Почерк и след пандемията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Почерк и след пандемията

Почерк и след пандемията

"Всяко събитие, голямо или по-малко, става наша мисия", казва Димитър Киров от "Киров капитал консулт"

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1509 прочитания

Г-н Киров, фирмата ви отбелязва тази година десетгодишен юбилей. В светлината на световната пандемия и предвид това, че вашият бранш е един от най-засегнатите, кажете как се справяте с настоящата ситуация.

2020-а е една "специална" година не само за нас. Случващото се е пример за неочаквано световно събитие с огромни последствия. В тази ситуация съвсем сполучливо може да ползваме понятието на световноизвестния специалист по математически финанси Насим Талеб "черен лебед". За нас беше особено болезнено, тъй като през 2019-а започнахме да организираме мероприятия и в чужбина. Готвехме се за ръст и юбилей, а попаднахме в шестмесечна "ваканция" с последствия за години. Това е предизвикателство с мащаб и въздействие, с което не бяхме се сблъсквали. За да се справим, насочихме усилията си в няколко основни посоки: преоценка на бизнес плана за 2020-2021, търсене на възможности, включително в други бизнес сфери, и оптимизиране на разходите.

Как стигнахте до този юбилей?

Едновременно трудно и вълнуващо. Когато през 2010 се появи "Киров капитал консулт" с 500 лв. "в джоба", не мислех за очакванията. Смятах, че създаването на фирмата е реализацията на двегодишното планиране, което щеше да донесе удовлетворение и плавна реализация. В момента, в който взех документите обаче, започнаха предизвикателствата. Грижливо разработените бизнес планове и стратегия изглеждаха като плаха курсова работа и не знаех дали ще се сбъдне и 1% от планираното. Стартирахме с важно национално събитие и много турбуленция покрай него. Успешното му провеждане ни донесе увереност и мотивация. Последваха трудни година-две, в които не знаехме дали ще ни бъде, но с много упоритост, креативност и дух "изплувахме".

Кое беше първото ви организирано събитие и с какво го свързвате?

Всичко започна в края на 2009-а на среща с двама именити български лекари визионери и тяхната кауза. Те искаха да стартират ежегодна онкологична конференция, която да въведе в България най-високите световни медицински стандарти за лечение на онкологични болести, като ги съобрази с българската реалност. Става дума за националната конференция МОРЕ и нейните създатели - доц. д-р Д. Калев и проф. д-р В. Калева. Те ни повярваха, което за мен е най-силното "гориво" за справяне с предизвикателствата. МОРЕ беше и първото ни голямо събитие, което сблъска буквално теория и практика. Една година на безсъние, работа, редуване на положителни и отрицателни емоции, за да може да бъде създадена и организирана най-значимата в момента българска онкологична конференция. За щастие усилията се оказаха нищо в сравнение с удовлетворението от успешната конференция.

Как се справяте със силната конкуренция в този чувствителен и взискателен бизнес?

Действително конкуренцията е мощна. Фирмата ни не може да се мери с мащаба и възможностите на водещите компании в България. Но ние залагаме на няколко силни страни, които са в основата на успеха: силен и отдаден екип, професионализъм, почтеност, гъвкава и оптимизирана фирмена структура, съзидателност и индивидуален подход към всеки проект. Всяко събитие, голямо или по-малко, става наша мисия. Тази наша философия формира лоялност у клиентите и привлича нови. Изчистената структура на компанията без консервативна йерархичност дава възможност да се скъси много пътят на информационния поток и технологичното време за вземане на решение и предприемане на действия. Всичко това се забелязва. Така ни забелязаха преди 5 години и от "Нестле - детско хранене", които оттогава са и един от най-големите ни и важни клиенти.

Какво ви предстои?

В един не много стар филм главният герой казва на сина си: "Няма значение колко пъти те повалят. Важно е колко пъти можеш да се изправиш и колко сили имаш да продължиш." Предстои ни да съберем сили и да продължим да правим това, което можем, с още по-голяма дързост и увереност. Имаме няколко големи и множество по-малки събития до края на годината. Допълнително считаме за важно и подпомагане на "чисти" проекти и инициативи - от 2019 подкрепяме още едно благородно начинание в сферата на борбата с онкологичните болести. Това е сдружението "Жените в онкологията" и техният проект ROSE - софтуерна платформа, създадена за пациенти с онкологични болести като рак на гърдата. Както по света, така и българските пациенти трябва да имат достъп до качествена и проверена медицинска информация на български език, да могат да следят прогреса и възстановяването си, като получават индивидуализирани препоръки за физическа активност, хранителни съвети и др.

Каузите, почтеността и професионализмът са част от генома и почерка на екипа на "Киров капитал консулт".

Г-н Киров, фирмата ви отбелязва тази година десетгодишен юбилей. В светлината на световната пандемия и предвид това, че вашият бранш е един от най-засегнатите, кажете как се справяте с настоящата ситуация.

2020-а е една "специална" година не само за нас. Случващото се е пример за неочаквано световно събитие с огромни последствия. В тази ситуация съвсем сполучливо може да ползваме понятието на световноизвестния специалист по математически финанси Насим Талеб "черен лебед". За нас беше особено болезнено, тъй като през 2019-а започнахме да организираме мероприятия и в чужбина. Готвехме се за ръст и юбилей, а попаднахме в шестмесечна "ваканция" с последствия за години. Това е предизвикателство с мащаб и въздействие, с което не бяхме се сблъсквали. За да се справим, насочихме усилията си в няколко основни посоки: преоценка на бизнес плана за 2020-2021, търсене на възможности, включително в други бизнес сфери, и оптимизиране на разходите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK