Капитал
Обратно към статията

Amazon инвестира в компанията за доставка на храна Deliveroo

Компанията води консорциум от компании, а инвестицията е за 575 млн. паунда

От Цветослава Гергинова
21 май 2019

Компанията за доставка на храна Deliveroo привлече инвестиции на обща стойност 575 милиона паунда от консорциум, воден от Amazon редом до вече съществуващите инвеститори T Rowe Price, Fidelity и Greenoaks. Размерът на инвестицията на Amazon не е обявен, но от Deliveroo заявиха, че е най-голяма от всички, съобщава Financial Times.

Капиталът, вложен в Deliveroo от основаването му през 2013 г., възлиза на повече от 1.5 млрд. долара, а фирмата е една от най-бързо развиващите се технологични компании в Европа.

Неочаквано добра комбинация

Amazon претърпя неуспешен опит за навлизане на пазара за доставки на храна във Великобритания и миналата година затвори услугата си Amazon Restaurant. Сега компанията се опитва да възвърне позиции в сектора, възползвайки се от неуспешните преговори за продажба между Uber и Deliveroo.

Инвестицията на Amazon ще засили позицията на конкурентния британски пазар, където Deliveroo се бори за пазарен дял с компанията за доставки на Uber - Uber Eats, и най-голямата в сектора - Just Eat.

"Тази инвестиция ще помогне на Deliveroo да расте и да предложи на клиентите още по-голям избор, съобразен с техните лични вкусове, да предложи на ресторантите по-големи възможности за разширяване на бизнеса, както и да създаде по-гъвкава, добре платена работа за доставчиците", смята Уил Шу, основател и главен изпълнителен директор на компанията.

Анализатори от Enders Analysis казват, че има голяма вероятност Amazon и Deliveroo да интегрират услугите си – клиенти да могат да поръчват храна чрез устройствата на Amazon Echo, а куриерите на Deliveroo да доставят пратки.

Бърз растеж и иновации

Основана през 2013 години от бившия инвестиционен банкер Уил Шу и софтуерен инженер Грег Орловски, Deliveroo разширява бизнеса си с бързи темпове. Компанията оперира в 500 града в 14 страни по целия свят и за нея работят около 60 000 доставчици.

Deliveroo е също така една от първите компании, която разработва мобилно приложение и наема свои доставчици, вместо да разчита на ресторантите да предлагат тази услуга сами. Тя е и първата, която стартира т.нар. тъмни кухни, в които се приготвя храна единствено за доставка.

"Впечатлени сме от подхода на Deliveroo", казва Дъг Гур, мениджър на Amazon във Великобритания. "Уил и екипът му са изградили иновативна технология и услуга и ние сме развълнувани да видим какво ще направят занапред", допълва той.

[Reuters]