Новото лице на "Витошка"

Най-голямата търговска улица в София става все повече място за кафе и срещи и все по-малко за обиколки по магазините

По време на европейското по футбол през лятото на 2012 г. едно от най-оживените места в София бе... бул. "Витоша". Най-голямата търговска улица в столицата е все по-позната като място с много заведения и все по-малко – като зона на скъпи магазини. Имиджа й обърнаха няколко ключови събития – кризата, навлизането на моловете, строежът на метрото и все още очакваният ремонт, който ще донесе нов облик на булеварда. Заради тях част от високите марки, чието царство някога бе бул. "Витоша", сега са в нова зона – между улиците "Съборна" и "Леге" в съседство. Други от някогашните наематели по булеварда пък вече са в моловете, където намират по-добра среда за бизнеса си. А на тяхно място има кафенета, сладоледени къщи, аптеки, книжарници, вериги за хранене...

По всичко личи, че Витошка се превръща в приятна пешеходна зона, място за похапване, кафе и пазаруване между другото, когато търговците се върнат. Предпоставките за това вече ги има – наемите по главната търговска улица на София паднаха до разумни нива, а оживлението и напливът от посетители са видими. Оттук нататък е въпрос на време търсенето и предлагането да се срещнат.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал