Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото

BILLA България

Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото

Как се създава стойност за потребителите и се обхващат всички аспекти на бизнеса - от производството на продукти, през управлението на въздействията от бизнес операциите до обслужването в магазините

3362 прочитания

BILLA България

© BILLA България


В името на обществото: Корпоративната стратегия на BILLA България

Корпоративен профил

118 – магазина в 37 града в България

657 – милиона лева оборот

над 65 милиона клиентски посещения на година

над 4300 служители

Помните националната кампания "Ние обичаме България", чиято цел е подпомагането на реставрацията и поддръжката на някои от най-значимите паметници на културата, част от 100-те национални туристически обекта. Инициативата се реализира по идея на търговската верига BILLA с подкрепата на Министерството на културата. В две поредни години "Ние обичаме България" подкрепи два от най-значимите български символа – Паметникът на свободата на връх Шипка (през 2016 година) и Мадарският конник (през 2017 година). Кулминацията на кампанията и през 2016, и 2017 г. беше грандиозен благотворителен концерт в зала "Арена Армеец" с участието на някои от най-обичаните български изпълнители. Каузата за съхраняването на културно-историческото ни наследство обедини хиляди българи и от продадени билети за концерта и съпътстващи инициативи бяха събрани над 66 хиляди лева за паметника на връх "Шипка" и повече от 96 000 лв. за Мадарския конник.

По същия начин – с грижа и внимание към миналото, настоящето и бъдещето, BILLA България реализира своята стратегия по корпоративна отговорност, която обхваща всички аспекти на бизнеса й и създава стойност за потребителите – от производството на продукти, през управлението на въздействията от бизнес операциите до обслужването в магазините.

Източник: BILLA България

Проектът "Градините на BILLA"

Стимулиране на потреблението и производството на родни продукти е една от ключовите цели на BILLA България. Компанията работи активно с производители, производителски асоциации и държавни институции, за да предложи на клиентите си богат асортимент от български стоки, както и достатъчно информация за ползите от тяхната консумация.

41% дял в оборота на директно закупената от български производители стока в "Плодове и зеленчуци" за 2016 г., а асортиментът на биопродуктите е увеличен над 5 пъти.

Един от най-успешните проекти на търговската верига е "Градините на BILLA", в рамките на който си партнира с над 30 български производители, които отглеждат качествени плодове и зеленчуци в повече от 150 градини, лозя и оранжерии в най-плодородните кътчета на страната. Резултатите от това сътрудничество са изключително положителни и BILLA отчита значително увеличение на дела в оборота на директно закупената от български производители продукция – от 27% през 2014 г. до 41% през 2016 г. Компанията непрекъснато увеличава и броя на производителите, участващи в проекта, с които съвместно подбира сортовете и семената и изготвя програма за доставки.

Друг ключов приоритет за BILLA е разширяването на асортимента от биопродукти, предлагани в магазините. Във всички обекти на веригата са отделени между 1 и 4 регала за биопродукти, които отговарят на най-високите стандарти за качество. Броят на артикулите е различен в отделните супермаркети, но варира между 75 и 270, което представлява между 1% и 2% от всички стоки в съответния магазин. Основната част от тези продукти е под марката Alnatura, която поддържа високи позиции в биопроизводството повече от 30 години. В магазините на BILLA се предлагат повече от 200 разнообразни артикула на Alnatura с доказано качество и гарантиран произход.

Източник: BILLA България

Най-важното: служителите

BILLA оперира в условията на бързоразвиващ се и силно конкурентен пазар, което води до динамични промени и в самата търговска верига. Целта на мениджмънта на компанията е служителите й да са горди, че работят в нея, да припознават ценностите й и да ги прилагат в ежедневната си работа.

BILLA България осигурява достойни условия на труд и конкурентно възнаграждение на над 4300 души. В края на 2016 г. 73% от екипа са жени и 27% – мъже. 90% от служителите са заети в магазинната мрежа. В зависимост от нуждите на персонала BILLA предлага възможност за намалено работно време, като 7% от работещите в компанията се възползват от него.

38 години е средната възраст на служители в компанията

73% от служителите на компанията са жени

27% са мъже

Търговската верига се стреми непрекъснато да надгражда програмите си за обучение на служители. 270 пекари и 181 представители на отдел "Месо" бяха сертифицирани по програми на МОН. През 2016 г. пък BILLA инвестира над 200 000 лв. и откри първата "Школа за експерти" в България. Това е специализиран център, в който експерти обучават служителите посредством симулации на различни процеси, свързани с работата в магазините – обслужване на каса и на различните витрини в супермаркетите, грижа за стоковия поток, ефективна организация на екипите. Поставя се много силен акцент и върху усъвършенстването на лидерски умения на работещите в компанията, което допринася за създаването на екип от професионалисти с потенциал за заемане на мениджърски позиции.

BILLA е първата търговска верига у нас, учредила Социален фонд за подпомагане на служители в затруднено положение. Финансирането в него е от дарения от страна на BILLA и от доброволни вноски на персонала. Паричният фонд се управлява от деветчленно настоятелство, което включва представители на различни нива в компанията – бордът на директорите, служители на ръководни и редови позиции от централата, склада и филиалите. Молбите за подпомагане се разглеждат на редовни месечни заседания на настоятелството, след което се отпуска помощ за нуждаещите си. До края на 2016 г. са подпомогнати 61 служители с общо над 81 000 лв.

С грижа за околната среда

BILLA е национален шампион на "Европейски бизнес награди" в категория "Екологична и корпоративна устойчивост" за 2015 и 2016 година и финалист на Европейските бизнес награди за околна среда на Европейската комисия в категорията "Управление на средни и големи предприятия" за 2016 г. Лесно е да се отговори защо това е така. Компанията се ангажира да повиши енергийната си ефективност и да намали дългосрочно потреблението си на енергия чрез постоянен процес на подобрение. През 2016 г. тя въведе системата за управление на енергията по стандарта ISO 50 001. Тогава увеличи и количеството рециклирани отпадъци с 31% спрямо 2014 г. и с 57% спрямо базовата година.

Паралелно с мерките за енергийна ефективност през 2015 г. BILLA започна внедряването на нови, щадящи природата хладилни агенти. Целта й е до 2020 г. да изведе от употреба използвания в момента хладилен агент R404 A и по този начин да намали значително емисиите на парниковите газове. В допълнение на това през 2015 и 2016 г. компанията газифицира още два свои филиала. Тези мерки доведоха до спад на емисиите със 7% спрямо 2014 и с 21% спрямо базовата 2010 г.

Източник: BILLA България

В името на обществото

Освен опазването на културно-историческото наследство на България, BILLA подкрепя и редица други значими социални каузи. Компанията е ценен партньор на неправителствени организации като Български Червен кръст, Фондация "Искам бебе", SOS Детски селища България, Съюз на слепите в България, заедно с които работи активно за разрешаването на наболели социални проблеми. BILLA е първата търговска верига у нас, въвела практиката за асистирано пазаруване. Служителите във всички магазини в страната са специално обучени да помагат на клиенти с увредено зрение.

Една от кампаниите, които BILLA традиционно подкрепя, е "Да изчистим България". В инициативата се включват служители от всички нива на компанията.

През 2017 г. BILLA продължи да развива съвместната си кампания с БЧК "Купи и дари на нуждаещ се". Във всички магазини от веригата са поставени специални колички за пазаруване, в които клиентите могат да даряват трайни хранителни продукти на българи в затруднено положение. През 2017 г. са събрани над 22 000 кг стоки, които са дарени на над 4000 души, част от които са подпомогнати в рамките на социални институции, институционални бенефициенти на кампанията .

Източник: BILLA България

В името на обществото: Корпоративната стратегия на BILLA България

Корпоративен профил

118 – магазина в 37 града в България

657 – милиона лева оборот

над 65 милиона клиентски посещения на година

над 4300 служители

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK