Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол

Спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Секторът на концентрирания алкохол в България е до голяма степен улегнал и по традиция не изненадва с резки промени в продажбите и тенденциите. Няколко големи производителя владеят огромна част от пазара - първите 4 имат общ дял 80% в продажбите. Така на практика техните силни и слаби години предопределят тенденциите в целия сектор и 2017 г. не е изключение. Тя е била година на лек спад (-1.5%) и това се дължи на по-слаби резултати на вътрешния пазар сред повечето компании в горната част на класацията на фона на доста силната предходна година. За сметка на това обаче износът отчита значителен ръст - над 22%. Той достига приходи 35.3 млн. лв. при 28.9 млн. лв. през 2016 г. Продажбите навън формират малко под една пета от общите приходи на сектора, които надхвърлят 179 млн. лв. през 2017 г. при 181.8 млн. лв. година по-рано.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал