Година и карантина по-късно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Година и карантина по-късно

Година и карантина по-късно

Delta Planet Mall със смела заявка за достигане до 100% заетост в края на 2020 г.

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1534 прочитания

Колкото и голяма и развита да е една компания, няма гаранция, че това е достатъчно за нейното оцеляване. Това доказа пандемията COVID-19, същинско предизвикателство за бизнеса, последиците от която ще наблюдаваме и в дългосрочен план занапред. Въпреки това Delta Planet Mall, отворил врати едва преди малко повече от година, не само продължава да се развива успешно, но и отпразнува първата си годишнина в разгара на карантината у нас. Нека проследим историята му от самото начало до днес, за да оценим ключовата му роля за Варна и региона.

Година и карантина по-рано

Обръщаме поглед назад към 2019 г. След обединяване на усилията на българското инвестиционно дружество "АП инвестмънтс" и сръбската Delta Real Estate, член на Delta Holding, Delta Planet Mall отвори врати. Данните за пазара във Варна към онзи момент са категорични - в града има недостатъчно предлагане по отношение на квадратните метри площи в търговски центрове спрямо броя на населението. Това е и обосновката на изпълнителния директор на Delta Real Estate Зорана Ждрале Бурлич за необходимостта от отварянето на още един нов мол.

По-малко от година след откриването в началото на октомври 2019 г. в две потребителски проучвания, извършени от BluePoint чрез директно запитване на част от клиентите, Delta Planet Mall получава категоричната позитивна оценка - 5.39 от общо 6 пункта, нареждайки се на първо място между преките си конкуренти. От проучванията става ясно още, че търговският център печели своите посетители с приятната обстановка и наличието на достатъчно паркоместа за всички. Удобният паркинг в Delta Planet Mall позволява на над 60% от посетителите да достигат до него със своя автомобил. В същото време локацията на търговския център го прави удобен за достигане както с лично превозно средство, така и с градски транспорт или пеша. Това е и мястото, на което хората най-често отиват с приятели за разходка по магазините (50,8%) или пазаруване на дрехи (48%). Над 80% от интервюираните посетители със сигурност биха го препоръчали на своите близки и приятели.

Годишнина по време на пандемия

Всичко това звучи чудесно до момента, в който пандемията COVID-19 настъпи през март и принуди всички търговски центрове в страната да затворят врати до второ нареждане заедно с редица други обекти. Това не спира "Галерия Варна" АД да отпразнува своя първи рожден ден, спечелвайки първа награда в категория "Инвеститор на годината" в осмото издание на "Годишните награди за строителство М2" в началото на април. Компанията грабна отличието тъкмо за своя най-голям строителен обект в България за 2019 г. - Delta Planet Mall, с реализирана 109 122 кв.м разгъната застроена площ само година след откриването му. Наградите се провеждат с подкрепата на голяма част от професионалните организации в строителната индустрия. Заедно с това Delta Planet Mall грабна и статуетката в категория "Търговски сгради" в конкурса "Сграда на годината".

"Наясно съм, че успехът, постигнат за малко повече от година, поражда сериозни очаквания към нас. Задачата ни е да оправдаем гласуваното доверие на настоящите клиенти и партньори, но и да привлечем нови сред тях, с които да продължим да вървим напред. Амбициозната цел, която сме си поставили, е до края на годината да постигнем 100% заетост в търговския център", казва Петър Дудоленски, съдружник в "АП инвестмънтс", пред "Капитал".

През този период Delta Planet Mall не прекъсва комуникацията си със своите посетители, а тъкмо напротив - пренася я изцяло онлайн чрез общуване през каналите си в социалните мрежи. В същото време търговският център активно се подготвя както за цялостното си отваряне, така и за откриването на напълно нов магазин и формат - както за Варна, така и за цяла Източна България.

Днес, година и карантина по-късно

Устойчивите инвестиции и дългосрочните партньорства с наемателите са сред основните стремежи на търговския център. Поредното такова ще се реализира в края на лятото с шведския гигант ИКЕА.

Магазинът ще бъде с изцяло нова концепция и ще замени настоящия център за поръчки във Варна. Той ще съдейства за повишаване на заетостта на търговска площ в търговския център, като очакванията са тя да достигне до 94%. Заедно с това се смята, че той ще доведе до увеличение на посещаемостта на мола в двоен мащаб и до повишаване на оборотите на наемателите с 50%.

Откриването на новия обект във Варна ще създаде нови 120 работни места и ще даде своя принос в подпомагането на пазара на труда във Варна след пандемията. Търговската площ на новата концепция на ИКЕА ще бъде близо 5400 кв.м. Магазинът ще е разположен на 3 нива в търговския център, като на всеки етаж ще бъде обособена самостоятелно работеща каса за заплащане. Посетителите ще имат възможност за избор измежду над 7500 артикула, както и да опитат традиционна шведска кухня в ИКЕА бистро, разположено на ниво 1.

Тъй като до края на лятото остава още известно време, Delta Planet Mall е готов да зарадва своите посетители с обновена визия в интериора и много изненади. Най-високата интериорна атракция във Варна - Magic Tree, е преобразена с впечатляваща пищна лятна декорация, изработена от Луиза Мардик-Георгиева и нейния екип от емблематичната за Варна "Градина Мимоза" със съдействието на професионалистите от G&D Electro Group. Тя предоставя възможността за забавление на най-малките и допълва цялостното преживяване в търговския център, надграждайки обичайната практика единствено за пазаруване в мола. Още от основаването му и до днес Delta Planet Mall се ръководи от стратегията за ритейлтейнмънт, която се налага като все по-успешна във времето.

Към момента Delta Planet Mall притежава търговски площи в размер на 40 000 кв.м и привлича все повече нови търговски марки, представени за пръв път във Варна и региона. Сред тях са световноизвестни брандове като Mango, Guess, Desigual, SuperDry, Marc О'Polo, Asics, CCC, Cropp, House, Sinsay, най-голямото Cinema City извън София с 12 зали и единствената във Варна 4DX кинозала, Domino's.

Колкото и голяма и развита да е една компания, няма гаранция, че това е достатъчно за нейното оцеляване. Това доказа пандемията COVID-19, същинско предизвикателство за бизнеса, последиците от която ще наблюдаваме и в дългосрочен план занапред. Въпреки това Delta Planet Mall, отворил врати едва преди малко повече от година, не само продължава да се развива успешно, но и отпразнува първата си годишнина в разгара на карантината у нас. Нека проследим историята му от самото начало до днес, за да оценим ключовата му роля за Варна и региона.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK