Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"

Людмил Даскалов, директор на "Легранд България": "Пазарът на свързани устройства от нишов се превръща в масов"

Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"

Френският концерн представи официално в страната програмата си ELIOT за Internet of Things

Мара Георгиева
10973 прочитания

Людмил Даскалов, директор на "Легранд България": "Пазарът на свързани устройства от нишов се превръща в масов"

© "Легранд България"


Свързани устройства за "умни домове" - видеодомофон, термостат и шпионка, са най-новите продукти, които френският концерн Legrand вече предлага на българския пазар. Те са част от програмата ELIOT в областта на Internet of Things ("интернет на нещата") на световния лидер в производството на продукти и системи за електрически инсталации и информационни мрежи. България е първата източноевропейска и третата в Европа държава, в която Legrand представи официално ELIOT (от Electricity и IoT /Internet of Things) на специална пресконференция.

"Целта на програмата е обединение на свързаните ни устройства. ELIOT продуктите са подходящи както за реновация на съществуващи сгради, така и за новостроящите се. Трансформацията на стандартните електрически инфраструктури към "умни" свързани устройства на практика увеличава комфорта на потребителя в дългосрочен план. Програмата прави иновациите на компанията ни широко достъпни", заяви Людмил Даскалов, директор на "Легранд България".

Новите "умни продукти"

Новият видеодомофон Classe 300X13E на френската корпорация позволява лесен контрол на жилището и отвътре, и от разстояние с помощта на смартфон. Устройството дава възможност на собствениците да приемат и провеждат разговори от всяка точка, да отворят входната врата или вратата на гаража, да се обадят до вкъщи както по стационарен телефон, да извършват видеонаблюдение, да включат пръскачките или осветлението в градината, обясниха от българския офис.

Термостатът Smarther позволява на потребителите чрез безплатно приложение през смартфона си да управляват температурата в жилището по всяко време и отвсякъде и така да пестят енергия.

Чрез свързаната видеошпионка на входната врата обитателите получават като съобщение снимка при позвъняване и могат да видят посетителите си – независимо дали са си вкъщи или извън дома. "Умната шпионка" разполага и с широкоъгълна инфрачервена камера за снимки дори на тъмно.

"Цената на дребно на комплекта видеодомофон е около 1200 лв., на термостата - около 300 лева, а на шпионката - около 200 лв. Но тези цени са ориентировъчни, защото зависят от дистрибутора и търговеца на дребно", уточни за "Капитал" Ваня Иванова, маркетинг мениджър на "Легранд България".

Пазарът на свързани устройства

Терминът "свързани устройства", или Internet of Things, обикновено се използва за предмети, на които интернет връзката дава добавена стойност по отношение на функция, информация, взаимодействие с обкръжаващата среда.

"Пазарът на свързани устройства от нишов се превръща в масов", обобщи Людмил Даскалов. И цитира данни, според които през 2014 г. в цял свят тези устройства достигат 14 милиарда, сега са над 20 милиарда, а прогнозата е, че през 2020 г. ще бъдат над 50 милиарда. Специално в строителния сектор Internet of Things пазарът очаква растеж от над 20% на година до 2020-а, посочи Даскалов. По думите му Legrand произвежда изделия в 81 продуктови групи, като 20 от тях са свързани устройства. През 2014 г. корпорацията регистрира приходи от 200 милиона евро от продажби на свързани устройства.

През миналата година Legrand отчита над 5 милиарда евро оборот, като пет процента от сумата отива за научноизследователска и развойна дейност, уточни Иван Хейда, мениджър за Централна и Източна Европа в концерна.

Според данните в Търговския регистър през 2015 "Легранд България" има 6.283 млн. лв. оборот и 362 хил. лв. нетна печалба. "Приходите от продажби за 2016 г. са 10 млн. лева. За 2017 г. планираме 30% ръст на общите приходи и също толкова – на приходите от продажби на свързани устройства на българския пазар", коментира за "Капитал" Людмил Даскалов.

Другите в бизнеса

От април т.г. "Теси" - Шумен, продава на три европейски пазара (Холандия, Словакия, Испания) най-новия си продукт - електрическия "умен бойлер" Modeco Cloud, който може да бъде управляван дистанционно чрез мобилно устройство.

Технологията позволява настройване на уреда от разстояние - кога да се включи, температура на водата и др. Цената на уреда е около 400 лв. за 80 литра.

Миналата година българската стартираща фирма "Про смарт" създаде "умно устройство", което се свързва към интернет и към бойлера и дава възможност за управление на уреда от разстояние. Резултатът е: икономичен сценарий за работа, който гарантира достатъчно количество топла вода, при това в необходимите часове и при по-ниски сметки за електроенергия. Цената му е 99 лева и според създателите се изплаща за девет до дванадесет месеца.
Източник: Legrand
Източник: Legrand
Източник: Legrand

Свързани устройства за "умни домове" - видеодомофон, термостат и шпионка, са най-новите продукти, които френският концерн Legrand вече предлага на българския пазар. Те са част от програмата ELIOT в областта на Internet of Things ("интернет на нещата") на световния лидер в производството на продукти и системи за електрически инсталации и информационни мрежи. България е първата източноевропейска и третата в Европа държава, в която Legrand представи официално ELIOT (от Electricity и IoT /Internet of Things) на специална пресконференция.

"Целта на програмата е обединение на свързаните ни устройства. ELIOT продуктите са подходящи както за реновация на съществуващи сгради, така и за новостроящите се. Трансформацията на стандартните електрически инфраструктури към "умни" свързани устройства на практика увеличава комфорта на потребителя в дългосрочен план. Програмата прави иновациите на компанията ни широко достъпни", заяви Людмил Даскалов, директор на "Легранд България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p

    "Трансформацията на стандартните електрически инфраструктури към "умни" свързани устройства на практика увеличава комфорта на потребителя" Това твърдение е напълно Грешно.... Новите микровълнови безжични технологии само Увеличават ДИСКОМФОРТА на ползвателите.. Колкото повече БЕЗЖИЧНИ Устройства има в даден дом, толкова по голям ФИЗИЧЕСКИ и ПСИХИЧЕСКИ дискомфорт се предизвиква.... ЕЛЕКТЕРО смога е обхаванал всички големи градов ев България, и затова излизането от големият град ви действа толкова релаксиращо....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK