Основната ни цел е да не оставим нито един пациент без терапия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Основната ни цел е да не оставим нито един пациент без терапия

С любезното домакинство на Н. Пр. Ема Хопкинс, екипът на GlaxoSmithKline България, ръководена от Лиза Бонадона (вдясно), отбеляза в посолството на Великобритания 50 години иновации в белодробната терапия

Основната ни цел е да не оставим нито един пациент без терапия

Лиза Бонадона, генерален мениджър на GlaxoSmithKline за България

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1741 прочитания

С любезното домакинство на Н. Пр. Ема Хопкинс, екипът на GlaxoSmithKline България, ръководена от Лиза Бонадона (вдясно), отбеляза в посолството на Великобритания 50 години иновации в белодробната терапия

© GlaxoSmithKline България


Каква бе изминалата година за "GSK България"?

- Последната една година бе изпълнена с предизвикателства, но и много успешна за компанията – на глобално и локално ниво. Отворихме нова страница в развитието си, подчинена на трите ни основни стълба – иновации, представяне и доверие. Усилията ни за преструктуриране са подчинени на това да посрещнем нуждите на пациентите в най-належащите за тях области и там, където имаме какво да предложим на обществото от гледна точка на иновации.

В този ред на мисли в края на миналата година сключихме няколко партньорства, които вече дават своите резултати, каквото е придобиването на Tesaro – американска онкологична компания, фокусирана върху разработката на иновативни лекарствени терапии за редица злокачествени заболявания. В няколко европейски пазара интеграцията между двете фирми е факт и GSK в момента финализира следващата вълна oт нововъведения.

Разработването на иновативни онкологични терапии не означава, че напускаме респираторната област, в която имаме сериозно присъствие. В България, както и в още 10 други европейски пазара си партнираме с трета страна, за да осигурим по-ефективен достъп до респираторното ни портфолио. Стратегическо решение на глобално ниво, което подпомага поетата от нас посока – иновации в онкологията, но не лишава пациентите от достъп до животоспасяваща терапия.

Ние продължаваме да бъдем лидер в осигуряването на лекарствени продукти за хронични белодробни заболявания и това е видно от богатото портфолио, с което разполагаме. Благодарение на тази иновация пациентите с тези заболявания могат да подобрят значително качеството си на живот, а медицинските специалисти в България имат достъп до всички лекарствени продукти, които да им помогнат в постигането на тази цел.

Кое е нещото, с което най-много се гордеете през изминалата година?

- Опитът ми показва, че хората винаги са най-големият източник на гордост, и съм щастлива да работя с прекрасния екип на GSK тук, в България. Не само заради техния опит и професионализъм, но и защото работят на изключително високо вътрешно и външно ниво. Това, което особено много оценявам, e българският дух. Онази страст да свършиш всяко нещо по най-добрия възможен начин и винаги да се бориш за това пациентите и лекарите да имат най-добрия достъп до иновативни терапии; да посрещнеш всички предизвикателства на външно и вътрешно ниво с желание и непрекъснато да се стремиш да запазиш позицията на компанията като доверен партньор на всички участници в сектора на здравеопазването – институции, медицински специалисти, асоциации, неправителствен сектор и пациентски организации, е нещо достойно за възхищение.

Разбира се, съм изключително горда и с резултатите ни през годината, но най-близо до сърцето ми е отбелязването на постиженията на GSK в респираторната област – 50 години иновации и наследство. Като част от дейностите организирахме събитие в резиденцията на британския посланик в София, на което се видя партньорският подход, върху който "GSK България" работи през последния половин век – институции, председатели на медицински асоциации и пациентски организации – всички те ни насърчиха да продължим в същия дух поне още 50 години.

Факт е, че продуктът, който сме пуснали преди половин век – бързодействащ бронходилататор, е наличен и се ползва и до днес от пациентите с астма, но разбирането ни за хроничните респираторни заболявания се разви много за това време. Доказателствата са навсякъде около нас – пациентите с тежка, еозинофилна астма вече имат достъп до биологична терапия, която да им позволи да изживеят всеки свой дъх. В допълнение към противогрипната ни ваксина GSK работи върху разработване на такава срещу RSV вирус при възрастни и бременни като част от ангажимента ни за развитието на глобално здраве в световен мащаб.

Каква очаквате да бъде следващата 2020 година?

- Ако и 2020 е така успешна както 2019, би било чудесно. Дори и тази динамичност да продължи – и по отношение на средата в България, и в посока развитието на глобалната стратегия на компанията. Ще имаме възможността да отбележим няколко важни за GSK юбилея – 10 години ViiV Healthcare – компанията, представена от GSK в България, която е изцяло посветена на лечението на ХИВ. В тази област се направи много за последните години по отношение постигането на 90-90-90 целите на UNAIDS и Световната здравна организация, което е заслуга на всички партньори – да работим заедно в името на подкрепата за хората, живеещи с ХИВ. Това е и областта, в която доказваме на практика значението на всеки от стратегическите ни стълбове:

> Иновации – в близко бъдеще очакваме одобрение за дългодействаща инжекционна форма, която показва отлични резултати в клиничните проучвания до момента;

> Представяне – СЗО наскоро обяви една от молекулите ни като "предпочитан вариант за лечение на ХИВ във всички популации";

> Доверие – с всичко, което правим, основната ни цел е да не оставяме нито един пациент с ХИВ без терапия. Това включва не само разработването на нови терапии, но и оказване на подкрепа за инициативи, които да намалят стигмата за това (вече) хронично заболяване – каквито са диабетът и сърдечно-съдовите болести.

През 2020 възнамеряваме да отбележим подобаващо и 10-годишнината на ваксинопрофилактиката срещу пневмококи в България с ваксина на GSK. Радвам се, че българските деца имат осигурен безплатен достъп до нея от 2010 г. – огромна заслуга на институционално ниво и сериозен принос към имунизационната политика на България. Основното предизвикателство пред всички нас като част от обществото е да повишим имунизационния обхват, за да намалим случаите на отит и други усложнения, предизвикани от пневмококовите инфекции. Неслучайно Световната здравна организация обяви настроенията срещу ваксините като една от 10-те заплахи пред общественото здраве в световен мащаб. Всички ние трябва да се борим с това – активно и проактивно – навсякъде, всеки ден.

Още едно важно честване за нас ще бъде отбелязано през 2020 г. – приносът за здравето на обществото, възможен благодарение на антибиотичното ни портфолио през последните 25 години. В GSK осъзнаваме критичната роля и предизвикателствата, породени от антибиотичната резистентност, и усърдно работим за правилното предписване и употреба на антибиотици от десетилетия. Връщайки се към иновациите, съм горда от факта, че наскоро обявихме старт на Фаза III на клинично проучване на антибиотик, който се очаква да е първи в класа си. Той лекува две урологични инфекции, които не се повлияват от терапия с нови перорални антибиотици през последните 20 години. Случайно или не, урологията е сред терапевтичните области, в които GSK има сериозно присъствие в България.

На последно място, но не и по значимост, се надявам през следващата година да продължи засиленият диалог между индустрия и институции. Надявам се и в България да започне да се мисли за здравеопазването като инвестиция, а не като разход – в името на всички пациенти, които разчитат на достъп до иновативни терапии за своето заболяване. Смятам, че това е начинът да подобрим цялостните показатели на България и това ще рефлектира положително върху икономиката на държавата, демографската ни политика и ще повиши стандарта на живот с по-здраво население.

Източник: GlaxoSmithKline България

Каква бе изминалата година за "GSK България"?

- Последната една година бе изпълнена с предизвикателства, но и много успешна за компанията – на глобално и локално ниво. Отворихме нова страница в развитието си, подчинена на трите ни основни стълба – иновации, представяне и доверие. Усилията ни за преструктуриране са подчинени на това да посрещнем нуждите на пациентите в най-належащите за тях области и там, където имаме какво да предложим на обществото от гледна точка на иновации.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK