С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 ное 2018, 15:10, 1554 прочитания

Новият играч в Австрия

Какви са разликите между българския и австрийския пазар половин година след като Special Events Group отвори офис във Виена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit

Половин година след като лидерът в събитийния сектор в България SEG (Special Events Group) откри офиса си във Виена, дружеството вече има голям проект зад гърба си. Нещо повече - българската компания цели да се позиционира като една от малкото фирми в Австрия, които предлагат пълно решение на клиентите, комбинирайки редица услуги в портфолиото си.


Да печелиш на чужд пазар

За времето, в което компанията оперира на австрийския пазар, основателите Невена Тодорова и Калоян Тодоров забелязват една основна разлика в провеждането на събития в сравнение със сектора в България. Клиентите там не искат да се афишират много и предпочитат по-обраните и стегнати формати. "В България компаниите обичат грандиозните събития, докато в Австрия клиентите са по-скоро консервативни", разказва пред "Капитал" Невена Тодорова.

Затова и когато при тях идва първият голям проект на Германско-австрийската индустриално-търговска камара, която търси технически и креативен партньор на технологичен форум, те не са изненадани, че камарата предпочита средно по големина събитие без визуални корпоративни елементи в него. Идеята на SEG обаче е по-различна, включвайки повече сценичен дизайн и технологии. "Трябваше ни време да ги убедим да направим нещо различно, което никога досега не бяха правили. Накрая обаче бяха много доволни от резултата и този проект ни служи за пример пред други клиенти в Австрия", казва още Тодорова.



Все пак според Калоян Тодоров едно от предизвикателствата за клона във Виена остава фактът, че дружеството е от Източна Европа. "В Австрия все още свързват страните от нашия регион с незадоволително качество на ниска цена. Необходимо е винаги да им показваме примери с наши проекти, за да видят нивото ни на работа", допълва той.

Нещо, което според основателите на SEG различава компанията им от конкурентите на австрийския пазар, е широкият спектър от услуги, които предлагат на клиентите, или т.нар. one-stop shop. Наблюденията им са, че има много големи фирми, но всяка от тях е специализирана в конкретна услуга. Затова друго предизвикателство пред тях е да докажат на пазара, че има и други работещи решения. "Там например, за да направиш сложна сцена на голямо събитие, има творчески агенции, които изготвят концепцията, а архитекти измислят как да се построи. Този процес отнема повече време и оскъпява в пъти работата", дава пример Тодоров.

В България дружеството вече от години се развива в посока one-stop shop, предлагайки различни услуги, необходими за цялостната подготовка на събитие. Започва като доставчик на технически услуги още преди 17 години, а сега в портфолиото му влиза собствена зала (Sofia Event Center), сценични декори и декорация на събития, разработване на креативни концепции, а последната им услуга е в сферата на консултирането и технологичната интеграция – как да се проектират и създават работещи събитийни локации и зали от нулата или да се преработят такива, които не са ефективни.

По разликите ще ги познаете

Основателите на SEG очертават още някои основни разлики между българския и австрийския пазар на събития. "Средният тип събития във Виена е доста под нашия среден тип, но събитията с високи бюджети са с пъти по-мащабни, отколкото нашите големи събития", обяснява Невена Тодорова. За SEG обаче това не е нещо ново, защото вече имат опит с големи международни събития. Например от 15 години доставят техниката за превод на Световния икономически форум в Давос.

Разбира се, друга голяма разлика са ценовите нива, като в Австрия са 3-4 пъти по-високи. "В Австрия имат подробни изследвания на пазара, според които събитийният бизнес, включително изложби, конгреси, панаири, генерира около 9.1 млрд. евро за 2016 г. В България, освен че няма подобни изследвания, по наши груби прогнози пазарът стига най-много до 300-400 млн. лв., като вземем оборотите на всички хотели, локации за събития, организатори и т.н.", коментира Калоян Тодоров.

Проблем на събитийния сектор в България остава силната концентрация на събития в София. От дружеството посочват, че близо 90% от всички събития се организират в столицата. Това се дължи не само на възможността за достигане до по-широка публика, но и на липсата на модерни конферентни центрове като цяло в страната.

По-различно обаче е в Австрия, където по думите на основателите на SEG има локации за големи събития не само в малките градове, но дори и в някои села. "Редица дворци са реставрирани и пригодени за хотели, а други за зали за събития. Австрия е връзката между Запада и Изтока и се превръща в хъб за събития", обяснява Тодоров. Неговите наблюдения са, че Виена и други големи европейски западни столици се превръщат в предпочитани дестинации за големи китайски и индийски компании, които изпращат екипи от стотици и дори хиляди служители, съчетавайки фирмени конференции с културни забележителности. "На този етап подобни посещения в България не са възможни, дори да има интерес, защото не разполагаме с база да посрещнем толкова много хора", допълват от SEG.

А сега накъде

Българското дружество, предлагащо услуги за събитийната индустрия, цели постоянно разрастване, но не и в портфолиото си от услуги, защото според основателите компанията вече е достигнала лимита си. "От събитийната палитра не сме покрили единствено кетъринг и транспортните услуги и хотелското настаняване, но нямаме бизнес интерес към тях", казва Тодоров. Затова и компанията освен разширяване на клиентската база цели да продължи да се развива на международни пазари, като с интерес гледа в посока Западна Европа и Азия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Иван Бондоков: Тенденцията успешните бизнеси да се крият приключи 1 Иван Бондоков: Тенденцията успешните бизнеси да се крият приключи

Днес служителят иска да се идентифицира с "яка" компания, дори тя да произвежда гайки, казва създателят на "Лимакон"

25 ное 2018, 4434 прочитания

Защо все още не може да се развие винен туризъм в България 3 Защо все още не може да се развие винен туризъм в България

Най-предприемчивите винарски изби имат за цел да постигнат между 20 и 50% от приходите си от винен туризъм

24 ное 2018, 7939 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Events Kit" Затваряне
Инвестиция в развитие

Защо все повече компании и рекламодатели добавят събитията в микса си от формати

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг