Капитал
Обратно към статията

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

От Анина Сантова
18 август 2019

Китайският е-гигант Alibaba надскочи очакванията на анализаторите, като отчете силен растеж на продажбите. Представянето на компанията за тримесечието е в контраст с това на конкурента ѝ Tencent, която разочарова инвеститорите с не особено забележителния си растеж на приходите, пише Financial Times.

За разлика от конкурента приходите на Alibaba са скочили с 42% на годишна база до 16.74 млрд. долара за трите месеца до юни. Това до голяма степен се дължи на растежа на ритейл бизнеса в Китай, облачните услуги и услугата за доставка на храна по домовете ele.me.

Стъпка пред Tencent

И Alibaba, и Tencent са технологични конгломерати, но предимството на компанията, ръководена от Джак Ма, са нейните корени в електронната търговия, които ѝ позволяват да се радва на нарастващата вълна от онлайн продажби. В същото време на компанията ѝ липсва силният регулаторен контрол, който Китай налага на Tencent заради игрите и видеата, които създава.

Нетната печалба за периода е 21.25 млрд. юана (3.1 млрд. долара), а това е доста над резултата от 8.68 млрд. юана от миналата година. Всъщност тогава компанията трябваше да изплаща компенсация на свои служители, което оказа огромно влияние върху резултатите ѝ - вероятно ако изключим това обстоятелство, печалбата щеше да е с 27% повече.

Приходите от облачни услуги (ключова сфера за растеж за Alibaba) са се вдигнали с 66% до 7.8 млрд. юана (1.1 млрд. долара) най-вече заради по-голямата готовност на потребителите да изразходват средства за такъв тип услуги. Въпреки това отделът на компанията, който се занимава с тях, продължава да работи на загуба.

[Reuters]