С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 фев 2019, 0:00, 1294 прочитания

Как твоята кауза да стигне до медиите и да ги направи твои съюзници

Краткият отговор е – като му обясниш с прости думи защо да му пука (т.е. как този привидно далечен проблем засяга лично него).

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
Ако не ти се е отдавал случай да надникнеш в телефона или пощата на журналист от голяма медия, трябва да ти кажем, че там вътре е страшна навалица. Съобщения пристигат без миг почивка и всяко настоява много категорично да влезе в новините преди останалите.

Приеми, че във всеки един момент каузата на твоята организация, събитието, което организирате, или вдъхновяващата история, която имате да разкажете на света, ще трябва първо да си проправи път сред тази шумна навалица, за да попадне в полезрението на правилния човек в нюзрума.

И това не е непременно лошо. Приеми, че всички невидими конкуренти те предизвикват да намериш най-най-силния начин да разкажеш на тези свръхзаети хора, редакторите, защо това, което прави твоето НПО, е важно и си заслужава ефирното време, челната страница или цяло медийно партньорство.

Да привлечеш интереса на медиите е полезно упражнение, което дава фокус и те провокира да отстъпиш крачка встрани, да погледнеш каузата си отвън – през очите на човек, който може дори да не е чувал за нея, и да откриеш как да стигнеш до този човек. Краткият отговор е – като му обясниш с прости думи защо да му пука (т.е. как този привидно далечен проблем засяга лично него).

Този отговор, разбира се, води със себе си един километър въпроси за изкуството на прессъобщението, отношенията с медиите, договарянето на партньорства, медийното планиране и още, и още.

Ценни практически и стратегически съвети по всички тях този месец може да получиш от четворка супер професионалисти в полето на комуникациите – Женя Гуцова (Mediacom), Яна Бюрер-Тавание (FineActs), Люба Йорданова (Заедно в час) и Ивайло Спасов (UNICEF).

Ще ги намериш в BOOST – програмата за повишаване на комуникационните умения на гражданските организации в България, създадена от най-голямата платформа за доброволчество TimeHeroes.org.

Пускаш тук твоя въпрос на тема "Работа с медии", а камерата на BOOST записва отговорите на четиримата специалисти. Серията видеа е достъпна свободно за всички и пълна с полезни похвати и работещи тактики, които може да изпробваш веднага в работата на твоето НПО.

Виж какво отговориха специалистите по първите четири теми – изграждане на разпознаваемо присъствие в публичното пространство, комуникационна стратегия, писане на рекламен текст и комуникация в социалните медии. Всичко дотук ще ти даде добра основа и по последната тема в поредицата – работа с медии.

А екипът на BOOST вече е на линия за нови въпроси и предизвикателства от света на НПО. Попитай специалистите до 27 февруари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Как да се преборите натрупаните дългове? Ето как се справят успелите финансово

Те не прекрачват границата, живеят под възможностите си и обмислят всеки свой разход много внимателно.

Game-Changer* на газовия пазар

Междусистемната връзка с Гърция е първият реален проект за намаляване на газовата зависимост от Русия

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София