"Пирогов" е болен от епидемията в здравната система

Не само "Пирогов", но всички болници по някакъв начин заобикалят правилата на здравната каса, защото са стари и неадекватни и в момента всички са се нагодили към това да мамят системата.
Не само "Пирогов", но всички болници по някакъв начин заобикалят правилата на здравната каса, защото са стари и неадекватни и в момента всички са се нагодили към това да мамят системата.
Не само "Пирогов", но всички болници по някакъв начин заобикалят правилата на здравната каса, защото са стари и неадекватни и в момента всички са се нагодили към това да мамят системата.    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Не само "Пирогов", но всички болници по някакъв начин заобикалят правилата на здравната каса, защото са стари и неадекватни и в момента всички са се нагодили към това да мамят системата.    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
В България е много по-лесно да влезеш в болница, отколкото да получиш диагноза в извънболничната помощ. Лечението и диагностиката там обаче са в пъти по-скъпи.

Изискванията за прием в болница са пациентът наистина да бъде в тежко състояние, затова медицинската документация се натаманява, фалшифицира и дописва.

Границата между благородната лъжа в името на лекуването на всеки пациент и източването на здравната каса в интерес на болницата е много тънка.

"Пирогов" не точи касата!" С подобни плакати вече седмица протестират лекарите и медицинският екип от най-голямата спешна болница в София. Поводът е уволнението на нейния директор проф. Асен Балтов от служебния здравен министър Стойчо Кацаров. Историята много бързо ескалира до едва ли не лично противопоставяне между министъра и лекарите от ръководството на "Пирогов", но истината е много по-различна. Всички факти в този случай са показателни за лошата организация на здравната система и управлението на парите в нея.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xba1496037641523567 avatar :-(
    Наблюдател
    • - 1
    • + 4

    Пирогов защитава порочните практики , които всяка една болница извършва. Докато болниците се управляват като търговски дружества, положението ще е такова. Едва ли има болница в страната, която да не кара един пациент да влезе "по пътека" за изледвания. Цялата здравеопазваща система е "болна" от вътре.

    Нередност?
  • 2
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 1
    • + 4

    Re: Наблюдател
    Да, здравно-осигурителната система е болна.
    Една от причините е, че здравната каса е монополист.
    НЗОК налага лимит на платената от нея лечебна дейност на болниците. Тези лимити са за около половината от капацитета им да лекуват. Казоно с други думи, около средата на юли болниците трябва да престанат да приемат болни по пътеки, плащани от касата.

    Затова се правят неща, като тия в Пирогов.
    И така е от години.

    В същото време пациентите са абсолютно незаинтересовани какво им се прави, какво им се изписва, какво подписват, просто защото не им искат пари.
    Незаинтересоваността на пациента е един от колосалните проблеми на здравната система в БГ и е предпоставка за източването на касата.

    Чудесен пример за излизането от този порочен модел е опитът на допълнителното здравно осигуряване (ДЗО), което се предлага от поне десетина фонда. Смисълът на ДЗО е срещу купуване на съответен здравен пакет за 365 дни да имаш конкретен лимит за извънболнична, болнична, стоматологична помощ, лекарства, изследвания.

    Кучето при ДЗО е заровено там, че всеки пациент плаща всяка една здравна услуга или лекарство, събира документи: анамнези, фактури, направления за изследвания, самите изследвания и т.н. и ги предава на ДЗО дружеството, което (ако всичко е наред с документите) му възстановява направените разходи.

    Човек много бързо се приучава на отговорност, когато харчи своите пари и очаква да му ги възстановят.

    В един мед.център бяха сгрешили цифра от ЕГН-то на дъщеря ми във фактурата и от ДЗО й отказаха плащане. Милата ходи сто пъти, за да поправят документа и да си получи парите.

    Заинтересоваността на пациента.
    Това е най-сигурното средство срещу източването на касата.

    Нередност?
Нов коментар