1:0 за живота
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

1:0 за живота

1:0 за живота

Как една кампания накара футбола да припомни на мъжете кои са най-важните победи в живота

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1068 прочитания

Футболът, здравето и добрите каузи невинаги са взаимоизключващи се категории. Обществото все още не е готово да си признае, че има стотици мъже, които умират от карцином на простатата и които биха могли да бъдат спасени, ако са диагностицирани навреме. Все още и самите мъже са слабо информирани, пренебрегват профилактиката и се страхуват да си признаят, че имат проблем. За тази тема табу светът говори отдавна - основно чрез популярната кампания "Мовембър".

У нас това се случва отскоро и най-вече през ноември.

"Заедно срещу рака на простатата" - кампанията се организира от фармацевтичната компания 'Астелас България" в партньорство с Българското онкологичноо научно дружество и ПФК "Левски".

Компанията "Астелас" вече за четвърта поредна година организира кампания за превенция на рака на простатата. Целта е чрез един от най-популярните и обичани спортове у нас да бъде достигната огромна мъжка аудитория, която живее свой собствен живот на стадиона, има характерен начин на общуване и издига в култ спортни герои. Кампанията се провежда за втора година в партньорство с един от най-популярните футболни клубове - "Левски", боготворен от стотици хиляди фенове. Целта бе точно тази мъжка аудитория, която не само да чуе посланията, но и да ги разпространи. Идеята бе да се направи внушителна асоциация между футболните победи, които се измерват в брой отбелязани голове, и най-важната победа в живота на всеки мъж - грижата за здравето и профилактиката. Затова и за основни послания на кампанията бяха формулирани - "1:0 за живота" и "Превенцията е твоят билет".

В рамките на кампанията бяха заснети две видеа с цел да мотивират мъжете да обърнат внимание на здравето си и да не пропускат ежегодните профилактични прегледи. Отправихме към аудиторията ясни и силни послания: "Ракът на простатата убива един мъж на всеки 45 минути", "Докато изиграем един футболен мач, в света от рак на простатата загиват двама мъже", "Крайно време е да вземем нещата в свои ръце и да се погрижим за здравето си. Да обърнем резултата в полза на мъжете".

Целта на кампанията е да повиши информираността на обществото по отношение на рака на простатата и възможностите за диагностика и съвременно лечение, както и да привлече общественото внимание към проблемите на пациентите, страдащи от това заболяване.

Всяка година ракът на простатата e сред основните причинители на смърт при мъжете. Статистиката сочи, че годишно над 1 млн. мъже по света получават диагнозата рак на простатата, което е около 8% от всички новорегистрирани онкологични заболявания и над 15% от раковите заболявания при мъжете. В България, по данни на Националния раков регистър, през 2013 г. са регистрирани 2 825 нови случая на заболяването. Това бележи ръст от 60% за последните 10 години. Ракът на простатата е второто онкологично заболяване по честота сред мъжете след рака белия дроб.

Футболът, здравето и добрите каузи невинаги са взаимоизключващи се категории. Обществото все още не е готово да си признае, че има стотици мъже, които умират от карцином на простатата и които биха могли да бъдат спасени, ако са диагностицирани навреме. Все още и самите мъже са слабо информирани, пренебрегват профилактиката и се страхуват да си признаят, че имат проблем. За тази тема табу светът говори отдавна - основно чрез популярната кампания "Мовембър".

У нас това се случва отскоро и най-вече през ноември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK