"Байерн" остава най-скъпият футболен бранд в света

В "класацията за избрани" на Brandfinance попадат отбори от най-силните първенства в Европа, Турция и Бразилия

Доминацията в германското първенство, привличане на водещи спонсори и акционерната структура правят "Байерн" (Мюнхен) топ бранд
Доминацията в германското първенство, привличане на водещи спонсори и акционерната структура правят "Байерн" (Мюнхен) топ бранд
Доминацията в германското първенство, привличане на водещи спонсори и акционерната структура правят "Байерн" (Мюнхен) топ бранд    ©  Reuters
Доминацията в германското първенство, привличане на водещи спонсори и акционерната структура правят "Байерн" (Мюнхен) топ бранд    ©  Reuters

За втора поредна година "Байерн" (Мюнхен) е най-скъпият футболен бранд в Европа, показва класацията на Brandfinance - Football 50. Стойността на германската марка е оценена на 896 млн. долара през 2014 г. След като няколко години лидер в класацията беше "Манчестър юнайтед", през 2013 г. той беше изместен от германския тим. Оттеглянето на Алекс Фергюсън и последвалият кошмарен сезон за английския отбор детронира от върха, а за 2014 г. вече отстъпва и второто място на "Реал" (Мадрид).

Brand Finance e специализирана консултантска компания с 20-годишна история, която прави класация на най-скъпите брандове в различни сектори по света. За целта на Football 50 е използвана сложна методология, част от която е базирана на индекса Kickdex, който следи стойността на играчите и отборите през тяхното представяне на терена, бъдещи очаквания и т.н. Освен това се използва и матрица, в която се включват финансовите показатели на клубовете, постъпления от билети, посещения, качество на стадионите, представяне в социалните мрежи, мнения на анализатори, фенове и други.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал