С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 ное 2018, 16:00, 2017 прочитания

Мисия "Чисти училища"

Кампанията "Хигиена за отличници" на Domestos осигурява професионално почистване и реновиране на тоалетните в българските училища.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
Колко важна е хигиената в училищата – там, където децата растат, учат се и прекарват голяма част от деня си? Без съмнение – много. В това вярва и брандът Domestos, който за трета година инициира кампания, ориентирана към подобряването на хигиенните и санитарни условия в българските училища. Провеждана под мотото "Хигиена за отличници", тя дава възможност на учители и ученици да се включат в каузата. Кампанията има и образователен елемент, с фокус върху изграждането на правилни хигиенни навици от ранна възраст и обвързаността им с нашето здраве.

Над 1400 училища бяха поканени да участват в конкурс, чрез който да спечелят професионално почистване и реновиране на тоалетните в тях. В конкурса са поканени да се включат учителите заедно с техните класове, които да подготвят рисунка или колаж на тема "Как победих микробите вкъщи или в училище". Проектите ще бъдат качвани на специално създадения сайт cleanschool.bg, където ще участват за спечелването на награди за училището и класа. В инициативата могат да се включат ученици от 1-ви до 4-ти клас, като проектите са групови и се кандидатства от името на целия клас.

Победители в конкурса ще бъдат три училища, избрани както следва: два от проектите, събрали най-много гласове от харесванията на сайта www.cleanschool.bg, и един проект, определен от жури, съставено от специалисти в областта на книгоиздаването и детските илюстрации. Трите училища победители ще получат професионално почистване и реновиране на тоалетните в учебните сгради.

Всички училища от челната десетка с най-много събрани гласове от сайта, включително първите три, ще получат продукти от Domestos и Cif, достатъчни за поддържането на чистотата за цяла година. Индивидуален подарък ще има за всяко дете от класовете, участвали в кампанията.

За кампанията разказва Никол Богданова, част от маркетинг екипа на Unilever България, която отговаря пряко за Domestos и други големи брандове на компанията.

Никол Богданова започва професионалния си път още като студент и за осем години покрива основни аспекти на комуникационната сфера, начело с маркетинг, реклама, медии, PR, продажби. За нея маркетингът не е просто работа, а истинско призвание и източник на вдъхновение, начин да се случва положителна промяна. Винаги се е възхищавала на подхода на Unilever за устойчиво развитие чрез брандовете на компанията глобално. Накрая професионалният път я отвежда именно там и сега отговаря за развитието на категории почистващи препарати и храни.

Как решихте да проведете кампанията "Хигиена за отличници"?

Domestos е сред най-големите ни брандове и всяка година се стараем да правим мащабни и локално релевантни активации. Казвам "локално релевантни", защото подобни кампании като "Хигиена за отличници" се случват в цял свят и са част от глобалната мисия на Domestos – да спечели в борбата срещу лошите санитарни условия. Разбира се, в различните държави механизмът, подходът и най-вече отпечатъкът са различни. Има места, на които говорим за градене на условия от нулата.

Защо тя е важна за вас?

От една страна, силно вярваме, че правилните навици започват именно от рано. Децата могат да бъдат ключов двигател на една положителна и важна промяна, свързана не с какво да е, а със здравето.
От друга страна, за нас беше важно да намерим локалния принос към глобалната мисия на бранда. Има смисъл навсякъде да обвързваме хората с толкова достойна и предизвикателна кауза. Достъпни, чисти и безопасни тоалетни. Толкова просто, но много важно.

Темата за добрите санитарни условия и обвързаността им със здравето на хората е ключова за нас. На глобално ниво си партнираме с организации като ООН и UNICEF по най-различни инициативи.

Кампанията се провежда за трета година – какви са изводите ви от предишните две?

Децата прекарват голяма част от времето си в училище и то следва да бъде чисто и уютно за тях. На тази ранна възраст формират и характера си, своите навици и можем да видим как влияем положително дългосрочно. Ръководството, учителите и включително родителите прегръщат идеята всеки път и са основен двигател на кампанията. Така успешно заключихме, че каузата действително е изключително смислена и достойна за подкрепа.

Като механизъм тествахме различни подходи и сега вярваме, че сме открили именно това, което е едновременно и важно за българската среда, и в унисон с глобалната мисия. Имаме много идеи за развитие на кампанията в бъдеще.

Срещнахте ли някакви трудности?

Най-голямото предизвикателство беше да намерим правилния подход към училищата. Ръководството и учителите да разберат за кампанията и най-вече – да повярват в нея и да активират своите ученици.

Срещнахме голяма подкрепа от нашите партньори "Уча.се", "Заедно в час" и "Екопак" и вярвам, че заедно намерихме разнообразни и релевантни начини да приобщим училищата към нашата кауза.

Кой е вашият начин за привличане на вниманието на толкова малки деца? Как ще ги ангажирате?

Кампанията цели да осигури по-чиста среда на учениците, но и да ги образова чрез дейности, съобразени с разбирането и възприятията, характерни за тяхната възраст. Тя включва забавни игри, както и комикс, в който супергероят Капитан Хигиена се бори с микробите.

Голямата промяна тази година дойде с активното участие на Капитан Хигиена. И преди имахме комикса с негово участие, но сега му "вдъхнахме живот" и определено скъсихме връзката с учениците. Капитан Хигиена е забавен, интерактивен и има страхотен подход към децата. Включихме го в събития, час на класа и навсякъде е голяма сензация. Успява да ангажира вниманието на децата, да им предаде важния образователен елемент за спазването на добра хигиена по доста забавен и запомнящ се начин.

По какви критерии ще оценявате колажите и рисунките? Какви трябва да са печелившите такива?

Не бих казала, че имаме предварително зададени критерии – не тръгваме с предубеждение към интерпретациите на децата. Нямаме "критерии за печеливш проект". Задали сме темата достатъчно общо, за да може учениците да развихрят истински своето въображение.

Общо 9 от 10 победители ще са избрани от хората – според гласовете на сайта. Само един печеливш проект ще бъде определен от жури, съставено от специалисти в областта на книгоиздаването и детските илюстрации.

Предвидили сме и индивидуален подарък за всеки ученик от класовете, участвали в конкурса.

Как бихте разбрали, че кампанията ви е успешна?

Донякъде е очевидно, но безспорен факт – колкото повече училища и класове се включат, толкова по-успешна ще е кампанията. Най-голямото удовлетворение идва винаги от признателността на децата, на училищата.

Също така, за нас е важно и повече хора като цяло да научат за самата кауза.
Важен е и мащабът, така че ще се стремим да увеличаваме все повече разпространението на каузата. Обратната връзка на училищата също е изключително ценна и ще ни даде поле за бъдещи подобрения и развитие на кампанията.

Всеки може да влезе на сайта и да гласува за или подкрепи проект на cleanschool.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Нови ClubSmart предимства от Shell – повече комфорт на пътя

От новите предимства ще могат да се възползват всички членове на програмата за лоялност ClubSmart.

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10