С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 яну 2017, 12:47, 2809 прочитания

Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото

Как се създава стойност за потребителите и се обхващат всички аспекти на бизнеса - от производството на продукти, през управлението на въздействията от бизнес операциите до обслужването в магазините

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
В името на обществото: Корпоративната стратегия на BILLA България
Корпоративен профил
118 – магазина в 37 града в България
657 – милиона лева оборот
над 65 милиона клиентски посещения на година
над 4300 служители


Помните националната кампания "Ние обичаме България", чиято цел е подпомагането на реставрацията и поддръжката на някои от най-значимите паметници на културата, част от 100-те национални туристически обекта. Инициативата се реализира по идея на търговската верига BILLA с подкрепата на Министерството на културата. В две поредни години "Ние обичаме България" подкрепи два от най-значимите български символа – Паметникът на свободата на връх Шипка (през 2016 година) и Мадарският конник (през 2017 година). Кулминацията на кампанията и през 2016, и 2017 г. беше грандиозен благотворителен концерт в зала "Арена Армеец" с участието на някои от най-обичаните български изпълнители. Каузата за съхраняването на културно-историческото ни наследство обедини хиляди българи и от продадени билети за концерта и съпътстващи инициативи бяха събрани над 66 хиляди лева за паметника на връх "Шипка" и повече от 96 000 лв. за Мадарския конник.

По същия начин – с грижа и внимание към миналото, настоящето и бъдещето, BILLA България реализира своята стратегия по корпоративна отговорност, която обхваща всички аспекти на бизнеса й и създава стойност за потребителите – от производството на продукти, през управлението на въздействията от бизнес операциите до обслужването в магазините.

Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото

[BILLA България]

Проектът "Градините на BILLA"

Стимулиране на потреблението и производството на родни продукти е една от ключовите цели на BILLA България. Компанията работи активно с производители, производителски асоциации и държавни институции, за да предложи на клиентите си богат асортимент от български стоки, както и достатъчно информация за ползите от тяхната консумация.
41% дял в оборота на директно закупената от български производители стока в "Плодове и зеленчуци" за 2016 г., а асортиментът на биопродуктите е увеличен над 5 пъти.

Един от най-успешните проекти на търговската верига е "Градините на BILLA", в рамките на който си партнира с над 30 български производители, които отглеждат качествени плодове и зеленчуци в повече от 150 градини, лозя и оранжерии в най-плодородните кътчета на страната. Резултатите от това сътрудничество са изключително положителни и BILLA отчита значително увеличение на дела в оборота на директно закупената от български производители продукция – от 27% през 2014 г. до 41% през 2016 г. Компанията непрекъснато увеличава и броя на производителите, участващи в проекта, с които съвместно подбира сортовете и семената и изготвя програма за доставки.

Друг ключов приоритет за BILLA е разширяването на асортимента от биопродукти, предлагани в магазините. Във всички обекти на веригата са отделени между 1 и 4 регала за биопродукти, които отговарят на най-високите стандарти за качество. Броят на артикулите е различен в отделните супермаркети, но варира между 75 и 270, което представлява между 1% и 2% от всички стоки в съответния магазин. Основната част от тези продукти е под марката Alnatura, която поддържа високи позиции в биопроизводството повече от 30 години. В магазините на BILLA се предлагат повече от 200 разнообразни артикула на Alnatura с доказано качество и гарантиран произход.

Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото

[BILLA България]

Най-важното: служителите

BILLA оперира в условията на бързоразвиващ се и силно конкурентен пазар, което води до динамични промени и в самата търговска верига. Целта на мениджмънта на компанията е служителите й да са горди, че работят в нея, да припознават ценностите й и да ги прилагат в ежедневната си работа.

BILLA България осигурява достойни условия на труд и конкурентно възнаграждение на над 4300 души. В края на 2016 г. 73% от екипа са жени и 27% – мъже. 90% от служителите са заети в магазинната мрежа. В зависимост от нуждите на персонала BILLA предлага възможност за намалено работно време, като 7% от работещите в компанията се възползват от него.
38 години е средната възраст на служители в компанията
73% от служителите на компанията са жени
27% са мъже

Търговската верига се стреми непрекъснато да надгражда програмите си за обучение на служители. 270 пекари и 181 представители на отдел "Месо" бяха сертифицирани по програми на МОН. През 2016 г. пък BILLA инвестира над 200 000 лв. и откри първата "Школа за експерти" в България. Това е специализиран център, в който експерти обучават служителите посредством симулации на различни процеси, свързани с работата в магазините – обслужване на каса и на различните витрини в супермаркетите, грижа за стоковия поток, ефективна организация на екипите. Поставя се много силен акцент и върху усъвършенстването на лидерски умения на работещите в компанията, което допринася за създаването на екип от професионалисти с потенциал за заемане на мениджърски позиции.

BILLA е първата търговска верига у нас, учредила Социален фонд за подпомагане на служители в затруднено положение. Финансирането в него е от дарения от страна на BILLA и от доброволни вноски на персонала. Паричният фонд се управлява от деветчленно настоятелство, което включва представители на различни нива в компанията – бордът на директорите, служители на ръководни и редови позиции от централата, склада и филиалите. Молбите за подпомагане се разглеждат на редовни месечни заседания на настоятелството, след което се отпуска помощ за нуждаещите си. До края на 2016 г. са подпомогнати 61 служители с общо над 81 000 лв.

С грижа за околната среда

BILLA е национален шампион на "Европейски бизнес награди" в категория "Екологична и корпоративна устойчивост" за 2015 и 2016 година и финалист на Европейските бизнес награди за околна среда на Европейската комисия в категорията "Управление на средни и големи предприятия" за 2016 г. Лесно е да се отговори защо това е така. Компанията се ангажира да повиши енергийната си ефективност и да намали дългосрочно потреблението си на енергия чрез постоянен процес на подобрение. През 2016 г. тя въведе системата за управление на енергията по стандарта ISO 50 001. Тогава увеличи и количеството рециклирани отпадъци с 31% спрямо 2014 г. и с 57% спрямо базовата година.

Паралелно с мерките за енергийна ефективност през 2015 г. BILLA започна внедряването на нови, щадящи природата хладилни агенти. Целта й е до 2020 г. да изведе от употреба използвания в момента хладилен агент R404 A и по този начин да намали значително емисиите на парниковите газове. В допълнение на това през 2015 и 2016 г. компанията газифицира още два свои филиала. Тези мерки доведоха до спад на емисиите със 7% спрямо 2014 и с 21% спрямо базовата 2010 г.

Корпоративната стратегия на BILLA България: грижа за клиентите, служителите, околната среда и обществото

[BILLA България]

В името на обществото

Освен опазването на културно-историческото наследство на България, BILLA подкрепя и редица други значими социални каузи. Компанията е ценен партньор на неправителствени организации като Български Червен кръст, Фондация "Искам бебе", SOS Детски селища България, Съюз на слепите в България, заедно с които работи активно за разрешаването на наболели социални проблеми. BILLA е първата търговска верига у нас, въвела практиката за асистирано пазаруване. Служителите във всички магазини в страната са специално обучени да помагат на клиенти с увредено зрение.

Една от кампаниите, които BILLA традиционно подкрепя, е "Да изчистим България". В инициативата се включват служители от всички нива на компанията.

През 2017 г. BILLA продължи да развива съвместната си кампания с БЧК "Купи и дари на нуждаещ се". Във всички магазини от веригата са поставени специални колички за пазаруване, в които клиентите могат да даряват трайни хранителни продукти на българи в затруднено положение. През 2017 г. са събрани над 22 000 кг стоки, които са дарени на над 4000 души, част от които са подпомогнати в рамките на социални институции, институционални бенефициенти на кампанията .

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Нека 2017 започне с круиз между Африка и Европа

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков