От онлайн медия до бизнес партньор на уебсайтове от цял свят
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

От онлайн медия до бизнес партньор на уебсайтове от цял свят

От онлайн медия до бизнес партньор на уебсайтове от цял свят

Как знанията, придобити като собственик на phonearena.com, се превръщат в PubGalaxy и помагат на повече от 300 уебсайта да оптимизират своите приходи от реклама

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4408 прочитания

"Всичко започна с вътрешно любопитство, което по-късно се превърна в страст. От страстта се роди хоби проект, който прерасна в две вълнуващи компании - PhoneArena и PubGalaxy. Нашата цел винаги е била да споделяме знание - с нашите читатели, с нашите издатели, с нашите колеги и с всеки, който иска да спомогне за развитието на предприемаческата среда в България. Вярваме, че хората трябва да си помагаме и да се учим един друг. Това убеждение ни вдъхновява всеки ден", казва Пресиян Каракостов, изпълнителен директор на PhoneArena и PubGalaxy.

Как започна всичко и през какво преминахте, за да стигнете дотук?

PhoneArena бе създаден през 2001, когато все още бях студент в САЩ. Тогава моята страст бяха мобилните телефони, но все още нямаше достатъчно източници на информация за тях. Това ме мотивира да започна да пиша и да правя това достъпно за всеки, който иска да научи повече за този нов свят. За отминалите 19 години сайтът е бил посетен от повече от 700 млн. души и има 1.1 млн. последователи в YouTube.

Докато развивахме PhoneArena, осъзнахме, че по света има много други като нас, които всеки ден са изправени пред различни предизвикателства как да привличат повече хора на сайтовете си и да изградят устойчив бизнес чрез тези посетители. Така решихме да стартираме PubGalaxy, поставяйки в центъра всеки независим уебсайт, който има нужда от помощ с управлението на рекламните си пространства и оптимизирането на приходите от тях. Бидейки такъв сайт толкова дълго време, ние минахме през много и различни трудности и придобихме ценно ноу-хау, което искахме да споделим. И до ден днешен използваме наученото от PhoneArena, за да доставяме технологични решения, с които да допринасяме за развитието на нашите клиенти, които виждат PubGalaxy като верен бизнес партньор по пътя към успеха.

А какво следва оттук нататък? Какво ви мотивира да продължавате да развивате двете компании?

Мисията на PhoneArena е да съпровожда хората през необятния свят на мобилните технологии. Нашата цел винаги е била да достигнем до повече хора, с които да споделим знанията, които имаме за този свят, и новостите, които го заобикалят. Мисията на PubGalaxy е да допринася за устойчивия бизнес на уебсайтове с безплатно съдържание. В момента основната ни цел е да подобрим нашите технологични решения и да добавим нови продукти към портфолиото си. Поставили сме си амбициозни цели и пред двете компании, защото искаме да продължим да постигаме значими неща от България. Радвам се, че съм заобиколен от талантливи и амбициозни хора, които споделят нашите принципи и мисии. Заедно се борим срещу конкуренти от световна класа и натрупваме ноу-хау, което ще остане в местната екосистема.

Какво ви накара да се върнете в България и какви компании искате да изградите тук?

Основните ми мотиватори да се върна освен семейството и приятелите, разбира се, бяха необятните възможности за развитие пред страната и талантливите хора, които заслужават да получат възможност да останат в България и да работят на вдъхновяващо място. Живеем в свят, изпълнен с предизвикателства и динамика, което ни прави устремени да стартираме промяната, а не просто да бъдем част от нея. Градим взаимоотношения, основани на уважение и доверие, като се стремим да бъдем честни и откровени един към друг. За нас е важно към екипа да се присъединяват отборни играчи, хора с глад за нови знания, вътрешна мотивация към самоусъвършенстване и проактивен дух. Вярваме, че това са основополагащите качества, които човек трябва да притежава, за да бъде успешен във PhoneArena или PubGalaxy. Въпреки настоящата обстановка продължаваме активно да търсим талантливи хора за различни позиции и в двете компании.

Какво според вас е въздействието на предприемаческата среда и технологичната екосистема върху развитието на страната?

За мен предприемаческата среда и технологичната екосистема са изключително важни за създаване на възможности за развитие на младите хора. В последните години се забелязва създаването тук и навлизането отвън на високотехнологични компании, които, освен че дават възможност за работа на много хора и решават интересни проблеми, вдъхновяват и една част от населението, която тепърва ще създава и развива вълнуващи продукти, които ще борят световни проблеми. Важна роля за развитието на предприемаческата среда имат организации като Endeavor, в която ние членуваме, а аз имам удоволствието да бъда и част от борда на директорите.

Чрез Endeavor помагаме на множество растящи компании и предприемачи, като предоставяме менторство, мрежа от контакти и достъп до капитал, които да помогнат за по-нататъшното им развитие. И на последно място бих искал да спомена множеството благотворителни инициативи, с които се опитваме да подобрим средата, която ни заобикаля. В тези неясни времена успяхме да се мобилизираме и да спомогнем за организацията на хакатонa "Да хакнем кризата в България", който беше посветен на решаване на проблеми пред страната, свързани с COVID-19. Освен хакатона с колегите събрахме средства, които насочихме в различни направления и дарихме апаратура на болници и училища, за да помогнем на нуждаещите се. Вярваме, че хората трябва да си помагаме и да се учим един друг. Това убеждение ни вдъхновява всеки ден.

"Всичко започна с вътрешно любопитство, което по-късно се превърна в страст. От страстта се роди хоби проект, който прерасна в две вълнуващи компании - PhoneArena и PubGalaxy. Нашата цел винаги е била да споделяме знание - с нашите читатели, с нашите издатели, с нашите колеги и с всеки, който иска да спомогне за развитието на предприемаческата среда в България. Вярваме, че хората трябва да си помагаме и да се учим един друг. Това убеждение ни вдъхновява всеки ден", казва Пресиян Каракостов, изпълнителен директор на PhoneArena и PubGalaxy.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK