Капитал
Обратно към статията

Британската дигитална банка Monzo вече се оценява на над 2 млрд. паунда

Компанията добавя 113 млн. паунда финансиране и се насочва към САЩ

От Йоан Запрянов
26 юни 2019

Британската компания за дигитално банкиране Monzo е събрала нови 113 млн. паунда инвестиции. По този начин компанията вече се оценява на над 2 млрд. паунда едва 8 месеца след като беше оценена като "еднорог", или фирма с пазарна стойност над 1 млрд. долара, пише Financial Times.

Инвестицията в Monzo е водена от Y Combinator, един от най-големите акселераторски фондове от Силициевата долина, в чието портфолио личат фирми като Dropbox и Aibrnb. В рунда се включват и досегашни инвеститори в дигиталната банка, като Accel, Orange и Stripe.

Monzo е основана през 2015 г. и е един от основните играчи на финтех сцената, където фирмите за дигитално банкиране вече се превръщат в съвсем реална конкуренция на традиционните банки. Monzo има лиценз за банкиране, като такъв има и конкурентът й Revolut – европейски стартъп, който се оценява на 2.7 млрд. евро.

Към САЩ

Парите от последната инвестиция ще бъдат използвани за разширение на клиентската база в САЩ, където стартъпът работи от месец. Monzo се оказва успешна сред масовите клиенти, като само за последния месец е добавила 250 хил. потребители към мрежата си. Директорът маркетинг в компанията Тристан Томас коментира, че за момента приемането на услугата в САЩ е "невероятно" и Monzo има списък с хиляди хора, които чакат за откриване на сметката си.

За последната си година Monzo отбеляза загуба от 33.1 млн. паунда, като големият въпрос пред финтех стартъпа е кога може да започне да работи на печалба. Monzo съществува от 2015 г. като мобилно приложение, а през 2017 г. получи и лиценз за банкиране и се превърна в една от първите изцяло дигитални банки без физически клонове. Както и при Revolut, компанията залага на ниски цени за обмен на валута в реално време и досега има 2 млн. активни клиенти.

[Monzo]