С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 май 2018, 16:44, 3228 прочитания

Procter&Gamble има 180 години история като иновационен пионер

Антоан Брюн, вицепрезидент на Procter&Gamble за Югоизточна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съдържание от Procter&Gamble Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.

Още по темата

Пазарът на интернет реклама за първи път надмина 100 млн. лв.

Инвестициите са пораснали с 16% през 2017 г., показват данните на IAB България

26 апр 2018

Procter&Gamble купува бизнеса със здравословни продукти на германската Merck за 3.4 млрд. евро

Придобиването ще осигури на американската компания сериозни позиции на пазарите в Азия и Латинска Америка

19 апр 2018
Антоан Брюн пое поста на вицепрезидент на P&G за Югоизточна Европа в началото на април и ще отговаря за стопанската и оперативната дейност на американската компанията на десетте пазара в региона. Брюн е в екипа на P&G от 1995 г. и оттогава заема различни позиции в сферата на продажбите, маркетинга и мениджмънта. Работил е на пазарите на повече от 25 страни в Европа, Близкия изток, Африка и Азиатско-Тихоокеанския регион, а последният му пост, преди да поеме отговорността за Югоизточна Европа, е на вицепрезидент за Австралия и Нова Зеландия.

Като част от екипа по продажби и менджмънт на Procter&Gamble сте работили в повече от 25 страни по целия свят. Ще ни разкажете ли малко повече за професионалния си опит – откога сте в компанията и на каква позиция бяхте преди?
Станах част от Procter&Gamble във Франция през 1995 г. като търговски представител и в кариерата си съм бил на различни позиции в сферата на продажбите, маркетинга и мениджмънта. Международната ми кариера започна през 2001 г., когато бях преместен в Турция. На различните длъжности, които съм заемал, имах възможност да работя на няколко пазара в Европа, Близкия изток, Африка и Азиатско-Тихоокеанския регион. Всъщност по време на професионалния ми живот в Procter&Gamble съм работил в повече от 25 страни и живял в 4. Последният ми пост, преди да поема отговорността за Югоизточна Европа, беше вицепрезидент за Австралия и Нова Зеландия. Да работиш в световна компания, която обхваща различни географски ширини и обслужва над 5 милиарда души, е прекрасно пътешествие независимо от ролята, която изпълняваш.
България представлява динамичен пазар и перспективите са много окуражаващи, тъй като отчита солиден икономически растеж, който явно ще продължи.


Какви ще бъдат сегашните ви отговорности? И какви са целите ви за тази година като мениджър?
На новата си позиция ще ръководя клъстер от 10 пазара, включително България, Румъния, Гърция и Сърбия, които обслужват над 50 милиона клиенти. Първият ми приоритет е да се срещна с големите таланти в "Проктър и Гембъл", да ги изслушам, за да разбера какво работи добре. Югоизточна Европа е един от най-бързо развиващите се региони в Европа през последните 2 години, затова за мен е важно да разбера и шифровам този успех, така че да мога да го надградя. Във връзката си със служителите ще се стремя да разбера и какви възможности имаме за още по-голямо ускоряване на растежа във всички пазари и какво мога да направя, за да помогна на служителите да се справят възможно най-добре и да са удовлетворени в ежедневен план.

Вторият ми приоритет е да се уверя, че предоставяме на клиентите от Югоизточна Европа най-добрите и най-необходимите нововъведения във всяка една категория, както и че ги предоставяме по начин, който разраства цялата категория, което е от ключово значение за региона и за нашите дистрибутори и клиенти. Много добре знаем, че българските потребители се стремят да пробват най-добрите нововъведения, така че България със сигурност ще бъде приоритетен пазар.

Третият ми приоритет е да се срещна с ключови външни заинтересовани страни, като започна с нашите дистрибутори и клиенти. Решен съм да ръководя общия растеж на всяка отделна категория. Портфолиото ни в региона е много богато и възнамерявам още повече да ускоря пускането на пазара на нововъведения с натрупваща се стойност за потребители, клиенти и за Procter&Gamble.

На последно място, но не и по значение, ще се концентрираме и върху местните общности, тъй като се стремим да растем заедно с общностите, в които живеем и работим. Нашите марки определено представляват сила за добро и сила за растеж и трябва да си сътрудничим с НПО и властите, за да постигнем положително влияние върху общностите около нас.

Какво е значението на пазара в Югоизточна Европа за дейността на Procter&Gamble? Мислите ли, че има още потенциал за растеж в този регион?
Югоизточна Европа е важен регион за Procter&Gamble, тъй като ние сме основен износител и доставчик на услуги за голяма част от Европа, Близкия изток и Африка. В Югоизточна Европа се намира един от нашите най-модерни и устойчиви заводи последно поколение в цял свят - в Урлати, Румъния, и един от световните бизнес центрове.

Определено вярвам, че този регион има силен потенциал за растеж. От макроикономическа гледна точка повечето пазари в региона отчитат икономически растеж и причина за оптимизъм. Още повече потребителите прегръщат иновациите и същевременно развиват нови навици и различни нужди през различните етапи от живота си. Това е прекрасно за нас, тъй като Procter&Gamble е символ за по-добрите иновации, но е и страхотна новина за цялата индустрия, тъй като иновациите са катализатор за растежа на икономиката и категорията – иновативните пазари растат 4 пъти по-бързо от тези, на които липсват смислени нововъведения.
Kлиентите изискват по-добро обслужване от когато и да било и са привлечени от нови решения за пазаруване.


Как виждате пазара на бързооборотни стоки в България и каква е ролята на Procter&Gamble?
България представлява динамичен пазар и перспективите са много окуражаващи, тъй като отчита солиден икономически растеж, който явно ще продължи. Потребителите продължават да се интересуват от подобряване на ежедневния си живот и ще продължат да търсят марки, които им предлагат по-добра стойност и смислени нововъведения, които да им позволят да се грижат за себе си, своите семейства и домове.

В България, както и в други страни по света, дигиталната революция ще продължи да се развива с висока скорост. Тоест бъдещата търговия ще бъде "многоформатна". Големите магазини ще съществуват рамо до рамо с кварталните магазини, онлайн магазините - с физическите такива, специализираните магазини - с универсалните. Целта ни е да продължим сътрудничеството си с нашите партньори, за да сме сигурни, че сме близо до потребителя и нуждите на купувача с непрекъснатото развитие на средата.

Какви са основните тенденции тази година по отношение на предпочитанията на клиентите?
Ако говорим за тенденции в търговията на дребно, преобладаващата тенденция, не само тази, но и през последните няколко години е, че в мобилната ера всички традиционни граници по пътя на покупките са размити. Вече няма ясни граници мeжду мястото, от което клиентът получава информация, до това, в което пазарува. Технологиите преобразуваха изживяването на марката. Хората могат да проучат и купят всичко, по всяко време и на всяко място. Имайте предвид, че 75% използват телефоните си, за да проучат продукта, преди да го купят, а 80% използват мобилни телефони по време на пазаруването си в магазина. Тази промяна накара потребителите да ценят преживяването повече, но и да обръщат по-голямо внимание на стойността; клиентите изискват по-добро обслужване от когато и да било и са привлечени от нови решения за пазаруване. Като цяло очакванията им са за гладко, безпроблемно преживяване на всеки етап.

Освен това моделите на пазаруване на хората се промениха. Начинът, по който хората пазаруват, местата, на които пазаруват, и това, което очакват от преживяването, днес са много различни. Помислете си само, днес едно пазаруване продължава средно по-малко от 20 минути. През последното десетилетие видяхме как честотата на пазаруване се увеличи от веднъж или два пъти на седмица до 24 пъти на месец. През същия период броят на пазарните канали, използвани от хората, се удвои.

Кой е най-добре продаваният продукт на Procter&Gamble на местния пазар в България? Кои са процъфтяващите категории бързооборотни продукти в момента?
Procter&Gamble обслужва българските потребители повече от 20 години, а те ни се отблагодаряват със своето доверие и избор всеки ден. Имаме успехи в много категории, но ориентировъчно бих посочил перилните и почистващи препарати, където нашите марки изпъкват във формирането на бъдещето на тези категории.

Ariel отдавна се радва на голям успех. Когато е представен за пръв път през 60-те години на миналия век, в най-първата си форма на прах той има изключителен ефект върху ежедневния живот на жените, като ги освобождава от тежкото пране на ръка. Оттогава досега той се обновява непрекъснато, като трансформира света на прането – пробиви в почистването и избелването с избелваща технология, въвеждането на течни препарати, опростяване на дозирането, както и усъвършенствана устойчивост с последните революционни технологии на компактиранекапсулите Ariel PODs.

Fairy също е сред най-предпочитаните от българските потребители продукти. И неговото представяне се дължи на продуктово превъзходство, породено от непрекъснати нововъведения – като илюстрация мога да посоча факта, че инвестираме повече от 23 000 работни часа в създаването на нови продукти и оценяваме около 2700 различни формули на година, за да създадем специфични варианти с грижа за ръцете.
Електронният бизнес е най-бързо растящият пазарен канал с възможност за експоненциален растеж. Сега той представлява 10% от световната търговия на дребно и расте с 15% на година, като повече от половината потребители на интернет в света са направили покупка онлайн през 2017 г. България не е изключение - според официалните данни растежът на електронната търговия през 2016 г. е около 14%.


Как ще се отрази все по-голямата роля на електронната търговия върху сектора на бързооборотните стоки и готова ли е вашата компания за тази промяна?
Живеем в ерата на четвъртата индустриална революция, време на коренни промени, в които технологиите играят ключова роля – смартфони, социални медии, непрекъсната работа в мрежа 24 часа на ден, както и непрестанен достъп до комуникации. Днес потребителите повече държат в ръцете си мобилни телефони, отколкото четки за зъби. Понастоящем 64% от продажбите в Европа са повлияни от интернет; 75% от потребителите използват телефона си, за да потърсят продукта, който искат да купят. Половината купуват продуктите по този начин. Когато говорим за компания като "Проктър и Гембъл", която достига до над 5 милиарда потребители по цял свят всеки ден с продукти като "Ариел", "Памперс", Oral B, знаем, че когато потребителите променят своите навици, и ние трябва да се променим.

