Тесните дрехи на Пловдив

Вторият най-голям град у нас расте икономически и демографски. И се оказва инфраструктурно неподготвен

Разширението и ремонта на 10 км от пътя Пловдив - Асеновград е един от полезните завършени инфраструктурни проекти през последната година
Разширението и ремонта на 10 км от пътя Пловдив - Асеновград е един от полезните завършени инфраструктурни проекти през последната година    ©  Велко Ангелов
Разширението и ремонта на 10 км от пътя Пловдив - Асеновград е един от полезните завършени инфраструктурни проекти през последната година
Разширението и ремонта на 10 км от пътя Пловдив - Асеновград е един от полезните завършени инфраструктурни проекти през последната година    ©  Велко Ангелов

Пловдив е град късметлия. От всички транспортни възможности, които може да има един град, той единствено няма излаз на море. Попада в своеобразния център на България - свързан е с магистрала със столицата и с морския бряг през магистрала "Тракия", до Турция се стига по магистрала "Марица", има си летище. Пристанището в Бургас е на 256 км, на Александруполис – на 237 км, а на Солун – на 334 км. Букурещ и Истанбул пък са на около 400 км. Казано накратко – Пловдив има достатъчно базисна инфраструктура и местоположение, за да печели от връзки с България и света сравнително лесно. Дори има голяма река, която уви, напоследък е занемарена.

Така Пловдив е всъщност най-добрият пример в страната за това какво може да направи инфраструктурната свързаност с един град. И също така какво не може.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Пловдив и железницата

Пловдив и железницата