Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 апр 2020, 22:45, 2144 прочитания

Стара Загора - сред първите български градове с "умен" градски транспорт

Чрез новия софтуер ще могат да се управляват и свързани услуги, предоставени от външни доставчици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Умни светофари, модерна билетна система, както и мобилно приложение "Градски транспорт Стара Загора", което може да се инсталира на телефона от Apple App store и Google Play. Това са иновациите в градския транспорт, които ще наредят Стара Загора сред "умните" градове в България. Те се изпълняват като част от втората фаза на проекта "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт - фаза 2" по ОП "Региони в растеж 2014 - 2020" със средства в размер на 14 млн. лева.

[Община Стара Загора]

Умни светофари

В рамките на проекта предстои да заработи системата "Умни светофари", чиято основна цел е да се даде приоритет на градския транспорт и да се спомогне за преодоляване на задръстванията в най-натоварените часове на деня.


Автоматизирана система за таксуване

"Ще ни бъде необходим определен период от време, в който да се съгласува системата с НАП", казва ръководителят на втория етап на проекта - Мирослава Шопова. Гражданите на Стара Загора имат възможност да ползват и електронен билет. Експериментално от 2 месеца такъв билет може да се закупи чрез мобилно приложение. Електронният билет важи 60 минути, в рамките на които пасажерът може да използва всички линии на градския транспорт. Когато системата започне да функционира, старозагорци ще могат да си купуват билети и от 10 вендинг машини, разположени на възлови спирки в града, както и в самите автобуси. Валидирането на билетите ще става със специални устройства, разположени до вратите на автобусите. Карти за пътуване ще се издават в познатите и към момента билетни центрове в кв. "Железник", до бившата "Втора аптека" и на бул. "Руски".

[Община Стара Загора]

Мобилното приложение "Градски транспорт Стара Загора" дава възможност за купуване на онлайн билет, като същият се активира от пасажера при влизане в превозното средство.

"Разработването на мобилното приложение беше безплатно като жест към общината от фирмата - изпълнител на проекта, "Телелинк бизнес сървисис" ЕАД, казва Шопова. "Това е жест преди всичко към младите хора на града, тъй като най-често те ползват смартфони, водят динамичен живот и имат нужда от съвременно предлагане на услугата", допълва тя. Чрез новия софтуер ще могат да се управляват и свързани услуги, предоставени от външни доставчици, например проверка за свободни паркоместа и запазване на паркинг в Стара Загора, средства за споделено пътуване, велосипеди под наем, наемане на електрически скутери и други. Скоро тези услуги също ще бъдат достъпни, което ще направи Стара Загора първия в Източна Европа град с действаща система "Мобилност като услуга".

[Община Стара Загора]

Екология



Благодарение на изпълнението на двата етапа от транспортния проект Стара Загора успя да ликвидира последствията от амортизираните стари градски автобуси и значително да подобри качеството на въздуха в града. На първия етап от проекта са усвоени 63 млн. лева, с които се рехабилитира въздушно-контактната мрежа, ремонтираха се токоизправителните станции, изгради се информационна система по автобусни спирки в града (телематика). Закупени са 14 тролейбуса и 2 вида автобуси - 50 соло автобуса, 5 съчленени. Всички автобуси отговарят на стандарта Евро 6.

Община Стара Загора получи одобрение за проект "Прилагане на мерки за подобряване качеството на живот в град Стара Загора", финансиран по ОП "Околна среда 2014 - 2020" на стойност 53 млн. лева, който дава възможност да се закупят 33 модерни електробуса и предвижда да се изградят 18 зарядни станции за тях. Проектът трябва да приключи окончателно в началото на 2023 година. "Това, което не успяхме да направим в първия етап на транспортния си проект, ще реализираме във втория. Работим за бърз, удобен градски транспорт, който ще накара много хора да го предпочетат и да се откажат от ползването на автомобилите си в града. Това несъмнено прави Стара Загора по-чист град и решава много други проблеми", смята зам.-кметът по транспорта на Стара Загора Йордан Николов.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Десетилетие след жилищната криза се задават нови рискове 1 Десетилетие след жилищната криза се задават нови рискове

Сенчестото банкиране се свързва с близо половината ипотечни кредити в САЩ

24 май 2020, 1981 прочитания

River Park – къщи на два етажа със съвременна архитектура River Park – къщи на два етажа със съвременна архитектура

Потопете се в красотата на природата и семейния уют

22 май 2020, 1504 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СПЕЦИАЛНИ ИЗДАНИЯ" Затваряне
Математика на старозагорския боклук

За първи път от седем години общината повдигна въпроса за увеличение на местни данъци и такси

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10