Кой чисти мола

Фасилити мениджмънтът включва всички дейности по поддръжката на една сграда, но често моловете в България възлагат само техническите дейности и почистването

Който си има брада, си има и гребенче. Тази народна мъдрост се отнася с голяма сила и до собствениците на молове. Който си има мол, трябва да има и кой да го поддържа. И докато отварянето на нови търговски центрове привлича вниманието на потребителите с обещанието за новото удобно място за пазаруване, секторът, който се занимава с поддръжката на сградите, често остава в сянка.

Фасилити мениджмънтът обаче е важен и интересен бизнес най-малко по две причини. Първата е, че една сграда може да съхрани и увеличи стойността си във времето само ако е добре управлявана и поддържана. Втората е предстоящото излизане на пазара на още над 200 хил. кв. метра нови търговски площи тази година с отварянето на поредната вълна молове, концентрирани най-вече в София. Вероятно тези площи ще разширят сериозно и пазара на фасилити мениджмънт услуги.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал