20 години "Монтавит в България": За да се почувствате отново здрави
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

20 години "Монтавит в България": За да се почувствате отново здрави

Кристиан Суитнер е главен изпълнителен директор на Montavit - австрийска фармацевтична компания с международно присъствие на 4 континента. Г-н Суитнер е завършил Институт за обучение по мениджмънт във Виена, както и университет "Галуп" в Лондон. Започва кариерата си в областта на артроскопията, след което има повече от 20 години опит на ръководни позиции във водещи международни фармацевтични компании. Назначен е за главен изпълнителен директор на Montavit в края на 2017 г.

20 години "Монтавит в България": За да се почувствате отново здрави

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2994 прочитания

Кристиан Суитнер е главен изпълнителен директор на Montavit - австрийска фармацевтична компания с международно присъствие на 4 континента. Г-н Суитнер е завършил Институт за обучение по мениджмънт във Виена, както и университет "Галуп" в Лондон. Започва кариерата си в областта на артроскопията, след което има повече от 20 години опит на ръководни позиции във водещи международни фармацевтични компании. Назначен е за главен изпълнителен директор на Montavit в края на 2017 г.


Как се разви "Монтавит" в световен мащаб и в България през последните 20 години?

- "Монтавит" е представена на четири континента чрез своите продукти в над 80 държави по целия свят. Сред основните акценти е разширяването и подобряването на икономическите показатели чрез партньорства с местни дистрибутори и собствени маркетингови офиси в някои страни. Името "Монтавит" се свързва с думите: планина (mountain), живот (-vit) и е представено картинно в логото на нашата компания, като планината предполага стабилност, надеждност и убежище на девствена природа, слънцето, представляващо поддържаща енергия и произхода на целия живот, и хексагонът, представляващ основната структура на много активни компоненти от лекарствата.

От Тирол към целия свят: Вече повече от 75 години като семейно фармацевтично дружество в "Монтавит" изследваме, разработваме и произвеждаме продукти, за да помогнем на хората да се чувстват отново здрави. Основните ни области на дейност са урология, пулмология, гастроентерология, гинекология, лечение на алергии и други в областта на билковите лекарства. Пациентите по целия свят се доверяват на надеждната ефикасност на продуктите ни.

За последните 20 години компанията се разрасна, създавайки филиали в България, Русия, Украйна, Сърбия и Румъния. От 2013 г. насам към управлението се присъедини и следващо семейно поколение – г-жа Катерина Шмид и г-н Кристиан Суитнер.

От самото му създаване на 15 ноември 1999 г. стремежът на фармацевтичния завод в България е да лансира на българския пазар стойностни лекарствени средства и фармацевтични продукти, които да са в съзвучие с един от основните постулати в медицината, а именно подобряване качеството на живота. Представителството стартира своята работа, като представя за първи път продуктите Tavipec (за лечение на кашлица и синузити), Cynarix (при жлъчни заболявания, храносмилателни смущения, повишен холестерол и чернодробна дисфункция), Gleitgelen (първият вагинален овлажнител в България, регистриран като медицинско изделие), както и един от най-продаваните в световен план лубриканти, болнични продукти при катеризации. През годините компанията направи мащабни инвестиции на българския пазар, провеждайки множество клинични проучвания. Данните и резултатите от проучванията представляват значим принос в областта на медицината и са публикувани в престижни научни национални и международни издания. Също така "Монтавит" участва и присъства ежегодно в над 100 научни конгреси, симпозиуми или срещи, организирани от лекарските съсловия в различни терапевтични области.

Kои бяха първите лекарства, които регистрирахте в България, и кои са най-търсените към момента?

- Първото регистрирано лекарство е Tavipec - лекарствено средство от природен произход. Преди 20 години това беше една голяма иновация, защото на пазара нямаше или бяха единици каквито и да било средства от растителен произход. Безспорното качество на Tavipec за лечение на кашлица и синузити, както и упоритата работа в това отношение, бързо го наложи като еталон при експекторансите и муколитиците.

Друг лекарствен продукт, който няма как да пропуснем, е Cynarix, с екстракт от артишок, с изявен ефект при жлъчни заболявания, храносмилателни смущения, повишен холестерол и чернодробна дисфункция. Cynarix и Tavipec проправиха пътя на растителните продукти в България, като продължават да държат първи позиции както сред лекарите, така и сред пациентите.

Иновациите в лекарствените продукти никога не спират и можем с гордост да заявим, че с цел да се улесни приемът и подобри придържането на пациентите към назначената терапия компанията ще представи през пролетта на 2020 г. и Tavipec Forte. Вторият нов продукт за следващата година е Cynarix Forte, за лечение на диспептични оплаквания и регулиране и подобряване на липидния метаболизъм на пациентите.

Как се развиват болничният и аптечният пазар на вашите продукти? Kои са вашите бестселъри?

- "Монтавит" партнира успешно и дългогодишно с основните дистрибутори на лекарства в България. Те от своя страна доставят продуктите ни до аптечен и болничен пазар в национален мащаб. Стратегически компанията е насочена към всяка група от аптечната мрежа – от малки единични аптеки, през средни по големина, до най-големите национални вериги, с ясна цел, в която централно място заема пациентът. Въпреки пазарните тенденции към консолидация и окрупняване, "Монтавит" прилага индивидуален подход към всеки аптечен сегмент.

Нашите продукти отговарят на предизвикателствата на съвременната медицина, най-новите научни открития и специалните нужди на пациентите. Те съчетават надеждност, ефикасност и безопасност чрез изцяло иновативни подходи за лечение на значими заболявания.

Водещият продукт на компанията е Tavipec, с приложение при остър и хроничен бронхит, синузити и кашлица. Добре утвърден и клинично доказан в практиката на българските лекари, компанията продължава да инвестира в нови научни данни за Tavipec. Миналия месец официално бяха публикувани резултатите от клиничното проучване при остри риносинузити в едно от най-престижните научни международни издания Rhinology 1.

По-рано тази година един от най-иновативните продукти на компанията - Astarte. бе отличен с награда за пробиотичен продукт на годината на престижните Nutra Ingredients Awards в Европа и САЩ. Продуктът адресира важна потребност на потребителите, а журито на конкурса оцени значимите и добре проектирани над 20 клинични проучвания, както и интелигентния, логичен и систематичен дизайн на продукта. Успехът на Astarte е факт вече на множество пазари в световен мащаб.

В широкото портфолио на компанията сериозно място заемат и няколко ключови и важни болнични продукта. Те предлагат утвърдени и заложени в европейските ръководства терапевтични решения най-вече в областта на урологията, гинекологията и други хирургични интервенции. Работата с болничните заведения в цялата страна е определено комплексна. Бюджетите на болниците са също едно предизвикателство за наличността на продуктите ни.

Марио Илиев е назначен за управител на "Монтавит България" от началото на 2019 г., като компанията бележи ръст над 30% за първите 9 месеца от новото управление. Г-н Илиев има над 10 години опит на редица мениджърски позиции във финансовия и фармацевтичния сектор. Ръководи различни ключови проекти, касаещи оптимизация на бизнес процеси, експанзия и откриване на нови пазари в Централна и Източна Европа. Завършва магистърска степен по финансов мениджмънт в City University of Settle, като е отличен с специална награда за отличие. Получава специалност по международни бизнес отношения в Икономическия университет във Виена и магистърска степен по здравен мениджмънт от МУ - София.

Как се разви "Монтавит" в световен мащаб и в България през последните 20 години?

- "Монтавит" е представена на четири континента чрез своите продукти в над 80 държави по целия свят. Сред основните акценти е разширяването и подобряването на икономическите показатели чрез партньорства с местни дистрибутори и собствени маркетингови офиси в някои страни. Името "Монтавит" се свързва с думите: планина (mountain), живот (-vit) и е представено картинно в логото на нашата компания, като планината предполага стабилност, надеждност и убежище на девствена природа, слънцето, представляващо поддържаща енергия и произхода на целия живот, и хексагонът, представляващ основната структура на много активни компоненти от лекарствата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK