Капитал
Обратно към статията

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

От Капитал
5 юли 2019

Доставки
Е-търговия на аутсорсинг
Cubyn е парижки стартъп, който дава възможност на дребни е-търговци да му аутсорсват изпълнението и складирането на поръчките си. Компанията явно се справя добре, тъй като неотдавна привлече финансиране за 12 млн. евро. В рунда участват DN Capital, Partech Ventures, 360 Capital Partners, BNP Paribas Developpement и BPI France. "Искаме да направим евтината първокласна логистика достъпна за всеки интернет търговец, независимо колко голям е той", обяви съоснователят на Cubyn Адриен Фернандез пред TechCrunch. Той разкри, че типичният им клиент продава през различни канали и прави от 500 до 50 000 поръчки на месец. Създадената през 2015 г. Cubyn заяви, че за периода е извършила над 2 млн. доставки. "Повечето ни директни конкуренти са традиционни играчи, които пропуснаха революцията на електронната търговия. Ние сме 30% по-евтини, с лесни интеграции в различни канали за продажби", допълва Фернандез. Моделът на Cubyn Fulfilment product е следният: търговецът прави профил в Cubyn, вкарва различните канали - Amazon, Rakuten, eBay, Shopify и т.н., след което разкрива инвентара си за бъдещи поръчки. Част от него се държат временно в склад на Cubyn, от който се изпълняват доставките.
Съдържание
Netflix за подкасти
Podimo е компания от Копенхаген, която се надява да стане европейският "Netflix за подкасти". Стартъпът привлече финансиране за 6 млн. евро, водено от германската Е.ventures и датската Heartcore. Основател на компанията е Мортен Струндж, известен с други абонаментни платформи като услугата за аудиокниги Mofibo, която продава на Storytel. Сега Podimo се надява да улови "глада" за подкасти. Платформата ще включва безплатна и абонаментна версия.
"Подкастите най-накрая достигат потенциала си и сме свидетели на глобално търсене на аудиосъдържание. Потребителите търсят премиум услуги без реклами", казва Струндж пред TechCrunch. Според създателите му приложението Podimo предлага бързо откриване и препоръки на подкасти. Идеята е потребителят да намери търсеното съдържание колкото се може по-бързо и лесно. Идеята е да се работи тясно със създателите и авторите, за да се укрепи подкаст екосистемата, за да не е толкова зависима от рекламите. "Мечтата ни е около 20% от европейците да слушат подкасти на седмична база, което ще позволи на създателите да се издържат от този модел.
Финанси
Кредити чрез изкуствен интелект
Kabbage, платформата за кредити за малкия бизнес, става все по-голяма. Базираният в Атланта стартъп привлече инвестиции за още 200 млн. долара под формата на кредитна линия. Те се добавят към набраните досега 700 млн. долара. Компанията, която е подкрепена от SoftBank, използва изкуствен интелект в модела си. Фирмата раздава заеми до 250 000 долара на малки и средни бизнеси. Платформата използва големи масиви данни от цялата мрежа - от публичните проявления на самата фирма през всякакви други източници. Според създателите й тя се възползва от над 2 млн. активни връзки. По този начин Kabbage разбира дали да отпусне кредитите, както и при какви лихви. Целият процес отнема минути, която помага на Kabbage да се опълчи на традиционните модели на банките. При последното набиране на капитал преди две години фирмата беше оценена на 1.2 млрд. долара. Досега Kabbage е раздала кредити за 7 млрд. долара на 185 000 бизнеси. Само през тази година тя ще подпомогне дребния бизнес с между 2.4 и 3 млрд. долара. Тя си партнира и с банки, като подпомага собствените им продукти за МСП, както работи и с е-гиганта Alibaba за заеми към бизнес партньорите му.