С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 ное 2018, 0:00, 1965 прочитания

Предприемаческа култура в мащаб

Когато големите компании са по-добри предприемачи от стартъпите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
В редовете по-долу ще Ви разкажа какво прави групата на MFG специална и толкова успешна в създаването на много бизнес начинания. Ще споделя каква роля играе предприемаческият дух, емпатията и устойчивостта във възхода на организацията, стартирането на редица нови бизнес модели и успеха в международната ѝ експанзия.

За предприемаческия дух в MFG

Когато една компания е основана от изключителни основатели, това личи отчетливо. Създателите на бизнеса чрез своите действия предават основните си принципи и ценности и така формират културата на организацията. Основателите на Мениджмънт Файненшъл Груп, за разлика от професионалните мениджъри и корпоративните бюрократи, имат визионерска гледна точка по дефиниция. Те са насочени много повече към бъдещето развитие, гледайки напред в няколко-годишен хоризонт. Тяхното време и усилия са фокусирани към намиране и създаване на работещ модел в перспектива. Чувстват се комфортно в противоречието между яснотата на ограниченията на днешния ден и неяснотата на многообразието на бъдещите възможности. Успяват да намерят работещо решение с наличните ресурси, като едновременно с това успяват да подсигурят стабилна основа за развитие.

Силният предприемачески дух се предава от основателите и се закодира в културата на организацията. Не се учи, не се привнася, не се копира. Когато създателите на бизнеса имат изключителни качества, компанията наследява тази изключителност. Културата на организацията след това поддържа този начин на мислене и работа, чрез споделени принципи и ценности.

За емпатията

В основата на успешния бизнес в MFG стои умението да вникнем и разберем отсрещната страна. Да открием потребностите, мотивите, нагласите и моделите в поведението на клиента. Да можем да адаптираме подхода си според контекста и така да изградим ефективни взаимоотношения. Изграждайки контакти на базата на разбиране на индивидуалността, градим по-дълбоки връзки на доверие и близост.

В основата на успешните организации стои аналогично положение – да разбираме какви са потребностите, мотивите, нагласите и моделите в поведението на служителите. Това се постига чрез проактивна реципрочност, като първо ръководителите показват открито, човешко отношение. Действат с истинска загриженост и съчувствие, с безукорна етичност, принципност и морал. Това поведение на мениджърите в MFG създава открита среда на доверие и близост със служителите. Изграждайки такива взаимоотношения, постигаме по-голяма дълбочина на разбиране и по-лесно можем да адаптираме подхода си в правилните посоки за утвърждаване на висока ангажираност.

За устойчивостта

За да пребъде една организация през годините, тя трябва да носи полза по принцип. Дейността ѝ трябва да е отговорна спрямо дългосрочните интереси на обществото, околната среда и служителите. Визията за развитие в MFG отчита във всеки един момент как и по какъв начин се влияе на всички заинтересовани страни. Осигуряването на постоянен поглед и подравняване е от критично значение за постигането на дълготраен успех за организацията и общността.

Всяка една стратегическа цел се гледа през призмата на търсенето на стабилност и бизнес-жизнеспособност. Важните решения в MFG водят до увеличаване на степента на дългосрочна устойчивост. Всяко едно действие e подкрепяно с нужните постоянство, твърдост и упоритост.

В последните три години MFG реализира и редица инициативи, свързани с корпоративна социална отговорност. Бяха спонсорирани множество събития, подпомагащи здравословния начин на живот, физическата активност и спорт. Подкрепени бяха каузи за лица и групи в неравностойно социално положение. Финансирани бяха редица национални и локални образователни и обучителни инициативи. Инвестирано бе и в подобряване на достъпността на градската среда на живот.
Визитка: Петър Ганчев, Group HR Manager в MFG.

Експерт с 15 години професионален опит и специализация в сферата на управление на човешките ресурси. Преди да се присъедини към MFG, Петър работи за Adecco, New Horizons, СУ Св. Климент Охридски и Taxback, като натрупва солидно бизнес разбиране, преминавайки през позиции, отговорни за организационно развитие, продажби, маркетинг и обслужване на клиенти. Образованието на Петър Ганчев е с изцяло стопанска насоченост: магистърска степен - Бизнес администрация и бакалавърска степен – Икономика.
Визитка: Management Financial Group

Обхваща в структурата си водещи компании, специализирани в областта на предоставянето на небанкови финансови услуги в Централна и Източна Европа. MFG управлява богато портфолио от успешни начинания в областта на потребителското кредитиране, финансирането на микро и малки предприятия, дигиталното кредитиране и други финансови бизнес модели. Групата обединява компании с разнообразен опит, история и традиции. Част от институциите в структурата са в начален етап на своята бизнес дейност, други са във фаза на динамично развитие и растеж, а трети са утвърдили се в своята индустрия с над 12 годишна успешна практика. Компаниите в MFG са работодател на над 6500 служители и сътрудници в над 300 офиса в България, Украйна, Румъния, Полша и Македония.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Първото българско AR мобилно приложение помага на учители и ученици в обучението

Как добавената реалност влиза в класните стаи за по-умно и забавно учене

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10