от всички пътуващи и останалите 80% ползват кола може и да е добро. И дори не си правят труда да пробват първо в друг град.

    Нередност?
  • 3
    missy_ avatar :-|
    missy_
    • + 5

    88 милиона са си 88 милиона...
    Какво толкова ще ги обучават тези 450 човека за цели 2 000 000 лв.?!?

    Нередност?
  • 4
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • + 9

    Познайте кой ще спечели: 70% за :
    - "план и концепция......",
    - "стратегия за ........",
    - "качествено ниво на ......,
    - "подход за ......"
    и "стратегия за управление на риска".
    Ала, бала ница....

    Нередност?
  • 5
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 2
    • + 3

    ще вземат едни европейски пари и ще платят на едни европейски компании... мижи да те лажем. Ето затова Европа не върви добре.

    Нередност?
  • 6
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • - 5
    • + 4

    [quote#2:"knb"]Преди време изследвахме доста подробно въпроса. Няма електронна система която да бие перфорираното билетче. [/quote]

    Реалния проблем не е в е-билета и устройствата за него, а в концепцията за самотаксуване (било то е- или хартиено). Самотаксуването ражда гратисчиите. Замени перфораторите за самотаксуване с кондуктори които принудително таксуват пътниците и кеф ти хартиени билети, кеф ти кой да е вариант на е-таксуването. В смисъл нито перфоратора, нито е-устройствата могат да принудят гратисчия да си плати, нито могат да респектират вандал и ли друг проблемен пътник така, както го правят лелките-кондуктори.

    Нередност?
  • 7
    jif44392826 avatar :-|
    jif44392826
    • + 2

    През 2015 бях във Варшава. Там ако имаш валиден билет за градски транспорт (не му е изтекло времето, защото билетите им са за време, а не от спирка до спирка) не е необходимо да го маркираш. Интегриран градски транспорт (с един билет всички видове превозни средства). Ако билетчето не е изтекло, не е нужно да ползваш система за валидация и да въртиш турникет за вход. Контролата си чака долу на перона и проверява. А не като у нас, влизат във метровлакчето, и те свалят на първата спирка.

    Нередност?
  • 8
    bai_toz avatar :-P
    Без коз
    • + 10

    Много малко...88 млн.лв!
    За кого по-напред?

    Нередност?
  • 9
    ivo41493463 avatar :-|
    ivo41493463
    • + 6

    До коментар [#2] от "knb":

    Напротив, точно в Европа повечето хора ползват градския транспорт, отколкото личната кола. Как си представяте да бързате за работа и да търсите място за паркинг в центъра на град като Лондон или Париж? Метрото е масов избор.

    Нередност?
  • 10
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • + 7

    "стратегия за увеличаване на приходите от продажби"
    Каква стратегия искате, бе, плазмодии? Стратегията я има развита в хиляда държави. Влиза се от предната врата като или се показва месечна карта на шофера или се чекира.
    Гратисчии - 0%
    Какво има да го мислите - топлата вода при "рейсовете" ли ще откривате. Да ви вземат дяволите и плиткоум**ци.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал