Предприемаческа култура в мащаб
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Предприемаческа култура в мащаб

Петър Ганчев, Group HR Manager в MFG.

Предприемаческа култура в мащаб

Когато големите компании са по-добри предприемачи от стартъпите

2795 прочитания

Петър Ганчев, Group HR Manager в MFG.

© Management Financial Group


В редовете по-долу ще Ви разкажа какво прави групата на MFG специална и толкова успешна в създаването на много бизнес начинания. Ще споделя каква роля играе предприемаческият дух, емпатията и устойчивостта във възхода на организацията, стартирането на редица нови бизнес модели и успеха в международната ѝ експанзия.

За предприемаческия дух в MFG

Когато една компания е основана от изключителни основатели, това личи отчетливо. Създателите на бизнеса чрез своите действия предават основните си принципи и ценности и така формират културата на организацията. Основателите на Мениджмънт Файненшъл Груп, за разлика от професионалните мениджъри и корпоративните бюрократи, имат визионерска гледна точка по дефиниция. Те са насочени много повече към бъдещето развитие, гледайки напред в няколко-годишен хоризонт. Тяхното време и усилия са фокусирани към намиране и създаване на работещ модел в перспектива. Чувстват се комфортно в противоречието между яснотата на ограниченията на днешния ден и неяснотата на многообразието на бъдещите възможности. Успяват да намерят работещо решение с наличните ресурси, като едновременно с това успяват да подсигурят стабилна основа за развитие.

Силният предприемачески дух се предава от основателите и се закодира в културата на организацията. Не се учи, не се привнася, не се копира. Когато създателите на бизнеса имат изключителни качества, компанията наследява тази изключителност. Културата на организацията след това поддържа този начин на мислене и работа, чрез споделени принципи и ценности.

За емпатията

В основата на успешния бизнес в MFG стои умението да вникнем и разберем отсрещната страна. Да открием потребностите, мотивите, нагласите и моделите в поведението на клиента. Да можем да адаптираме подхода си според контекста и така да изградим ефективни взаимоотношения. Изграждайки контакти на базата на разбиране на индивидуалността, градим по-дълбоки връзки на доверие и близост.

В основата на успешните организации стои аналогично положение – да разбираме какви са потребностите, мотивите, нагласите и моделите в поведението на служителите. Това се постига чрез проактивна реципрочност, като първо ръководителите показват открито, човешко отношение. Действат с истинска загриженост и съчувствие, с безукорна етичност, принципност и морал. Това поведение на мениджърите в MFG създава открита среда на доверие и близост със служителите. Изграждайки такива взаимоотношения, постигаме по-голяма дълбочина на разбиране и по-лесно можем да адаптираме подхода си в правилните посоки за утвърждаване на висока ангажираност.

За устойчивостта

За да пребъде една организация през годините, тя трябва да носи полза по принцип. Дейността ѝ трябва да е отговорна спрямо дългосрочните интереси на обществото, околната среда и служителите. Визията за развитие в MFG отчита във всеки един момент как и по какъв начин се влияе на всички заинтересовани страни. Осигуряването на постоянен поглед и подравняване е от критично значение за постигането на дълготраен успех за организацията и общността.

Всяка една стратегическа цел се гледа през призмата на търсенето на стабилност и бизнес-жизнеспособност. Важните решения в MFG водят до увеличаване на степента на дългосрочна устойчивост. Всяко едно действие e подкрепяно с нужните постоянство, твърдост и упоритост.

В последните три години MFG реализира и редица инициативи, свързани с корпоративна социална отговорност. Бяха спонсорирани множество събития, подпомагащи здравословния начин на живот, физическата активност и спорт. Подкрепени бяха каузи за лица и групи в неравностойно социално положение. Финансирани бяха редица национални и локални образователни и обучителни инициативи. Инвестирано бе и в подобряване на достъпността на градската среда на живот.

Визитка: Петър Ганчев, Group HR Manager в MFG.

Експерт с 15 години професионален опит и специализация в сферата на управление на човешките ресурси. Преди да се присъедини към MFG, Петър работи за Adecco, New Horizons, СУ Св. Климент Охридски и Taxback, като натрупва солидно бизнес разбиране, преминавайки през позиции, отговорни за организационно развитие, продажби, маркетинг и обслужване на клиенти. Образованието на Петър Ганчев е с изцяло стопанска насоченост: магистърска степен - Бизнес администрация и бакалавърска степен – Икономика.
Визитка: Management Financial Group

Обхваща в структурата си водещи компании, специализирани в областта на предоставянето на небанкови финансови услуги в Централна и Източна Европа. MFG управлява богато портфолио от успешни начинания в областта на потребителското кредитиране, финансирането на микро и малки предприятия, дигиталното кредитиране и други финансови бизнес модели. Групата обединява компании с разнообразен опит, история и традиции. Част от институциите в структурата са в начален етап на своята бизнес дейност, други са във фаза на динамично развитие и растеж, а трети са утвърдили се в своята индустрия с над 12 годишна успешна практика. Компаниите в MFG са работодател на над 6500 служители и сътрудници в над 300 офиса в България, Украйна, Румъния, Полша и Македония.

В редовете по-долу ще Ви разкажа какво прави групата на MFG специална и толкова успешна в създаването на много бизнес начинания. Ще споделя каква роля играе предприемаческият дух, емпатията и устойчивостта във възхода на организацията, стартирането на редица нови бизнес модели и успеха в международната ѝ експанзия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK