Капитал
Обратно към статията

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

От Велислав Филипов
14 юни 2019

Социалните мрежи вече са навсякъде около нас и в нашето ежедневие отделяме часове в тях. Споделяме мнения, коментари, снимки и пътувания. Но винаги трябва да знаем, че социалните мрежи са достъпни както за нашите приятели, така и за всеки, който желае да прегледа какво сме публикували в близките няколко дни, седмици, дори години и може да го направи с едно натискане на мишката.

Голяма част от работодателите споделят, че проверяват винаги кандидатстващите за дадена позиция в някоя от социалните мрежи. Отнема минути, но в същото време именно там мениджърите могат да видят какво представлява един човек, от какво се интересува или как прекарва свободното си време. Това може както да ви изиграе лоша шега, така и да ви изкара с една крачка пред останалите кандидати. Но как да използваме социалните мрежи, за да подсилим кандидатурата си за работа?

Квалификацията и обученията, които са вписани в CV-то са важни, но доброто впечатление е може би още по-определящо. Не може да разчитате само и единствено на уменията и доброто представяне на интервюто да ви спечелят работното място. Ако искате да направите добро впечатление, трябва да се погрижите за добър дигитален имидж. Като за начало може да потърсите какво излиза в Интернет срещу вашето име. Не е задължително проверката да е само чрез Google – може и през други търсачки.

Контролът е изключително важен. Всяка социална мрежа има настройки за поверителност. Не ги омаловажавайте, а ги използвайте по предназначение. Погрижете се личните ви снимки и преживявания да не станат достояние на бъдещия ви работодател. Да, всеки има право да се забавлява и да прави каквото иска в свободното си време, но това не бива да става достояние на вашия бъдещ работодател. Същото се отнася и за мнения и коментари относно каквито и да било теми.

Внимавайте какво публикувате в социалните мрежи. Не всички неща са подходящи да бъдат видени от специалистите по подбор на компанията. Важно е да следите какви групи и хора харесвате и следвате.

Личният бранд и подборът на кадри по ключови думи нямаха особена тежест в миналото, но днес са две области, които влияят на начина, по който работодатели и кандидати взаимодействат и общуват помежду си. Обърнете внимание на вашето онлайн присъствие. Недобре поддържаните профили в социалните мрежи не говорят добре за вас. За да привлечете внимание е хубаво да сте активни и да публикувате съдържание, което съответства на търсения от вас имидж.

След като се погрижите за вашия дигитален имидж, е време да потърсите и подходяща за вас работа. За тази цел разгледайте актуалните обяви на Karieri.bg.

Lufthansa Technik Sofia търси:
Авиомеханик

БНБ търси:
ЮРИСКОНСУЛТ (по заместване) В ОТДЕЛ "ПРАВНО ОБСЛУЖВАНЕ"
ЕКСПЕРТ В ДИРЕКЦИЯ "РЕГИСТРИ"

KPMG търси:
Senior Accountant
Tax Graduates
Administrative Assistant
Tax Advisors

KINSTELLAR търси:
Corporate/M&A Associate in Sofia

"Еконт експрес" търси:
Бизнес стратег

Банка ДСК търси:
EXPERT/SENIOR EXPERT
Главен Експерт към Дирекция "MIS" в Управление "Контролинг"

"Икономедиа" търси:
Front-end програмист
React Native програмист

"EVN България" търси:
Експерт, подбор и развитие
Специалист Маркетинг
Офис мениджър (по заместване)

Expat Asset Management търси:
Мениджър за връзки с институционални инвеститори/ Relationship Manager Institutional Investors

Пр2 търси:
Комуникационен експерт

Chambre de commerce et d’industrie France – Bulgarie търси:
Responsable marketing, communication et relation avec les membres

Еконт търси:
Бранд мениджър

[pixabay.com]