С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 сеп 2019, 12:00, 940 прочитания

Правилната стратегия превръща една реклама в ефективна

Стратегията е концепция за успех.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
"Успешните кампании се познават от пръв поглед" е мотото на Effie България тази година. Основан през 1968 г. с цел насърчаване на ефективността в сферата на маркетинговите комуникации, международният конкурс Effie® награждава идеите, които работят за бизнеса. Effie България ще се проведе на 26 ноември 2019 г. Анастасия Томешкова, директор бранд трансформации в Brandworks, стратегическото звено в Publicis Groupe България, която е в журито на конкурса за първа година, разказва какво е значението на стратегията в една рекламна кампания.

Стратегията е концепция за успех. Тя дава обективен отговор на въпроса къде е бизнесът на марката в момента, къде тя иска да бъде след 3-5 години и как точно да стигне до там, така че да оползотвори преимуществата си и да оптимизира ресурсите си. В маркетинга, както и в бизнеса, най-важни са резултатите. Ефективността на една кампания е следствие от ясна, обективна и логична стратегия, претворена в творческа идея, която кара хората да предпочитат дадена марка и да искат да си взаимодействат с нея.

Темата "Успешните кампании се познават от пръв поглед" на Effie България акцентира не само върху ефективността на комуникацията, но и върху стратегията, която стои в основата на всяка успешна кампания и я прави отличима. Като експерт в бранд консултирането, Анастасия Томешкова говори за стратегията и ефекта ѝ върху марките и компаниите:

Правилна диагностика
В основата на всяка бранд стратегия стои обективен анализ на сегашната ситуация и предимствата и недостатъците на марката. Колкото повече този анализ стъпва на обективни данни, свързани с определяне на значимите пазарни тенденции, с разбирането на поведението на потребителите, с познаване на конкурентите, с ясна преценка за възможностите на марката, толкова по-солидна основа ще бъде той за разработването на ефективна стратегия.

Фокус върху целта
Стратегията фокусира усилията на компанията, тъй като задава ясни цели, към чието постигане се стреми бизнесът. С целите са свързани и резултатите, които марката иска да постигне при ефективно управление на всички ресурси, включително в сферата на комуникациите.

Конкретика
При ясно зададени цели, стратегията ориентира и задава критерии за избор на конкретни активности, които да подкрепят постигането на целта.

Мотивация
Ролята на добре структурираната стратегия е да "впрегне" всички налични ресурси (хора, пари, време, връзки и т.н.) в постигането на една обща цел - стратегическата. Така всеки е наясно защо е в компанията, какво се очаква от него и каква е неговата роля. Така, с малко стъпки всеки допринася за постигането на голямата цел. Тези малки "победи" действат точно толкова мотивиращо за хората на ежедневна база, колкото и постигането на голямата цел в дългосрочен план.

Най-важната роля на бранд стратегията е, че тя обръща гледната точка от такава, концентрирана в компанията към такава, която се фокусира върху потребителя и търси начини да го удовлетвори по отличим начин като впряга всички налични ресурси и способности. Комуникацията е един от инструментите за постигане на целите, заложени в стратегията. Само творческа идея, стъпила на дълбоко разбиране на потребителя, може да допринесе за постигане на целите ни. В противен случай, рискуваме да говорим на грешните хора, да казваме неща, които не вълнуват никого, да говорим на неразбираем език и да ползваме канали, през които посланието не достига когото трябва.

Анастасия Томешкова

[Effie]


Като обобщение, Анастасия Томешкова определя ефективността като резултат от ясна, обективна и логична стратегия, претворена в творческа идея, която кара хората да предпочитат дадена марка и да искат да си взаимодействат с нея.

Освен че насърчава ефективността, конкурсът Effie® развива рекламната индустрия чрез конференции, обучения и дискусии. Тази година Effie сезонът започва със семинар на тема "Как да подготвим успешна заявка за Effie", който се провежда на 19 септември. Семинарът има за цел да срещне агенции и рекламодатели с представители на тазгодишното жури, които ще споделят тънкости за превръщането на успешните кампании в успешни заявки за Effie Bulgaria. На специално събитие Effie Talks, на 26 септември в клуб Грамофон, ще се споделят успешните примери от минали години и стратегията, която стои зад тях.

Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.

Заявки за участие от комуникационни агенции и рекламодатели могат да се подават до 22 октомври 2019 г. През 2019 година събитието се реализира съвместно със Saatchi & Saatchi Sofia, част от маркетинг и комуникационна група Publicis Groupe България.

Основни партньори на конкурса Effie България 2019 са bTV Media Group, Sanofi, A1 България и New Age Media.

ВАЖНИ ДАТИ И СРОКОВЕ:

07.10.2019 г. – първи срок за подаване на заявки и материали

14.10.2019 г. – втори срок за подаване на заявки и материали

22.10.2019 г. – краен срок за подаване на заявки и материали

Всички заявки и материали трябва да бъдат изпратени до офиса на Българската асоциация на комуникационните агенции на ул. Сан Стефано 14, вх. Б, ет. 3, ап. 10.

Наградите Effie България 2019 очакват своите нови носители.

За повече информация, посетете www.effiebulgaria.org.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Какво печелим, когато губим нелегалния си софтуер

Вместо да води битки с пиратите AECO Space залага на изграждане на връзки със своите бъдещи потребители – ученици и студенти

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10