С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 юли 2013, 19:53, 3963 прочитания

Още една точка

В България ще е деветнайстото флагче на картата на веригата Decathlon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Decathlon ще размести пазара на спортни стоки

Френският бранд влиза с три магазина в София и с планове за 50 млн. лв. инвестиция до няколко години

27 авг 2013
На световната карта с магазините на Decathlon България още е сиво петно. Това обаче ще се промени на 29 август, когато френската верига за спортни стоки отваря първия си обект в София. Строителството на магазина в местността Камбаните в полите на Витоша вече е приключило. Текат довършителни работи и зареждане със стоки, което в случая на Decathlon отнема седмици. Френската компания е известна като един от световните гиганти в производството и продажбите на спортните принадлежности, като в магазините й могат да се намерят уреди, облекла и аксесоари за 65 вида спорт – от риболова до тениса на маса и билярда.

Малък, но пазар


България е 19-ата държава, в която френската марка отваря свои обекти. И също един от малкото балкански пазари на Decathlon – в региона брандът присъства само в Турция (4 магазина) и в Румъния (10 магазина).
Плановете на компанията собственик – френската група Oxylane, са свързани по-скоро с бързо развиващите се пазари като Бразилия, Русия, Индия, Китай.

Според регионалните мениджъри обаче българският пазар за спортни стоки има потенциал за разрастване и навлизането на нов голям играч в бюджетния ценови клас ще спомогне за това.

Плановете на марката за нашата страна обаче са предпазливи. Предвижда се експанзия на два етапа, като първият ще отнеме 4-5 години с фокус върху София и големите градове. Успоредно с това ще се развива и система за електронна търговия за по-голямо покритие на страната с наличните обекти.



За момента в столицата Decathlon планира откриване на общо три магазина. Първият е вече споменатият в местността Камбаните, който ще е и най-големият с търговска площ от 3500 кв.м. Освен него се работи и по обекти в района на бул. "Владимир Вазов", както и на околовръстното шосе в жк "Люлин". Първият от двата магазина ще е с търговска площ от 2500 кв.м, изграден на терен от бившата научно-производствена зона "Хаджи Димитър". Вторият ще е обект под наем, част от строящия се комплекс Plaza West в западната част на София. В него Decathlon ще влезе на 3000 кв.м.

От френската компания обаче уточняват, че присъствието в търговски центрове е по-скоро изключение за нея, тъй като политиката й е да притежава обектите си и те да са самостоятелни. Около тях обикновено се разполагат игрища и тест зони, места за паркиране и друга съпътстваща инфраструктура, която изисква големи терени. Строителството на бул. "Владимир Вазов" например тече на 25 дка, около 10 пъти по-голям от площта на бъдещия магазин. Сходна е картината при магазина в югоизточната част на града, където теренът е 27 дка. По план обектът край бул. "Владимир Вазов" трябва да е готов тази есен, а другият - в жк "Люлин", догодина.

Конкретни планове за останалите градове във фокуса на Decathlon – Пловдив, Варна и Бургас, още не са обявени. От френската марка уточняват, че още оглеждат парцели за строителство там.

Кой влиза

Идеята за магазини, в които да се предлагат принадлежности за различни видове спорт под един покрив на достъпни цени, идва на основателя на Decathlon Мишел Льоклерк през 70-те години (като илюстрация името на марката e заимствано от олимпийската дисциплина "десетобой", но броят на покриваните от нейни продукти спортове реално е значително по-голям – общо 65).

През 1976 г. Льоклерк отваря първия обект, подчинен на описаната по-горе концепция във френския град Лил. Постепенно магазините се превръщат във верига, а десет години по-късно на пазара излиза първият продукт от собствена марка – велосипедите Challenger. През 2008 г. групата на Decathlon се разраства и е преименувана в Oxylane, а самият бранд остава като име на магазините.

Разказана накратко, историята на спортната марка говори много и за нейната философия. А тя се базира на иновации, широка гама от собствени продукти и затворен цикъл на производство и продажби. Всичко, подчинено на крайната цел - предлагане на достъпни продукти за спорт и свободно време.

"Ние много се гордеем с нашите марки. Благодарение на тях предаваме смисъла на компанията: да направим спорта достъпен за възможно най-много хора, най-вече чрез цената. Тъй като държим целия производствен цикъл на една стока и не минаваме през посредници, успяваме да намалим максимално цените за крайните клиенти", обобщава мениджърът на "Декатлон България" Алекс Джоло.

По думите му първоначално Decathlon ще предлага в обектите си тук 85-90% собствени марки, останалото ще са продукти на други брандове. Целта обаче е постепенно продуктите на компанията да покрият всички употреби.

Хоп - готово

От българския офис на Decathlon за момента не разкриват към какъв пазарен дял се стремят, но влизането на марката със сигурност ще размести позициите при продажбите на спортни стоки. Според мениджърите на веригата успоредно с това ще увеличи и обема на пазара, тъй като "нашата мисия е да направим спорта по-достъпен, а това значи да създадем нови клиенти, да насърчим още много хора да спортуват...", по думите на Алекс Джоло.
За тези, които вече познават марката, новината е, че от есента ще могат да намерят нейните продукти и в София. Включително и продукти за неактивно спортуващи като разработката - победител в миналогодишното издание на конкурса Oxylane Innovation Awards - спортна чанта за рамо с отделение за лаптоп, която с едно движение се превръща в раница. Името на продукта е Backenger (от backpack – раница, и messenger – спортна чанта).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България ще следва германския опит в енергийната ефективност 1 България ще следва германския опит в енергийната ефективност

След 2020 г. всички нови сгради в ЕС трябва да отговарят на изискванията за пасивно строителство

11 дек 2014, 2800 прочитания

Учене чрез работа Учене чрез работа

Новосъздаденият клъстер "Дуално професионално обучение" ще ускори подготовката на професионалисти

10 дек 2014, 2932 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Чуждестранни инвестиции" Затваряне
Чужди инвестиции Франция

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Ще удържи ли Борисов властта

ГЕРБ няма да се откажат лесно от управлението - през 2019г. се разпределят проекти за над 10 млрд. лв. и се избира следващият главен прокурор

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нов вицепремиер в кабинета; ЕК срещу Италия заради бюджета

Емисия

DAILY @7PM // 21.11.2018 Прочетете