Цветомила Георгиева: В "Ейнджълс eстейт" винаги залагаме на експертното мнение
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Цветомила Георгиева: В "Ейнджълс eстейт" винаги залагаме на експертното мнение

Цветомила Георгиева: В "Ейнджълс eстейт" винаги залагаме на експертното мнение

Изпълнителният директор на винарската изба за стратегията на компанията и нейните пазарни позиции

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.

Винарска изба "Ейнджълс естейт" вече не е само успешно реализиран проект. В годините вината й се превърнаха в еквивалент на висок стандарт и еталон за качество на българското вино както на българския, така и на световните пазари. Не е тайна, че това е най-модерно оборудваната винарна в България, което дава възможност традиционните и утвърдени през хилядолетията винарски практики да се прилагат от екипа чрез съвременни технологични подходи.

От първата реколта през 2009 г. до днес вината на "Ейнджълс естейт" печелят неизменно 100% отличия на всички международни конкурси, в които участват. Тайната на успеха се крие в безупречния екип, воден от изпълнителния директор Цветомила Георгиева, която заема този пост вече 6 години, а преди това четири години е била търговски директор.

Как се отрази извънредното положение върху работата на избата? Доведе ли то до промяна на търговската ви стратегия и обмисляте ли дългосрочно диверсифициране на начините на продажба на вино, включително онлайн?

- Кризата COVID-19 засегна тежко реализацията на вино в цял свят. Ситуацията в България не е по-различна. Затворените хотели и ресторанти разстроиха търговията с вино и объркаха плановете на винопроизводителите. Разбира се, ние не сме изключение. В "Ейнджълс естейт" винаги залагаме на експертното мнение и този път това беше стратегията, предложена от специалистите по кризисен маркетинг и реклама. Не можем да си позволим рискове и затова стъпваме на правилно планиране и далновидност. Разполагането на продуктовия ни микс винаги е съобразено с търсенето и предлагането на пазара и с потенциалните кризисни ситуации, затова и този път не се наложи да правим генерална промяна в търговската стратегия на фирмата. Ние имаме продукти във всички ценови сегменти и експлоатираме с различна степен съответните канали, като успяваме да балансираме успешно до този момент, макар и с повече усилия. Разбира се, наложи се да направим някои промени в екипа, като след внимателно преглеждане на позициите на нашите служители релокирахме някои от функциите така, че да са адекватни на нуждите ни в условията на кризата.

Избата има впечатляваща и уникална архитектура, която я отличава от останалите винарни в страната. Доколко е важен за вас винарският туризъм и смятате ли да развивате тази част от портфолиото? Смятате ли, че особено тази година предвид извънредните мерки и трудностите за пътуване в чужбина този търговски канал в България има потенциал за растеж и избите имат шанс да привлекат повече посетители?

- Всичко зависи от това каква част от продукцията се реализира през винарския туризъм. За нас това не е структуроопределящ канал, но въпреки това го развиваме успешно. От началото на кризата COVID-19 обаче не можем да си позволим да рискуваме здравето на технологичния екип и съответно да спрем производствения процес, поради което не приемаме посещения и това ще продължи, докато не се уверим, че опасността е преминала напълно. Разбира се, помислили сме за най-верните ни последователи, за които предлагаме онлайн продажби, където те могат да намерят всички наши продукти, както и лимитирани пакети с подбрани вина.

Как се развива вкусът на българина - какви вина предпочита, има ли отлив от тежки червени вина за сметка на по-елегантни и по-нискоалкохолни вина?

- Процесът на промяна на вкусовете на потребителите се регулира от много фактори - модни тенденции, сезонни и климатични промени, нагласи на инфлуенсъри и на експертни групи и не на последно място от традициите в консумацията на всяка държава, които са наслоени с години. България винаги е била традиционно по-силно ориентирана към производството на червени вина, като съотношението е 70/30 в тяхна полза. Но всяко добро вино има своите почитатели, независимо дали е бяло, червено или розе. През последните години наистина се наблюдава повишен интерес към по-елегантните и леки вина, но тази промяна не е драстична.

Какви са тенденциите на консумация на вино в България, които смятате, че ще се развиват в близките години?

- На базата на нашите експертни проучвания за тенденциите в консумацията на вино още през 2014 г. проектирахме увеличаване на площите, засадени с бели сортове. В момента произвеждаме свежи, ароматни, плодови бели, розе и естествено пенливи вина. Прогнозите се сбъднаха и в момента делът на консумация на тези вина изпревари червените.

Достигнахте ли производствения капацитет на избата и смятате ли да го увеличавате в бъдеще? Новите лозя от 2014 г. достигнаха ли възраст за плододаване?

- Лозата встъпва в плододаване на третата година от засаждането, като с всяка следваща година добивът се стабилизира и качеството на гроздето се подобрява. Така е с най-младите ни лозя от 2014 г. Сортовете, които развиваме за бели вина, са: совиньон блан, шардоне, пино гри, мускат и гевюрцтраминер. Независимо че достигнахме производствения капацитет на избата от 1 млн. бутилки, имаме допълнителен потенциал, който предстои да усвоим в бъдеще.

Как се развиват пазарите ви? Какъв е фокусът за близко бъдеще - България или износ?

- Ситуацията в света, и в частност в България е сложна и трудно предвидима. Разчитайки на правилната политика на фирмата и дългосрочната стратегия за развитие на пазарното ни поведение, имаме изградени съответните буфери за омекотяване на ударите. За нас еднакво важни са и българският, и чуждестранният пазар. Българският пазар ни е дал много. Чрез него станахме разпознаваеми сред експертите и изградихме авторитета си сред консуматорите. В момента нашите вина се позиционират много успешно в търговските вериги, като предлагаме възможности както в премиум и в средния ценови сегмент, така и в бег-ин-бокс опаковките. Консуматорите получават висококачествен продукт на добра цена. Заедно с това успяваме да задържим стабилни и позициите си на чуждестранните пазари. Към настоящия момент износът ни съставлява 10% от производството.

Винарска изба "Ейнджълс естейт" вече не е само успешно реализиран проект. В годините вината й се превърнаха в еквивалент на висок стандарт и еталон за качество на българското вино както на българския, така и на световните пазари. Не е тайна, че това е най-модерно оборудваната винарна в България, което дава възможност традиционните и утвърдени през хилядолетията винарски практики да се прилагат от екипа чрез съвременни технологични подходи.

От първата реколта през 2009 г. до днес вината на "Ейнджълс естейт" печелят неизменно 100% отличия на всички международни конкурси, в които участват. Тайната на успеха се крие в безупречния екип, воден от изпълнителния директор Цветомила Георгиева, която заема този пост вече 6 години, а преди това четири години е била търговски директор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK