С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 окт 2018, 0:00, 1828 прочитания

Как да (не) ядосаме клиента?

Ако всеки ден се чудите как да не ядосате клиентите, но в същото време да действате в полза и на вашия бизнес, то значи сте попаднали на статията точно за вас!

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
Ако всеки ден се чудите как да не ядосате клиентите, но в същото време да действате в полза и на вашия бизнес, то значи сте попаднали на статията точно за вас! Според Джон Шол, "гуруто на клиентското обслужване" в световен мащаб, доброто обслужване не само задържа клиентите, но привлича нови и влияе изключително добре на репутацията. Но ако всеки ден мислите как да подобрите обслужването, а все нещо пропускате, може би е добра идея да смените перспективата.

Например, опитайте да помислите как да ги ядосате и не правете това. Ето три примера "право в целта", които дава Джон Шол:

1. "Прехвърляне на проблема"

Проучвания показват, че едно от нещата, които разочароват най-много клиентите, е не поемането на отговорност или прехвърляне на проблема върху трети страни. Често просто става въпрос за намиране на правилния отговор за клиента ви и няма нищо лошо да бъдете честни и да отговорите "Не знам, но ще намеря отговора за вас".

2. "Игра на обвиняване"

Рано или късно ще се сблъскате с оплаквания, отрицателна обратна връзка и др. Най-грешният начин е просто да не правите нищо, защото това е чудесен начин да кажете "Не ни интересуват клиентите ни". Правилният начин е да бъдете проактивни и да държите клиентите си информирани и да ги обгрижвате.

3. Няма промяна в обслужването

Навсякъде се случват грешки и това е съвсем нормално. Важното е какво се случва след това и последното нещо, което искате да кажете на клиента си, е, че не можете да направите нищо и просто да се извинявате. Служителите трябва да имат възможност да взимат гъвкави решения, за да удовлетворят клиента. Всяка фирма има продукти/услуги, които не й струват почти нищо, но могат да впечатлят клиента и така да го задържат.

Илюстрация



И накрая, каква е тайната? "Просто е", казва Джон Шол, "Бъдете безкомпромисно фокусирани върху обслужването на клиента. Големите лидери знаят, че страхотното обслужване е това, което впечатлява". Нещо много важно, което допълва, е, че най-доброто, което можем да направим, е да се поставим в обувките на клиента и да го обгрижим така, както той би се погрижил за себе си.

Джон Шол гостува за първи път в България на 18-ти октомври по покана на Web and Events. Той ще представи семинара си WOW Customer Service в София, който насочен изцяло именно върху подобряване на клиентското обслужване, и ще даде ценни примери от опита си с едни от най-големите компании в света. Джон Шол е основател на Service Quality Institute и е работил с компании като Disney, DHL Express, Coca-Cola, Dell Computers, FedEx и много други. Не е случайно, че е наричан "гуруто на клиентското обслужване" от утвърдените медии Time, Entrepreneur и USA Today. Повече за него и семинара, както и билети, можете да намерите тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Нови ClubSmart предимства от Shell – повече комфорт на пътя

От новите предимства ще могат да се възползват всички членове на програмата за лоялност ClubSmart.

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10