Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2018, 12:12, 3710 прочитания

Какви са тенденциите на пазара на събития през 2018 г.

Очертават ги представители на бизнеса в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit

Събитията се превърнаха в безценно средство за компаниите да достигат директно до своите потребителите и да общуват с тях по нетрадиционен начин. Благодарение на новите технологии и социалните мрежи събитията вече са достъпни не само за гостите на място, но и за по-широка публика, която дори от разстояние може да бъде част от преживяването.


Освен че с всяка следваща година компаниите организират все по-голямо количество събития, те разширяват и спектъра от формати и съдържание. Основни продължават да бъдат корпоративните събития и конференциите, които все повече се дигитализират и с всяка следваща година целят да надградят представянето си. Според играчите на събитийния пазар сред тенденциите за 2018 г. е желанието на компаниите събитията им да интегрират онлайн и офлайн комуникация, да съчетават дигитален брандинг, специални ефекти и декор.

Компаниите търсят повече възможности за спонсорства, които вече не се изчерпват само до позициониране на лога. Те целят да привлекат вниманието на гостите със специфично съдържание, добавящо стойност към събитието. Все повече стават и по-малките събития, които се организират в рамките на едно основно такова. Именно те трайно навлязоха и в ърбън културата, като по-този начин въвличат в преживяването по-голяма аудитория, част от която е и една от най-трудните за достигане група потребители, а именно millennials.

Специалистите на пазара са категорични, че събитията стават все по-мащабни, креативни и разчупени, а интересът към тях се засилва. Event Kit разговаря с мениджъри, които очертават събитийните тенденции на пазара през последната година, като сред тях са интерактивните преживявания и събитията за създаване и поддържане на общности. За организаторите пък е важно повече от всякога хората да споделят съдържание и информация от събитията им в социалните мрежи.
Христо Петков, акаунт директор в NEXT-DC и управляващ директор в The Kontakt

Събитията тип конференции, както и тематичните такива имат най-голям пазарен дял към този момент. Различните марки също виждат потенциал и интерес да организират събития за представяне на нови продукти, модели и колекции. Брандовете все повече виждат желанието на потребителите да имат one-to-one преживяване с марката, това е и най-лесният начин една марка да потопи потребителите си в своя свят и да им разкаже от първо лице историята си.

На световно ниво тенденцията е големите марки да създават собствени събития,
или т.нар. brand-owned events — културни фестивали, музикални платформи и кулинарни събития.
Моника Симеонова, стратегически директор NEXT-DC

Все по-разпространено е големи брандове да влизат на събитие като спонсор в опит да достигнат до различна или нишова таргет група. В тези случаи те трябва да предложат по-специално контекстуално преживяване на гостите на събитието, за да не останат "в сянка" и да присъстват единствено с лого или продукт. Това може да бъде под формата на интерактивно преживяване например.

Като световни тенденции се забелязват back-to-basics и кулинарни събития, които залагат на локален вкус или продукт.
Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в А1

Трайна тенденция е, че през последните години българите получават възможност да присъстват на все по-мащабни мероприятия. Независимо дали говорим за културно, спортно, корпоративно или някакво друго събитие, хората по един или друг начин стават свидетели на все по-интересни проекти и това със сигурност повишава очакванията им. Това се случи заради повечето възможности за пътуване извън страната, а и защото България започна да приема все по-значими събития.
Йоана Цонева, маркетинг мениджър в IKEA

С развитието и все по-силното потребление на дигиталните канали имаше очаквания събитийният сектор да се свие, но според мен се случи точно обратното. Ако в миналото потокът на комуникация беше едностранен - от страна на водещия към публиката на събитието, сега събитията имат за цел да вдъхновяват и ангажират хората на място да споделят в онлайн пространството по най-разнообразни начини.
Теодора Бунчева и Геновева Андреева, управляващи партньори в 121 agency

Основната тенденция е свързана с преживяванията, или т.нар experiential marketing. Нагласите на потребителите се променят. Новите поколения Millennials (хората на възраст между 19 и 34 години – бел. ред.) и Gen Z (родени в края на 90-те години на XX век и първите години на XXI век) са по-скептични, не вярват лесно на обещания – нито на политиците и медиите, нито на марките. Те влагат парите, които печелят, в преживявания. Затова и в последните няколко години усилено се говори за experience economy. "Преживяване", а не "притежание" е ключовата дума за тези поколения. Не е случайна появата на категория Brand Еxperience на Cannes Lions и на Euro Effie.
Ружа Загорска, изпълнителен директор на агенция Site Media Consultancy

Основната тенденция, която определя сектора на събитията, е Community брандинг, т.е. организиране на събития за създаване и поддържане на общности. Тази тенденция продължава от предходната година, но вече е доста по-отчетлива. Традиционни събития, насочени към едни и същи целеви аудитории, вече се обединяват, за да оптимизират бюджетите и да направят по-ефективни посланията. Компании, общности и организации се обединяват, за да постигнат общите цели. Споделяне на знание, общи каузи и време прекарано заедно и нетуъркинг – това са посоките, в които ще виждаме все по-широка гама събития.
Владимир Стефанов, управляващ директор в All Channels Activation

Интересна тенденция е, че все повече агенции за организиране на събития се ориентират към създаване на свои собствени продукти, които да им генерират автономност от пазара и клиентите. Дигиталните технологии също вече са неразделна част от преживяването преди и по време на събитието. Ако нещо не е отразено в социалните мрежи, то не се е случило. Затова е важно още по време на измисляне на концепцията да се запитаме - има ли нещо, което бих снимал и шернал на това събитие. Клиентите търсят нови и нестандартни начини за достигане до публиката и нейното впечатляване. През технологични решения, локации, изпълнители и др.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къде е следващият семинар 1 Къде е следващият семинар

...или нови възможности за организиране на фирмени събития

4 яну 2020, 4527 прочитания

Организирането на политическо събитие – от посланието до коктейла Организирането на политическо събитие – от посланието до коктейла

Дипломатичност, съобразителност и много знания са важни, за да бъде един екип безупречен в работата си

28 дек 2019, 2269 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Events Kit" Затваряне
Хакатоните стават все по-популярни в България

Какъв е смисълът на хакатоните, кой, къде и кога ги организира

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10