Електронният бизнес е най-бързо растящият пазарен канал с възможност за експоненциален растеж. Сега той представлява 10% от световната търговия на дребно и расте с 15% на година, като повече от половината потребители на интернет в света са направили покупка онлайн през 2017 г. България не е изключение - според официалните данни растежът на електронната търговия през 2016 г. е около 14%.

Потребителите са готови за повече и трябва проектите и нововъведенията ни да отговарят на очакванията на електронния бизнес – да можеш лесно да купиш марките, на които вярваш, и да получиш бърза, евтина и безпроблемна доставка. Procter&Gamble е добре позиционирана за растеж заедно с водещите марки, които са добре пригодени за електронна търговия и без конкуренция в онлайн присъствието си... и искаме да си партнираме с всички търговци на дребно, за да експериментираме, изпитваме и научаваме, както и да сме пионери в новите технологии и модели за предоставяне на безупречно преживяване на електронно пазаруване за потребителите.

Какви са последните иновации на P&G и какъв е подходът на компанията по отношение на иновациите?
Procter&Gamble има 180 години история като иновационни "пионери" в резултат на вслушване в нуждите на хората по света и използване на най-последните научни и технологични развития за разработване и непрекъснато усъвършенстване на надеждни всекидневни продукти, които посрещат тези нужди.

Тук е важно да спомена как българските потребители прегърнаха последните ни нововъведения, нека да споделя два примера:
Първо, капсулите Ariel PODs (течни капсули на единични дози) – първият перилен препарат на единични дози с 3 отделения, който предлага по-съвършено изпиране благодарение на почистващото действие в 3 стъпки – почиства, премахва петната и придава блясък на тъканите. Това е една устойчива форма, която помага на потребителите да спестят както перилен препарат благодарение на предварителното дозиране, така и енергия благодарение на по-ниската температура на пране.

Lenor е друг голям успех. Първоначално вдъхновен от прозрението на потребители, Lenor осигурява на дрехите същата грижа, която съставките в козметичните продукти осигуряват на кожата, като по този начин любимите ви дрехи изглеждат като нови по-дълго време. Lenor защитава влакната от трите основни признака на стареенето, които потребителите мразят – загуба на форма, обезцветяване и размъкване. Последното ни нововъведение е едно изцяло ново продуктово предложение - Lenor Unstoppables. Това е напълно нова гама от ароматизатори за пране, които слагате направо в барабана на пералнята и постигате дълготрайна свежест!

И накрая, да поговорим за електрическата четка за зъби Oral B, която прави много повече за устната хигиена и здраве от обикновената четка за зъби. Почиства по-добре между зъбите, премахва повече зъбен камък и ви помага да се грижите по-добре за венците си. Освен това при толкова много налични видове и характеристики изключително лесно е да намерите това, което най-добре отговаря на специфични нужди по отношение на устната хигиена и здраве.

Какви са приоритетите и плановете на Procter&Gamble за българския пазар? Какви са най-големите предизвикателства и възможности?
Procter&Gamble е организация, която се концентрира върху потребителите, и знаем колко е важно да разбираме истински еволюиращите нужди на нашите клиенти. Това е една силна страна, с която много се гордеем, и ще продължим да предоставяме на българските потребители линия от силни продуктови нововъведения.

Пътят ни се основава на силна ангажираност към бърз растеж заедно с местните ни партньори, дистрибутори и търговци. Независимо дали са големи или малки фирми, традиционни или онлайн, те всички имат своята роля в това да отговорим на нуждите на потребителите и купувачите. В този контекст ще си сътрудничим с нашите клиенти, за да предложим на потребителите едно пленително, безупречно и удовлетворяващо преживяване – по-лесно всекидневно пазаруване и по-добра стойност за цялата "кошница". Като индустрия бързооборотните стоки и търговията на дребно трябва да извървят дълъг път, за да се превърнат приказките в идеи, които да разраснат категориите, да се отстрани неефективното по стойностната верига, така че да се постигне по-добро обслужване на клиентите и разрастване на бизнеса.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

4 ное 2018, 2086 прочитания

За проектите и хората За проектите и хората

Михаил Михайлов, председател на PMI Bulgaria, пред "Капитал"

2 ное 2018, 18722 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Полският лидер в България

Изпълнителният директор на "Интер карс България" Вихрен Богданов пред "Капитал"

Брюкселският заложник

Германецът Манфред Вебер изглежда като най-вероятния бъдещ председател на ЕК, но вече има съмнения дали ще бъде силен лидер

Бюджетният излишък: Милиард и едно излишни желания

За трета поредна година държавните финанси са на огромен плюс, а дебат как тези пари да се упарвляват смислено липсва

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Бохемска рапсодия"

Силата на музиката в спектакъл за сърцето

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете