Скритите възможности пред футболния бизнес в България
Българските клубове нямат ясна стратегия за развитието на продукта и генериране на приходи


Юлиян Михов

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Подновяването на футболното първенство през март предизвика повече емоции от всякога, но те не бяха свързани с изпълненията на играчите на терена, а с неумението на собственици и ръководители на голяма част от българските клубове да правят успешен футболен бизнес. В резултат на това голяма част от професионалните ни футболни клубове са реално заплашени да не получат лиценз за участие в турнирите на УЕФА и дори в следващото национално първенство.
С влизането в сила през 1997 г. на Закона за физическото възпитание и спорта нормативно се регламентира статутът на професионалните спортни клубове, които с първата редакция на закона бяха задължени да се регистрират като акционерни търговски дружества. Футболните "функционери" тогава пропуснаха да осъзнаят, че професионалният футбол е развлекателен бизнес, а не хоби! Футболният "спектакъл" е предназначен за зрителите на стадиона и тези пред екрана на телевизора/компютъра или мобилния телефон, а не за седящите в ложата собственици на клуба.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход