Капитал
Обратно към статията

Дигитални модели

Чат навсякъде; Застраховка срещу климата; Намери ми колеж

От Капитал
10 май 2019

Комуникация
Чат навсякъде

Броят на чат клиентите постоянно расте – но скоро може да няма нужда от толкова много избор на пазара. SendBird, стартъп, който позволява само с няколко реда код всички разработчици да добавят чат в своето собствено приложение, продължава да се развива – както по отношение на клиенти, така и по финансиране. Наскоро фирмата обяви втори рунд на инвестиции от 50 млн. долара, след като по-рано през февруари събра 52 млн. долара. Новата инвестиция е водена от Tiger Global Management. Сгъстеният график показва високия интерес към SendBird, която решава много проблеми, особено в момент, в който чат клиентите и ботовете започват устремено да заместват традиционната съпорт връзка между клиенти и компании. Фирмата е комуникационен еквивалент на Stripe, един от най-високо оценените стартъпи в света, която позволява на сайтовете да добавят възможност за разплащания само чрез седем реда код.
Образование
Намери ми колеж

Индийският стартъп CollegeDekho ("Търсене на колеж" в превод от хинди), който помага на бъдещите студенти да се свържат с образователни институции, да кандидатстват и да следят изпитите си, е набрал още 8 млн. долара, като така общата сума инвестиции във фирмата вече е 13 млн. долара. Новото финансиране идва от Girnasoft Education и Man Capital. Стартъпът е на четири години и се опитва да се справи с глобален проблем, който обаче има несъизмеримо по-голямо значение за родния индийски пазар, където младите хора често не успяват да се насочат към най-правилния за тях университет, а впоследствие се губят и в бюрократичната лавина от документи и процедури. Ручир Арора, изпълнителен директор и основател на компанията, коментира пред TechCrunch, че стартъпът ще използва парите, за да разшири присъствието си към повече училища и да създаде система, която да позволява свързването на ученици с образователни институции.
Финанси
Застраховай ме срещу климата

За климатичните промени се говори толкова често, че беше въпрос на време те да се превърнат и в бизнес възможност. WorldCover, стартъп, базиран в САЩ и Африка, предлага на фермери застраховка срещу щети, причинени от климата. Фирмата наскоро получи първа инвестиция от 6 млн. долара, водена от MS&AD Ventures. Платформата на компанията използва сателитни снимки, сензори на земята, данни от мобилни телефони, след което ги анализира, за да създаде възможности за застраховка на фермерите, които са най-уязвими от климата – особено в случай на суша. Стартъпът оперира в Га н да, Уганда и Кения, но с новото финансиране ще се насочи към нови пазари, сред които Индия, Мексико, Бразилия и Индонезия. За момента фирмата има общо 30 хил. клиенти в Африка, повечето от които са дребни фермери с между 10 и 20 акра земя.