Капитал
Обратно към статията

4+1 | За стигмата върху професионалните висши училища, как технологиите се опитват да дефинират болката и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

От Капитал
24 юни 2019

ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Стигмата върху професионалните висши училища
Всеобщото мнение в държавите по цял свят е, че дипломата от университета е ключът за успешна кариера. Поне според мнозинството родители на гимназисти. Но развитието на пазара на труда през последните години показва, че това не е задължително така и професионалните висши учебни заведения също могат да бъдат привлекателни. Повече по темата четете в The Atlantic.

Технологиите и субективността на болката
Едно от големите предизвикателства на западното здравеопазване от десетилетия е да развие скали за измерване на болката на пациентите. Всеки човек регистрира болката по различен начин, агонията на един може да е просто дискомфорт за друг. Количествата болка обаче са важни за диагностиците. Дали технологиите и машинното учене могат да създадат стандартизирани измервания на човешката болка. Прочетете повече тук.

Декриминализацията на магическите гъби
Психотропните гъби, също познати като магически гъби, показват обещаващи свойства в лекуването на депресивни състояния и се приближават до декриминализция в САЩ с бързи темпове. Самите активисти за позитивните ефекти от гъбите обаче са разтревожени - усилията им се увенчават с успех прекалено бързо. Гъбите може да стигнат до хората, преди да са налице ясни научни резултати. Така гъбите стават лесна политическа мишена. Прочетете повече тук.

Как да намалите данните на Google за действията ви
Google събира наистина непонятно количество данни за всичко, което правите, къде ходите, какво си купувате и с кого си комуникирате. Компанията оправдава събирането на данни с подобряване на услугите си за вас. Независимо дали вярвате на това, следната статия обяснява как може да контролирате какви данни световният технологичен гигант може да получава за дейността ви. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Обувки с кауза
В този епизод на How I Built This водещият Гай Раз ни среща с основателя на бранда обувки с позната визия Toms Блейк Микоски. За Микоски Toms е наполовина бизнес и наполовина филантропска дейност, тъй като за всеки закупен чифт обувки компанията дава един чифт на деца в нужда. За историята на бранда и самия Микоски чуйте тук.

[Pexels]