Промените в защитата на личните данни на Apple вече вредят на малките бизнеси

Рекламите стават по-неефективни, а приходите намаляват

Рекламните бизнеси на Google и Amazon, които не разчитат на тракери от трети страни, поради което не са засегнати от промяната на политиката на Apple, отбелязват растеж през второто тримесечие на годината
Рекламните бизнеси на Google и Amazon, които не разчитат на тракери от трети страни, поради което не са засегнати от промяната на политиката на Apple, отбелязват растеж през второто тримесечие на годината
Рекламните бизнеси на Google и Amazon, които не разчитат на тракери от трети страни, поради което не са засегнати от промяната на политиката на Apple, отбелязват растеж през второто тримесечие на годината    ©  Reuters
Рекламните бизнеси на Google и Amazon, които не разчитат на тракери от трети страни, поради което не са засегнати от промяната на политиката на Apple, отбелязват растеж през второто тримесечие на годината    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Малките бизнеси намаляват разходите си за маркетинг заради мащабните промени в защитата на личните данни, които Apple въведе миналата година. Според новите правила на компанията разработчиците на приложения трябва да получат разрешение от потребителите на iPhone и iPad, за да могат приложенията да ги следят, както и да им показват персонализирани реклами. Много малки компании, които разчитат на онлайн рекламите да привличат нови клиенти, заявиха пред Financial Times, че първоначално не са забелязали пълното въздействие на новите правила на Apple до последните месеци, когато инфлацията е свила потребителското търсене на големите пазари в света. Това е накарало малките компании рязко да намалят маркетинговите си бюджети, за да пестят средства, като същевременно установяват, че вече е прекалено скъпо да се насочват към вероятни потребители.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Малките бизнеси намаляват разходите си за маркетинг заради мащабните промени в защитата на личните данни, които Apple въведе миналата година. Според новите правила на компанията разработчиците на приложения трябва да получат разрешение от потребителите на iPhone и iPad, за да могат приложенията да ги следят, както и да им показват персонализирани реклами. Много малки компании, които разчитат на онлайн рекламите да привличат нови клиенти, заявиха пред Financial Times, че първоначално не са забелязали пълното въздействие на новите правила на Apple до последните месеци, когато инфлацията е свила потребителското търсене на големите пазари в света. Това е накарало малките компании рязко да намалят маркетинговите си бюджети, за да пестят средства, като същевременно установяват, че вече е прекалено скъпо да се насочват към вероятни потребители.

"Аз лично не усетих въздействието на промените в Apple през 2021 г. толкова, колкото през 2022 г. Тази година е просто брутална", казва Надя Мартинес, основателка на Kallie, компания за ръчно изработени обувки в Калифорния, която започва дейността от пералното си помещение през 2014 г. Мартинес е била достатъчно успешна в маркетинга във Facebook, че основала агенция, за да учи други жени как да бъдат онлайн предприемачи. Но някои от тези бизнеси сега излизат от бизнеса. "Рекламите станаха по-скъпи, имаме по-малък достъп до данни и не са толкова ефективни, колкото бяха преди", зави тя.

По-малко приходи

Varos, платформа за споделяне на данни, е анализирала данни от 1300 малки бизнеси и е установила, че спадът на приходите се ускорява с всеки месец през второто тримесечие, което е довело до спад от 13% през юни, което е най-сериозният спад за тази година. В същото време разходите за привличане на нови клиенти чрез онлайн реклама са "значително по-високи" през тази година в сравнение с миналата, а общите разходи за реклама във Facebook през тази година са "значително по-ниски". Тези проблеми се отразяват и на гигантите в онлайн рекламирането, като според компанията за рекламни технологии Lotame Facebook, Snap, Twitter и YouTube ще загубят 18 млрд. долара приходи тази година от промяната на Apple. Особено тежко е засегнат собственикът на Facebook Meta, който по-рано тази година заяви, че промените на Apple са му стрували поне 10 млрд. долара.

По-малките брандове заявиха, че не са били засегнати от промените в политиката на Apple по-късно от големите платформи, но проблемите във веригата за доставки и глобалната пандемия са създали "мъгла", която е затруднила разбирането на причините, поради които например миналогодишният празничен период на продажби е разочаровал. Поради това много от тях доскоро не са променяли маркетинговите си стратегии в ущърб на онлайн рекламните платформи. Миналия месец Snap отчете най-слабия си тримесечен ръст на продажбите, Shopify съкрати 10% от работната си сила, Meta отбеляза първото си годишно свиване на приходите, а Twitter отчете загуба.

В същото време рекламните бизнеси на Google и Amazon, които не разчитат на тракери от трети страни, поради което не са засегнати от промяната на политиката на Apple, отбелязват растеж през второто тримесечие на годината. Собственият рекламен бизнес на Apple, Search Ads, също увеличи пазарния си дял и сега разширява присъствието си в допълнителни области в App Store.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    uq avatar :-|
    uq
    • + 1

    Мощен рев, спряха ни спама.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал