Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол
Спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.
Секторът на концентрирания алкохол в България е до голяма степен улегнал и по традиция не изненадва с резки промени в продажбите и тенденциите. Няколко големи производителя владеят огромна част от пазара - първите 4 имат общ дял 80% в продажбите. Така на практика техните силни и слаби години предопределят тенденциите в целия сектор и 2017 г. не е изключение. Тя е била година на лек спад (-1.5%) и това се дължи на по-слаби резултати на вътрешния пазар сред повечето компании в горната част на класацията на фона на доста силната предходна година. За сметка на това обаче износът отчита значителен ръст - над 22%. Той достига приходи 35.3 млн. лв. при 28.9 млн. лв. през 2016 г. Продажбите навън формират малко под една пета от общите приходи на сектора, които надхвърлят 179 млн. лв. през 2017 г. при 181.8 млн. лв. година по-рано.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.