Капитал
Обратно към статията

Gucci разширява онлайн търговията си

Компанията цели да увеличи приходите си от продажби на дребно в собствени сайтове

От Йорданка Веселинова
18 юни 2019

Компанията, собственик на Gucci – Kering, ще затегне контрола върху онлайн търговията с продукти на марките си и ще фокусира дейността си в собствените сайтове. По този начин ще може да се следят предпочитанията на крайните потребители, съобщава Reuters.

Началото

Луксозните марки навлизат в онлайн търговията по-късно от достъпните "fast fashion" компании, тъй като те изключително много държаха да контролират дистрибуцията и ценообразуването, като по този начин гарантираха изключителността на луксозните продукти.

Kering вече обяви, че ще си върне обратно контрола върху уеб продажбите на марки като Balenciaga и Alexander McQueen, които са се продаваха от Yoox Net-A-Porter (YNAP) - онлайн търговец на дребно, който вече е собственик на конкурентната група Richemont.

Какво предстои

Съвместната дейност с YNAP ще приключи през второто тримесечие на следващата година, обяви пред група от инвеститори дигиталният директор на Kering Грегъри Буте.

В стремежа си да увеличи онлайн продажбите, компанията иска да превърне голяма част сътрудничеството си с трети страни като мултибранд търговци на дребно като Farfetch или Matchesfashion.com в това, което наричат онлайн концесии. В тези концесии Kering трябва да контролира всичко - от продуктовия асортимент до тяхното представяне.

"Всеки път, когато преминем от търговия на едро към концесия, виждаме съществено увеличаване на продажбите", каза Буте. Kering "не е против търговията на едро" и не възнамерява да прекрати отношенията си с трети страни като цяло, добавя той.

В индустрията за луксозни стоки, електронната търговия представлява около 10% от бизнеса днес и трябва да достигне 25% от продажбите до 2025 г., прогнозират анализатори от консултантската компания Bain.

Конкуренцията

Буте каза, че Kering може да бъде отворена за присъединяване към блокчейн технологията, която LVMH разработва, за да подпомогне проследяването на доставките и удостоверяването на продуктите в индустрията, която често е заплашвана от фалшивите стоки онлайн.

Общите онлайн продажби на Kering - когато се включва и бизнесът чрез платформи на трети страни, изчислени на дребно, достигнаха 9.4% от приходите на групата за 2018 г. Уеб продажбите чрез собствените си сайтове и онлайн концесиите съставляват 4.7% от приходите на компанията.

[Reuters]